ردیاب سالمندان

همواره بزرگ ترين کابوس کساني که مسئوليت نگهداري از سالمندان را به عهده دارند، گم و سرگردان شدن آنها است. آلزايمر و زوال عقل مي تواند تأثيرات بسيار ناراحت کننده اي بر زندگي فرد و اطرافيان خود به جا گذارد. فردي که ساليان سال در کمال آزادي و استقلال زندگي مي کرده، ناگهان از اين نعمت بي بهره مي شود و مي بايست مدام تحت نظر باشد.

 خوشبختانه، پيشرفت هاي تکنولوژي در زمينه جی پی اس مانند انواع ردیاب شخصی راهکار بي نظيري پيش روي خانواده هاي دل نگران قرار داده است. اين دستگاه مي تواند زندگي را به کام افراد سالمند که با آلزايمر، جنون و زوال عقل دست و پنجه نرم مي کنند، شيرين کند. در واقع استفاده از ردیاب شخص گامی موثر در جهت محافظت از سالمندان خانواده به شمار می آید. زیرا می توانیم در هر لحظه از زمان از وضعیت و موقعیت مکانی فرد سالمند خود باخبر شویم و در صورت لزوم به طور شخصی و یا از طریق مناسب به کمک او برسیم.

امروزه ردیاب سالمندان به عنوان یک تکنولوژی فوق العاده شناخته می شود به خصوص برای خانواده هایی که سالمندشان دچار مشکلاتی همچون آلزایمر ،کم توانی ذهنی یا دیگر انواع اختلالات حافظه ای است که باعث می شود تا به سختی قادر به یاد آوردن مکان خود باشند. 

 

شرکت ایران اسمارت دو نمونه ردیاب زیر را به شما برای سالمندان خود  پیشنهاد می دهد:

 

ردیاب SMARTTECH A-21 جدیدترین ردیاب برای سالمندان

 

ردیاب شخصی A21P ظاهری زیبا دارد و همگام با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا مجهز به شنود و مکالمه دوطرفه جهت ارتباط صوتی در مواقع ضروری با سالمندان شما می باشد. این دستگاه همچنین دارای سیستم شارژ مگنتی بوده و به همین دلیل در برابر آب خوردگی بسیار مقاوم می باشد. به همراه این ردیاب کوچک یک بند مخصوص نیز برای استفاده راحت سالمندان وجود دارد.

ردیاب سالمندان A21P

ردیاب شخصی مگنتی قابل حمل  VT-03 

 

ردیاب مگنتی VT-03 دارای مگنت های قدرتمند و همچنین هوشمند در صورت قطع شدن می باشد و با انتخاب نوع عملکرد در دو حالت ارسال موقعیت هر 10 ثانیه یکبار و یا هر 24 ساعت یکبار این امکان را می دهد تا بین 20 تا 360 روز با هر بار شارژ برای کاربر بازدهی داشته باشد. این ردیاب همچنین دارای امکاناتی مانند ردیابی آنلاین، باطری قدرتمند، مقاوم در برابر آب IP67 ، آهنربای داخلی و کارکرد طولانی می باشد.

ردیاب مگنتی مناسب سالمندان

ردیاب سالمندان با داشتن قابلیت های مختلفی از جمله شنود، دکمه تماس اضطراری، ارسال پیام درخواست کمک و … می توانند به کنترل عبور و مرور افراد ناتوان و سالمند کمک کند.

 

ویژگیهای مهم ردیاب سالمندان

 

ردیاب سالمندان به افراد کمک می کند تا با استرس کمتری از اعضاء سالمند خانواده خود مراقبت کنند و به همین منظور بهتر است در هنگام خرید ردیاب شخص حساسیت بیشتری به خرج دهید و ردیابی را انتخاب کنید که چهار ویژگی زیر را دارا باشد.

1. گزارش زمان واقعی

 اکثر دستگاههای ردیابی اطلاعات زمان واقعی را در مورد مکان افراد تحت نظارت نشان نمی دهند. به عبارتی برخی از ردیاب ها گزارشات خود را با چند دقیقه یا چند ساعت تأخیر ارائه می دهند.

2. استفاده راحت

بهتر است ردیابی را انتخاب کنید که استفاده از آن پیچیده نباشد و سالمند بتواند به راحتی از آن استفاده کند. این ویژگی باعث می شود تا سالمند به استفاده از ردیاب علاقه نشان دهد و شما را دچار مشکل نسازد.

3. عمر باتری

 و اما در مورد عمر باتری، دستگاه باید دوام زیادی داشته باشد و به سرعت شارژ آن خالی نشود.

4. کیفیت سخت افزاری  دستگاه

کیفیت سخت افزاری دستگاه ردیاب بسیار مهم است. ردیاب مناسب و با کیفیت، انعطاف پذیراست، در برابر آب مقاوم و وزن آن سبک می باشد.

 

ردیاب شخصی سالمندان، ردیابهای قابل حملی هستند که در اندازه های کوچک طراحی و تولید می شوند. شما می توانید این دستگاه های نسبتا کوچک را در لباس، کفش و یا مکان های مناسب دیگر قرار دهید و بدون صلب استقلال پدر و یا مادر سالمند خود، او را کنترل کنید. در این حالت هم فرد سالمند احساس بهتری دارد و هم شما نگهداری از او را به بهترین نحو انجام خواهید داد.

امروزه مدل های متفاوتی از ردیاب های سالمندان در بازار موجود است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. اما در نهایت ویژگی های ضروری و اولیه همه ی ردیاب ها با هم یکسان است. همه ی آن ها در ابعادی طراحی شده اند که بتوان به راحتی آن ها را همراه افراد قرار داد. همچنین اکثر این ردیاب ها دارای ویژگی هایی جهت بررسی مسیرها و تعیین حیطه ی امن حرکتی نیز می باشند.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)