مزايای استفاده از ردیاب در خودرو

امروزه افراد می توانند با کمی آینده نگری و هوش از ماشین، موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه خود با آسودگی خیال نگهداری و مراقبت کنند. مطمئنا انتخاب یک ردیاب با‌ کیفیت و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت های آن در موقعیت های حساس می تواند از بروز هرگونه خسارت مالی جلوگیری کند. در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی، سیستم های جی پی اس و ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل، مسافربری و خودروهای شخصی کابرد بسیاری پیدا کرده اند.

قابلیت های منحصربه فرد ردیاب ماشین خطر سرقت خودروهای شخصی را به مقدار قابل توجه ای کاهش داده و ضریب ایمنی خوردوها را نیز به سطح بسیار مطلوبی بالا می برد و دیگر دستگاه هایی مانند ردیاب خودرو و جی پی اس جزو وسایل لاکچری محسوب نمی شوند و برای امنیت خودروها کاملا لازم و ضروری هستند.

همواره رانندگان و مالکین خودرو هنگامی که از خودروی خود دورهستند، نگران و استرس سرقت خودروی خود را دارند و می خواهند هر لحظه وضعیت خودرو خود را مورد بررسی قرار بدهند. سرقت وسیله‌‌ی نقلیه و دزدیدن اشیاء قیمتی داخل خودرو از رایج ترین جرم‌های افراد خلافکار است. هر ساله تعداد زیادی از خودروها و موتور‌سیکلت‌ها مورد سرقت قرار می‌گیرند. بدون شک همه‌ی ما حداقل یکبار یا طعمه سارقین خودرو شده‌ایم و یا از دوستان نزدیک خود این داستان را شنیده‌ایم که خودرو‌شان مورد سرقت قرار گرفته است. به همین دلیل استفاده از سیستم ردیاب خودرو یکی از ضروری‌ترین و ساده‌ترین اقدامات لازم در جهت امنیت خودرو محسوب می شود.

مزایا ردیاب خودرو

پیشرفت سریع فناوری روز به روز به حل مشکلات بیش‌تری کمک می‌کند. یکی از فناوری‌هایی که در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته، سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا همان جی پی اس است. سیستم موقعیت‌یاب جهانی به پیدایش سیستم‌های ردیابی پیشرفته که دقت و کارایی بالایی دارند منجر شده است. درحقیقت ردیاب خودرو دستگاهی است که بر روی خودرو نصب می شود و وظیفه اصلی آن، ارسال اطلاعات موقعیتی خودرو شامل تاریخ، طول و عرض جغرافیایی، سرعت لحظه ای، ارتفاع از سطح دریا و … می باشد. ردیاب خودرو برای کار به برق نیاز دارد، اما اگر به هر دلیلی برق وسیله نقلیه قطع شود، ردیاب با داشتن باطری پر ظرفیت داخلی می تواند در مواقع اضطراری ساعت ها اطلاعات وسیله نقلیه را به کاربرمخابره کند. ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد. ردیاب آهنربایی یکی از بهترین ردیاب خودرو می باشد که بسیار کارآمد است و بر خلاف دیگر مدل های انواع ردیاب خودرو نیازی به نصب ندارد و کاملا به صورت پرتابل می باشد و حتی خود شما می توانید آنرا هر جایی از ماشین بچسبانید.

اگرچه ردیاب خودرو بیشتر به عنوان محافظ ماشین های شخصی در برابر سرقت کاربردی است اما در مصارف تجاری و برای ناوگان های حمل و نقل کالا و مسافر، این وسیله برای کنترل و مدیریت ناوگان نیز به کار می رود. امروزه تقریبا اکثر فعالیت های تجاری به صورت مکانیزه و سیستمی درآمده است. شرکت های حمل و نقل کالا و مسافر و همچنین سیستم های پخش کالا که ناوگان خودرو در اختیار دارند نیز از این سیستم های نوین برای مدیریت ناوگان خود بهره می برند. ردیاب خودرو شرکت های حمل کالا و مسافر را می تواند در مدیریت ناوگان به صورتی موثر یاری کند.

با این که دستگاه‌های ردیاب خودرو امکانات ویژه و منحصر به فردی به کاربران ارائه می‌کنند ولی افراد زیادی هستند که ازکاربرد ردیاب خودرو، مزایا و معایب آن آشنایی کاملی ندارند. بنابراین در این مطلب سعی داریم تا مزایای دستگاه ردیاب خودرو را به طور کلی بیان کنیم.

 

ردیابی خودروها

 

 نظارت آنلاین و ردیابی از اصلی ترین مزایای ردیاب خودرو محسوب می شود زیرا احساس اطمینان خاطر را برای صاحب خودرو به همراه دارد. بنابراین دیگر نیاز نیست که کاربر دائماً نگران محل پارک خودروی خود باشد و یا هر ساعت از پشت پنجره ماشین خود را بررسی کند. همچنین کاربر با کمک ردیاب خودرو نگرانی و استرس گم شدن و سرقت خودروی خود را ندارد و می‌تواند در صورت بروز حادثه، از راه دور از موضوع مطلع شده و با آگاه کردن پلیس برای بررسی وضعیت خودروی خود اقدام کند.

 

برنامه‌ریزی مسیرهای مناسب‌تر

 

از دیگر مزایای ردیاب خودرو این است که با استفاده از داده‌های آن کاربر می‌تواند مسیرهایی که به صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک می‌کند را شناسایی کند. برنامه‌ریزی مسیرهای هوشمندانه، فعالیت‌های غیرکارآمد را کاهش داده و هزینه‌های غیرضروری سوخت را نیز از بین می برد.

 

کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

 

امروزه ردیاب‌های پیشرفته با قابلیت تشخیص(دیاگ) خودرو، تشخیص سطح سوخت، دمای موتور و غیره طراحی و عرضه شده‌اند. همچنین کاربر می‌تواند بر جنبه‌های کلیدی مانند روغن موتور و بطور کلی وضعیت سلامت خودرو نظارت کند. بنابراین کاربر دیگر لازم نیست تا خودروی خود را برای معاینات متداول به نزد تعمیرکار ببرد و هزینه پرداخت کند.

 

کاهش مصرف سوخت

 

دستگاه ردیاب خودرو می‌تواند میزان تقریبی مصرف سوخت شما را محاسبه کند. به کمک این اطلاعات می‌توانید ماهانه بیش از 100 هزار تومان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و با کاهش مصرف سوخت به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک کنید. بهتر است برای کاهش مصرف سوخت مسیرهای روزانه‌ی خودروی خود را مورد بررسی قرار دهید. به کمک یافتن سریع‌ترین و کم ترافیک‌ترین مسیر، شما می‌توانید زمان‌های بی تحرکی خودروی خود را به حداقل برسانید تا از صرف هزینه‌های اضافی پرهیز کنید. ردیاب خودرو نه تنها قادر است کوتاه‌ترین مسیر را برای مقصد شما پیدا کند، بلکه شما به کمک بررسی اطلاعات مسیرهای گذشته‌ی خود نیز می‌توانید تا حد امکان از هدر رفتن زمان و سرمایه‌تان جلوگیری کنید.

 

سیستم ردیاب تنها متعلق به خودرو نبوده و موارد استفاده‌ی بسیار گسترده ای مانندردیاب اشخاص و ردیاب حیوانات و ... دارد. اگر سالمندی دارید که به بیماری آلزایمر مبتلا است و نمی‌توانید هر روز و هر لحظه کنار او و مراقب او باشید و یا نوجوانی دارید که نگران رفت‌ و آمدها و فعالیت‌های او هستید و نمی‌توانید به طور مستقیم وی را کنترل کنید، بهترین گزینه برای حل مشکل شما، ردیاب های شخصی می باشد. ردیاب شخصی دستگاهی بسیار کوچک و با وزن بسیار سبک است که در مواردی همچون مکان‌یابی دقیق اشیا گران قیمت و اسناد مهم و با ارزش نیز از آن استفاده می شود. علاوه بر ردیابی کودکان، سالمندان، معلولین، بیماران آلزایمری با دستگاه ردیاب شخصی، شما می‌توانید موقعیت مکانی و زمانی بازاریابان و ویزیتورها و کارمندان و پرسنل شرکت یا کارخانه‌ی خود را با این دستگاه چک کنید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)