چگونه از والدین سالخورده خود مراقبت کنیم؟

پیری یک واقعیت زندگی است که همه خانواده ها را تحت تأثیر قرار می دهد. به عنوان فرزندان بالغ ، وقتی والدین خود را به عنوان یک فرد سالخورده تصور می کنید، ممکن است کاملاً درک نکنید که پیر شدن تا چه اندازه بر روی زندگی روزمره آنها و ما تأثیر خواهد گذاشت. در واقع، اگر والدین شما در حال حاضر سالخورده باشند ولی هنوز هم از سلامتی خوبی برخوردار بوده و مستقل زندگی می کنند، ممکن است هیچ گونه تغییر و نگرانی چشمگیری احساس نکنید. اما به یاد داشته باشید که دیر یا زود زمان آن فرا می رسد که تأثیرات پیری آشکارتر می شود و ممکن است آنها به مراقبت طولانی مدت نیاز داشته باشند.

مراقبت از والدین سالخورده یک مسئولیت بزرگ است زیرا در این مرحله از زندگی آنها به بیماریهای ناتوانی مانند آلزایمر و زوال عقل مبتلا می شوند و تاثیرات ناخوشایند و بدی بر روی زندگی آنها ایجاد می کند. در این شرایط، آنها بیشتر در معرض گم شدن و سرگردانی قرار می گیرند، که به طور بالقوه خطرناک هستند و می تواند سلامت جسمی و روحی آنها را نشانه بگیرد. شما برای اطمینان از امنیت سالمندان باید به آنها کمک کنید و بر زندگی آنها نظارت مداوم داشته باشید. نگهداری از سالمند و نظارت دائم بر آنها به تنهایی دشوار است، اما با کمک فناوری ردیاب می توان آن را آسان تر کرد.

 

ردیاب سالمندان

 

مراقبت از والدین سالخورده با استفاده از ردیاب

 

اگرچه نیازهای افراد سالمند و نحوه ی مراقبت از آنها به کودکان شباهت دارد ولی به یاد داشته باشید که آنها ما را بزرگ کرده اند و نباید همانند کودک با آنها رفتار کنیم. هرگز به والدین سالخورده خود امر و نهی نکنید و با احترام با آنها رفتار کنید. نبود استقلال و سلب قدرت و اختیار از مهمترین دغدغه های فکری و ذهنی بسیاری از افراد سالمند می باشد. حال سوال این است که خانواده ها چگونه می توانیم در حین مراقبت از سالمندان، استقلال آنها را نیز حفظ کنیم؟
خوشبختانه امروزه با پيشرفت هاي تکنولوژي و با کمک فناوری ردیاب، خانواده های نگران می توانند بدون سلب اختیارات و استقلال سالمندان، نظارتی مستمر بر رفتار و کارهای آنها داشته باشند. استفاده از ردیاب اشخاص مي تواند زندگي را به کام افراد مسني که با آلزايمر، جنون و زوال عقل دست و پنجه نرم مي کنند، شيرين کند. درواقع استفاده از ردیاب شخص گامی موثر در جهت محافظت از سالمندان خانواده به شمار می آید. زیرا می توانیم در هر لحظه از زمان از وضعیت و موقعیت مکانی فرد سالمند خود باخبر شویم و در صورت لزوم به طور شخصی و یا از طریق مناسب به کمک او برسیم.

 

در این رابطه بخوانید: ردیاب سالمندان

 

 

مزایای استفاده از ردیاب اشخاص برای سالمندان

 

*آگاهی از موقعیت مکانی واقعی سالمندان

 

بزرگترین نگرانی خانواده ها، گم شدن سالمندان و سرگردان شدن آنها در کوچه و خیابان می باشد. بیشتر افراد سالخورده به مرور زمان به زوال عقل و فراموشی دچار می شوند. آنها فراموش می کنند که کجا هستند و به کجا می خواهند بروند. استفاده سالمند از ردیاب شخص به خانواده ها کمک می کند تا هر لحظه از مکان واقعی آنها با خبر شوند و در صورت نیاز به کمک آنها بروند. 

 

*ارسال هشدار در صورت خروج سالمند از محدوده تعیین شده

 

یک ردیاب GPS می تواند حرکات والدین سالخورده را ثبت و حفظ کند. این دستگاه همچنین قادر به ردیابی و ضبط تمام آدرسهایی است که والدین شما به آن رفته اند. علاوه بر این، ردیاب شخص به خانواده ها این را امکان می دهد تا حصار مجازی را در اطراف یک منطقه خاص، به عنوان مثال در اطراف خانه تنظیم کنند. لحظه ای که سالمند از محدوده تعیین شده خارج شد، پیامی به آنها ارسال می شود و خانواده ها می توانند با کمک ردیاب از مکان آنها با خبر شوند.

 

* کاهش نگرانی

 

ممکن است بارها برای شما اتفاق افتاده باشد که سر کار باشید ولی ذهنتان پیش والدین سالمند خود باشد. نگران این باشید که الان کجا هستند و چه می کنند؟ با فناوری ردیاب دیگر نگران آنها نخواهید بود زیرا می توانید لحظه به لحظه آنها را رصد کنید.

 

SMARTTECH A-21

 

SMARTTECH A-21

 

ردیاب اشخاص A21P دارای ظاهری زیبا با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا دارای شنود و مکالمه دوطرفه جهت ارتباط صوتی در مواقع ضروری با عزیزان شما می باشد. این دستگاه دارای سیستم شارژمگنتی بوده و به همین دلیل مقاوم در برابر آب خوردگی میباشد. به همراه این ردیاب کوچک یک بند مخصوص برای افراد و یک کاور و قلاده زیبا برای حیوانات قرار گرفته که دامنه کار این دستگاه را افزایش میدهد. با انتخاب نوع عملکرد ارسال موقعیت مدت زمان کار دستگاه با هربار شارژ متغیر می باشد که حالت پیش فرض و پیشنهادی دستگاه ارسال در بازه زمانی 10 دقیقه می باشد و در این حالت سه روز متوالی برای شما کار خواهد کرد.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)