کاربرد ردیاب در صنعت حمل و نقل

جابه‌جایی کالا از مکانی به مکان دیگر فعالیت اقتصادی نوینی نیست زیرا سالهای زیادی است که بشر از آن برای تامین و مبادله کالاهای خود بهره می برد. در دنیای امروز به دلیل زندگی پر ترافیک و تغییر شکل بازار جهانی بیشتر از گذشته از صنعت حمل و نقل و باربری استفاده می‌کنیم. به گونه ای که بسیاری از کالاهای مورد نیاز و مصرفی ما از دیگر کشورها به دستمان می رسد. بیشترکارخانه‌ها و تولید‌کنندگان در سراسر جهان به صنعت حمل و نقل وابسته اند چراکه آنان برای خریدکالاهای مورد نیاز و فروش تولیدات خود به این صنعت نیازمندند و این خود نشان ازگسترش سیستم حمل و نقل می دهد.

 

ردیاب در صنعت حمل و نقل

 

امروزه فناوری جی پی اس و ردیاب، تنها به ردیابی کردن ماشین، انسان، حیوانات محدود نمی شود بلکه با استفاده از این فناوری براحتی می توان در جهت کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری گام های موثری برداشت.

کاهش هزینه های نگهداری ماشین، کاهش هزینه بیمه، کاهش مصرف سوخت ، ردیابی مرسولات، افزایش رضایت مندی مشتریان و… از جمله مزایای استفاده از ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل به شمار می رود.

ارسال به‌موقع، رعایت امانت و رضایت مشتری از اهداف اصلی فعالیت شرکت‌های حمل و نقل به شمار می رود و همه ی مدیران موفق تلاش می کنند تا اهداف اصلی شرکت به انجام برسد. بنابراین مسئولیت‌پذیری کارمندان شرکت حمل و نقل در جهت حفظ و نگهداری کالاهایی که به دست‌ آنها سپرده می شود یک ضرورت محسوب می شود.

اگر می خواهید اسباب کشی کنید، هدیه ای را برای یک دوست بفرستید و یا یک خرید اینترنتی داشته باشید، در همه ی این موارد شما به یک شرکت حمل و نقل معتبر نیاز دارید. یک شرکت حمل و نقل تنها با حفظ رضایت مشتری از طریق ارسال سریع و سالم کالا به مقصد می تواند اعتباری همیشگی به دست آورد. امروزه شرکت های حمل و نقل برای رسیدن به این هدف از فناوری های پیشرفته ای مانند سیستم های ماهواره ای جی پی اس و ردیاب ماشین استفاده می کنند. با ایران اسمارت همراه شوید و در مورد کاربرد ردیاب در صنعت حمل ونقل اطلاعات کافی به دست آورید.

 

استفاده از فناوری ردیاب و جی پی اس در سیستم حمل و نقل

 

 شرکت های حمل و نقل همواره با چالش های زیادی درباره عملکرد پرسنل خود و پیامدهای آن روبرو هستند. با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری ماهواره ای جی پی اس و ردیاب، مدیریت و کنترل در شرکت های حمل و نقل همانند دیگر اصناف دقیق‌تر شده است به گونه ای که مدیران شرکت های حمل و نقل می توانند براحتی از هر فاصله‌ای بر عملکرد و فعالیت پرسنل خود اشراف کاملی داشته باشند و در جهت بهبود وضعیت شرکت خود با آگاهی بیشتری تصمیم‌گیری کنند.

امروزه فناوری ماهواره‌ای جی پی اس و ردیاب خودرو در حوزه‌ی حمل و نقل نقش مهمی را ایفا می کند و به عنوان یک ابزار قوی در مدیریت شرکت حمل و نقل استفاده می شود. یکی از مزایای ردیاب خودرو و  جی پی اس ، نظارت و سازماندهی بهتر حمل و نقل می باشد. به این معنی که سازمان می تواند با هماهنگی بهتر بین بخش حمل و نقل و مشتری، ارتباط با مشتری را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند و رضایت مشتری را به دست آورد.

 شرکت های حمل و نقل با توجه به اطلاعات مفیدی که ردیاب های خودرو در اختیار آنان قرار می دهد، به خوبی می توانند کنترل و نظارت لازم را بر روی سیستم حمل و نقل خود داشته باشند. آنها قادرند به کنترل مسیرهای طی شده بپردازند، سرعت لحظه‌ای و ورود و خروج از مسیر‌های برنامه‌ریزی شده را بررسی کنند، خدمات پیگیری بهتری به مشتریان ارائه دهند و آخرین وضعیت کالاهای حمل شده را نیز دقیقاً به مشتری خبر دهند. بدین ترتیب با کاربردهای ردیاب در صنعت حمل و نقل، کالا و خدمات به بهترین نحو ارائه می‌شود و در ادامه اعتماد و رضایت مشتریان نیز جلب خواهد شد.

 

مزایای استفاده از ردیاب خودرو در صنعت حمل و نقل

 

1. رضایت مشتری

 

رضایت مشتری از مهم ترین دلایل موفقیت و پیشرفت شرکت های حمل و نقل می باشد. شرکت می تواند به کمک ردیاب و جی پی اس به مشتری اطمینان دهد که اموال و کالاهای آنان صحیح و سالم به مقصد خواهند رسید. همواره مشتریان ترجیح می دهند برای ارسال و جابه جایی کالاهای خود از شرکت هایی کمک بگیرند که  توسط شرکت ردیابی و نظارت می شود و می تواند یک سفر ایمن را تضمین کند.

 

2. آگاهی و ایمنی خودرو

 

شرکت های حمل و نقل دارای خودروهای بسیاری هستند. اگر شرکت بخواهد بدون ردیاب و جی پی اس از موقعیت هر خودرو اطلاع پیدا کند، کار بسیار سختی روی پیش خواهد داشت. زیرا شرکت نمی تواند از صحت عملکرد راننده از نظر سرعت و مسیر، مصرف سوخت، زمان ورود و خروج و ...  اطمینان حاصل کند و ممکن است زیان های جبران ناپذیری به شرکت وارد شود. با استفاده از ردیاب خودرو، پیگیری هر وسیله نقلیه آسان است و شرکت به راحتی می تواند مطمئن شود که خودروی شرکت در مسیر درست و از پیش تعیین شده حرکت می کند.
 

3. کنترل سرعت خودرو

 

کنترل سرعت خودرو برای شرکت های حمل و نقل بسیار مهم است زیرا اگر راننده خودرو در اثر سرعت بالا کنترل ماشین را از دست بدهد، علاوه بر اینکه جان خود را به خطر می اندازد منجر با خسارت و زیان به خودرو و کالاهای مشتری می شود. از ویژگی های ردیاب خودرو تعریف کردن سرعت مجاز برای خودرو بر حسب کیلومتر که اگر سرعت خودرو بیش‌تر از سرعت مجاز تعریف شود به صاحب خودرو پیغام هشدار فرستاده می‌شود. شرکت می تواند در صورتی که خودروهای شرکت از سرعت مجاز خارج شدند به آنان هشدار بدهد.

 

4. کنترل مصرف سوخت

 

مدیریت مصرف سوخت یکی از مهم ترین مزایای فناوری ردیاب و جی پی اس خودرو به شمار می رود که می تواند به مدیریت صنعت حمل ونقل کمک بسیاری کند. این فناوری به افراد کمک می کند تا با مشاهده مسیرهای حرکت خودروها روی نقشه و با انتخاب کوتاه ترین مسیر و کنترل سرعت، مصرف سوخت خود را کاهش بدهند.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)