ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر؟!

حفظ ماشین در برابر خطر سرقت، اکثر مردم را قانع کرده است که از وسایلی مطمئن و کاربردی برای ایمنی بیشتر استفاده کنند. طبق آمار بین‌المللی سارقان برای ورود به هر خودرویی به بیش از ۳۰ ثانیه و برای سرقت آن به بیش از ۲. ۵ دقیقه زمان نیاز دارندکه زمان بسیار کوتاهی برای عکس العمل است و می توان گفت فرد مالباخته اگر به این نکته که محل پارک خودرو قابل اهمیت است توجه نکند، در صورت نبود سیستم امنیتی بر روی خودرو باید ریسک سرقت ماشین خود را به جان بخرد.

بر این ‌اساس بسیاری از کارشناسان بر استفاده از وسایل کاربردی ضد سرقت خودرو و تجهیزات پیشرفته مانندردیاب خودرو و سیستم دزدگیر به ‌منظور ایجاد تاخیر در این مدت زمان و بالابردن سطح ایمنی خودروها تاکید دارند.

 

ردیاب خودرو بهتره یا دزدگیر

هرچند این محصولات به ‌طور صددرصد مانع انجام فعالیت سارقان نمی‌شود، اما تا حد بسیار زیادی می‌تواند از سرعت انجام کار آنها بکاهد و در نتیجه آنها را از تصمیم سرقت در مواجهه با این‌ گونه تجهیزات باز دارد.

اگر شما نیز به دنبال افزایش امنیت خودروی خود هستید و در انتخاب وسیله ضد سرقت مناسب تردید دارید، با ایران اسمارت همراه شوید تا انتخابی مطمئن داشته باشید.

امروزه بدون شک ردیاب خودرو و دزدگیر از رایج ترین وسایل ایمنی خودرو محسوب می شوند. اما به واقع ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟ درادامه مطلب با توضیح هر یک از این وسایل سعی در تبیین یک پاسخ برای این سوال خواهیم داشت.

 

ردیاب خودرو

 

سیستم‌های ردیابی انواع متنوعی  از ردیاب خودرو، ردیاب اشخاص، ردیاب حیوانات و... دارند که رایج‌ترین آن‌ها دستگاه‌های ردیاب خودرو می‌باشد.ردیاب ماهواره ای خودرو، نسل جدید سیستم های امنیتی خودرو می‌باشد که وضعیت خودروی شما را بدون در نظر گرفتن فاصله شما از ماشین در اختیارتان قرار میدهد .ردیاب خودرو، وسیله‌ی سخت‌ افزاری است که به آسانی و در مدت زمانی خیلی کم می توان در داخل انواع خودرو نصب کرد. ردیاب ماشین روی هر وسیله نقلیه سبک، سنگین و حتی موتورسیکلت قابل نصب است و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. ردیاب خودرو با گوشی هوشمند سازگار است و این یک خبر خوب برای کسانی است که دارای گوشی هوشمند و یا تبلت هستند. شما می توانید همه چیز خودروی خود را از خانه مدیریت کنید.

 

سیستم دزدگیر

 

سیستم دزدگیر و آژیر به منظور ترساندن سارقان و جلوگیری از دزدیده شدن ماشین و محتویات آن طراحی شده‌اند و معمولا با ایجاد صدای بلند، چراغ زدن و در بعضی سیستم‌ها با استفاده از یک پیجر، به مالک خودرو احتمال وقوع دزدی را اطلاع می‌دهند. سیستم دزدگیر در واقع بر آژیر صوتی استوار است. یعنی به محض وارد شدن ضربه یا باز شدن درب های خودرو، دزدگیر ماشین اقدام به آژیر کشیدن می کند. نقص این سیستم وقتی بیشتر خود را نشان می دهد که صدای آژیر توسط صاحب خودرو به هر دلیلی شنیده نشود و خودرو به سرقت برود. دسترسی آسان، ایجاد سر و صدا و مزاحمت برای همسایگان در مواقع غیر ضروری و عدم پوشش دهی در فواصل طولانی از خودرو از معایب این سیستم می باشد.

 

سیستم ردیاب و دزدگیر چه مزایایی نسبت به یکدیگر دارند؟

 

یکی از معایب دزگیر این است که دستگاه دزدگیر برای راحتی نصب باید به قسمت سیم کشی خودرو نزدیک باشد و همین امر باعث می شود تا یک سارق پس از ورود به خودرو درکسری از ثانیه با قطع سیم اصلی و یا فیوز مرکزی دزدگیر آنرا بطور کامل از کار بیندازد. در حالی که در ردیاب محدودیت نصب خیلی کمتر است و مالک و نصاب خودرو با همفکری میتوانند محل نصب را در نقاط مختلف در نظر بگیرند، به عبارت دیگر محل نصب ردیاب در یک خودرو با خودرو های دیگر تفاوت دارد.

ردیاب خودرو معمولا یک دستگاه کوچک به اندازه یک گوشی موبایل در سایز 8*5 سانتیمتر است که سیمکارت در درون آن قرار می گیرد و معمولا در قسمتی از خودرو به صورت کاملا مخفیانه جاسازی می شود.

اگرچه دزدگیرهایی که پنل ریموت تصویری دارند نسبت به دیگر دزدگیرها مزایای بیشتری دارند ولی مشکلی به عنوان محدودیت فاصله از معایب آنها به شمار می رود و معمولا به فاصله بیش از یک کیلومتر نمی توانند آلارم ارسال کنند. این نشان می دهد که استفاده از دزدگیر نمی تواند گزینه ای مناسب برای امنیت خودرو باشد. اما ردیاب خودرو، دیگر محدودیت فاصله ندارد. با قرار دادن یک سیم کارت از یکی از اپرتورهای تلفن همراه کشور در داخل آن می توان هر جایی و در هر فاصله ای، مکان دقیق خودرو را شناسایی کرد.

قطعا ردیاب خودرو که به مراتب از دزدگیر پیشرفته تر بوده و تکنولوژی روز دنیا است می تواند درصد امنیت بسیار بالایی برای خودروها را تضمین نماید. قطعا استفاده از ردیاب خودرو امنیتی غیر قابل مقایسه با دزدگیر را به خودرو می بخشد.

سیستم دزدگیر خودرو در واقع یک عامل بازدارنده است و بعضا فقط سارقین را منصرف میکند اما در بسیاری از موارد سارقین یا دزدگیر را غیر فعال میکنند یا آنقدر سرعت عملشان بالا هست که خودرو را با صدای دزدگیر از محل دور کرده و در فرصت مناسب دزدگیر را نیز غیر فعال میکنند. اگرچه دزدگیر وسیلۀ بسیار خوبی است اما اگر خودروی شما با دزدگیر سرقت شود، مراحل اعلام سرقت و جستجو برای پیدا کردن خودروی سرقتی پر دردسر و زمانبر خواهد بود. در مقابل به علت کوچک بودن اندازه‌ی ردیاب خودرو، سارقان قادر به تشخیص دادن ردیاب نیستند و نمی‌توانند آن را غیرفعال کنند. این دستگاه باعث می‌شود شما به آسانی موقعیت خودروی خود را روی نقشه ردیابی کنید و در صورت سرقت می‌توانید به راحتی مسیر حرکت را دنبال کرده و ماشین‌ خود را سریع پیدا کنید.

تفاوت اساسی بین دزدگیر و ردیاب خودرو شاخص زمان است. سیستم‌های فعال با عنوان Real-Time ردیاب‌ها شناخته می‌شوند. دلیل این نامگذاری این است که بدون معطلی و فورا داده‌های مربوط به موقعیت خودرو را نمایش می‌دهند. به عبارتی به راحتی می‌توان حرکت خودرو را بر روی صفحه موبایل و کامپیوتر مشاهده کرد.

مسلما حتی اگر شما دزدگیر تصویری هم خریداری کنید، نمی تواند تمام نیازهای شما را پاسخ دهد و در هنگام وقوع سرقت به مزایای یک ردیاب ایمان خواهید آورد. فراموش نکنید که ارزان ترین ردیاب خودرو لزوماً بی کیفیت نیست و در واقع قابلیت های کمتری نسبت به دیگر ردیاب ها دارد. پس خرید یک ردیاب ارزان قیمت خیلی بهتر از نخریدن ردیاب خودرو است!

بهتر است در هنگام خرید ردیاب خودرو برای اینکه یک انتخاب مناسب و درست داشته باشید ابتدا خواسته و هدف خود را مشخص کنید و سپس در مورد انواع سیستم‌های ردیاب خودرو و مزایا، معایب و تفاوت آنها، میزان دقت ردیاب و همچنین شرکت فروشنده و خدمات پشتیبانی آن شرکت اطلاعات کاملی به دست آورید. در آخر با توجه به بررسی‌های خود سیستم مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. گارانتی و خدمات پس از فروش از نکات مهمی است که بایستی در خرید ردیاب خودرو در نظر داشته باشید. واضح است که ردیابی که فاقد گارانتی و خدمات پس از فروش است اصلا برای خرید مناسب نیست. از این رو باید هنگام خرید به این مورد به خوبی دقت شود .

ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد. ردیاب آهنربایی یکی از بهترین ردیاب خودرو می باشد که بسیار کارآمد است و بر خلاف دیگر مدل های انواع ردیاب خودرو نیازی به نصب ندارد و کاملا به صورت پرتابل می باشد و حتی خود شما می توانید آنرا هر جایی از ماشین بچسبانید.

 

با تمام این تفاسیر دزدگیر بهتر است یا ردیاب؟

 

تا اینجا توضیحاتی از دنیای گسترده ردیاب ها و دزدگیر، مزایا و معایب آنها را به شما ارائه داده ایم. حال اگر شما نیاز به سیستم ردیاب را در زندگی خود احساس می‌کنید و در فکر به روز شدن با تکنولوژی و خرید یک ردیاب خوب و کاربردی به نسبت نیاز خود هستید قبل از خرید به این نکات مهم توجه کنید:

 

*خرید ردیاب خودرو با برند معتبر

*خرید ردیاب خودرو با قیمت مناسب

*خرید ردیاب خودرو با گارانتی خدمات پس از فروش

*خرید ردیاب خودرو با قطعات با کیفیت

*در هنگام خرید ردیاب خودرو از سرور سوال کنید

 

همچنین شما میتوانید از ردیاب برای عزیزانتان نیز استفاده کنید. اگر سالمندی دارید که به بیماری آلزایمر مبتلا است و نمی‌توانید هر روز و هر لحظه کنار او و مراقب او باشید و یا نوجوانی دارید که نگران رفت‌ و آمدها و فعالیت‌های او هستید و نمی‌توانید به طور مستقیم وی را کنترل کنید، بهترین گزینه برای حل مشکل شما، ردیاب های شخصی می باشد. این نوع ردیاب قابل حمل بصورت پاوربانکی، جاسوئیچی، جیبی، ساعتی، ردیاب کیف مدرسه و.. در دسترس هستند و از آنجا که این وسیله دارای نمایشگر نیست، برای ورود به مدرسه مانعی وجود ندارد.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)