استفاده از ردیاب برای حیوانات خانگی یک ضرورت است

آیا تا به حال فکر کرده اید که گربه شما در روزکجا می رود، یا اینکه نگران ترسیدن و فرار سگ خود هنگام پیاده روی هستید؟ اگر چنین است، پس خرید ردیاب سگ و گربه می تواند بهترین ایده و گزینه ای عالی و مناسب برای شما باشد! حیوان خانگی سالم حیوانی است که شاد باشد و تنها با ردیابی مکان و بررسی فعالیت آن می توانید از سلامت و امنیت حیوان خانگی خود اطمینان حاصل کنید. ردیاب حیوانات یکی از انواع ردیابهای ماهواره ایی است که جهت ردیابی حیوانات اهلی و خانگی طراحی و ارائه می شود.

 

 

 

 ردیاب SMARTTECH A-21 ; ردیابی مناسب برای حیوانات خانگی شما

ردیاب A21P ظاهری زیبا دارد و به پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا مجهز می باشد. این دستگاه دارای سیستم شارژ مگنتی بوده و به همین دلیل در برابر آب خوردگی بسیار مقاوم می باشد. به همراه این ردیاب کوچک یک بند مخصوص برای افراد و یک کاور و قلاده زیبا برای حیوانات قرار گرفته که دامنه کار این دستگاه را افزایش می دهد.

 

 

 

 

ردیاب سگ و گربه چیست و نحوه عملکرد آن چگونه است؟

ردیاب سگ و گربه وسیله ای است که شما به حیوان خانگی خود متصل می کنید (معمولاً از طریق قلاده آنها) که از فناوری  جدید سیگنال های GPS یا RF برای پیگیری موقعیت حیوان خانگی شما استفاده می کند. ردیاب سگ و گربه با استفاده از ماهواره جی پی اس موقعیت لحظه ای حیوان را دریافت و به وسیله سیم کارتی که از قبل در آن تعبیه شده برای شما ارسال می نماید. بدین ترتیب شما به وسیله اپلیکیشن مخصوص موبایل یا با استفاده از سایت به صورت آنلاین می توانید لحظه لحظه از موقعیت حیوان خود آگاه باشید یا به صورت آفلاین با استفاده از اس ام اس موقعیت جغرافیایی حیوان خود را دریافت نمایید.

 

قابلیت ها و امکانات مهم ردیاب سگ و گربه

 

1-قابلیت شنود صدای محیط

قابلیت شنود صدای محیط یکی از مهمترین امکانات ردیاب سگ و گربه به شمار می آید که شما می توانید با تماس گرفتن با سیم کارت داخل دستگاه صدای محیط را شنود کرده و با شنیدن صدای حیوان از حالش باخبر شده و به صدای محیطی که در آن قرار دارد دسترسی داشته باشید.

 2-قابلیت تعیین محدوده مشخص جغرافیایی

از دیگر قابلیت های مهم ردیاب سگ، تعیین محدوده مشخص جهت حرکت و فعالیت حیوان می باشد. به این ترتیب که شما می توانید با استفاده از اپلیکیشن مخصوص ردیاب یک محدوده مشخص را روی نقشه برای حیوان ترسیم کنید تا اگر سگ و گربه شما از محدوده تعیین شده خارج شد، به سرعت یک پیام هشدار به وسیله ردیاب متصل به قلاده حیوان برای شما ارسال  شود. درواقع شما به عنوان صاحبش می توانید مکان حیوان خانگی خود را بر روی موبایل و یا کامپیوتر به صورت آنلاین ردیابی کند.

3-مقاوم در برابر آب

 

 

 

 

چرا حیوان خانگی ما به ردیاب احتیاج دارد؟

 ردیاب حیوانات از لحاظ فنی و ساختاری بسیار شبیه ردیاب شخصی می باشد و کاربر می تواند تنها با یک بار شارژ نمودن آن تا چندین روز، عملیات ردیابی را انجام دهد. ردیاب‌ حیوانات به سادگی به حلقه قلاده حیوانات شما متصل می‌شود و به جهت وزن کم و ابعاد کوچک به هیچ وجه باعث آزار حیوانات خانگی شما نخواهد شد و زیبایی ظاهری آنها را نیز بر هم نخواهند زد.

از گذشته تا به امروز حیوانات به نوعی در زندگی انسان نقش داشته‌اند. گاهی حیوانات نقش کاربردی دارند و گاهی هم نقش عاطفی را در زندگی انسان ایفا میکنند. وقتی حیوانی در زندگی افراد سهیم می شود، کم کم نقش میگیرد و ارزشمند می‌شود تا جایی که اگر روزی به هر دلیلی دیگر نباشد، افراد نبود او را در زندگی خود احساس میکنند و ممکن است در مقاطعی دچار افسردگی نیز بشوند. امروزه علاقه مندی مردم و حتی ما ایرانی ها نیز به نگهداری از حیوانات خانگی افزایش یافته است. همه ما می دانیم که حیوانات خانگی به لذت بردن از محیط خارج از منزل نیاز دارند ولی مطمئنا امنیت و حفاظت از آنها ارجحیت بیشتری دارد. زیرا برای صاحبان حیوانات خانگی، هیچ چیزی مهمتر از ایمنی حیوان آنها نیست و آنها همیشه نگران این هستند که چگونه امنیت آنها را تامین و از آنها محافظت کنند. زیرا احتمال گم شدن آنها به خصوص در پارک ها، مغازه ها، و یا پریدن از پنجره ماشین بیشتر است.استفاده از ردیاب حیوانات، یک راه حل ساده و موثر برای اطمینان از وضعیت سگ، گربه و دیگر حیوان خانگی محبوب شما می باشد.

ردیاب حیوانات خانگی

 

بسیاری از خانواده ها حیوانات خانگی خود را در تعطیلات با خود به همراه میبرند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید، یک ردیاب حیوانات خانگی یکی از لوازم ضروری شماست. زیرا سگ ها بسیار پر جست و خیز هستند و زمانیکه محیط اطرافشان نا آشنا باشد به راحتی گم میشوند. علاوه بر حیوانات خانگی، حیواناتی مانند اسب ها نیز هستند که در ردیف حیوانات خانگی قرار ندارند اما به مراقبت نیاز دارند. کنترل و مراقبت از این حیوانات بدون استفاده از تکنولوژیهای روز کمی دشوار به نظر می رسد. ردیاب حیوانات و میکروچیپ حیوانات، دو نمونه از ابزارهایی هستند که به کمک آنها میتوان به راحتی بر روی این حیوانات نظارت کامل داشت و با خیالی آسوده از آنها نگهداری کرد.

 

 

 

ردیاب حیوانات چه کاربردی دارد؟

از ردیاب حیوانات برای نقطه یابی آنها استفاده می شود. اینکه بدانیم دقیقا حیوان کجاست و از مکان دقیق یا حدودی حضور آنها باخبر شویم. عموما ردیاب ها برای ارسال و دریافت اطلاعات از تکنولوژی جی پی اس استفاده می کنند. با توجه به مدل های انواع ردیاب حیوانات، می توانیم برای آنها محدوده امن جغرافیایی تعریف کنیم تا اگر از محدوده ای که تعیین کرده ایم دورتر شدند، به وسیله ردیاب از این قضیه باخبر شویم، مثلا اگر اسبی دارید که می خواهید بدانید چقدر چابک است و سرعت دویدن آن بسنجید، یک ردیاب حیوانات مناسب می تواند این کار را برای شما انجام دهد یا اگر حیوان خانگی بازیگوشی دارید میتوانید با خیال راحت بگذارید هرجا که دلش خواست برود.

راه اندازی یک منطقه امن در اطراف خانه و حیاط شما، این اجازه را به شما می دهد که، هنگامی که سگ یا خرگوش شما محیط علامت گذاری شده را ترک کرد، بلافاصله پیامی از طریق گوشی خود دریافت کنید. شما می توانید به تعداد دلخواه، مناطق امن، به صورت سریع و ساده، به هر شکل و اندازه و نامی که مد نظرتان است، تعریف کنید. همچنین شما می توانید به جای مناطق ایمن، مناطق خطر هم ایجاد نمایید. یعنی اگر حیوان شما وارد آن منطقه شد، به شما اطلاع رسانی شود.

فراموش نکنید در زمان خرید ردیاب حیوانات به طراحی آن نیز توجه کنید. ردیاب حیوانات باید سبک و کم حجم باشد تا باعث ایجاد حساسیت و آزار حیوان نشود و در هر نقطه ای از بدن حیوان، قابل نصب باشد. معمولا بیشتر ردیاب های حیوانات کاملا ضد آب می باشند. زیرا ممکن است حیوانات وارد آب شوند و اگر دستگاه کاملا ضد آب نباشد، بعد از خیس شدن دیگر کارایی لازم را نداشته باشد. همچنین ردیاب حیوانات باید بدون پورت خارجی و مهر موم شده باشد.

 

ردیاب سگ

 

به یاد داشته باشید که خرید یک ردیاب مناسب برای ردیابی کردن حیوانات شما می تواند بسیار کارآمد باشد و به شما این اطمینان را بدهد که بدون نگران بودن در زمان گم شدن سگ یا گربه شما بتوانید با فناوری جی پی اس و با استفاده از اپلیکیشن گوشی مربوط به ردیابی سریعا موقعیت جغرافیایی حیوان خود را بیابید. ردیاب های جی پی اس دار جزو کوچکترین ردیاب حیوانات به شمار می روند. این نوع ردیاب بسیار کوچک می باشد و جالب است بدانید شاید خیلی از افراد فکر کنند که این نوع ردیاب همانند ردیاب های بلوتوثی دارای برد خیلی کمی می باشد اما باید به این نکته توجه کنید که در ردیاب جی پی اس شاهد به کار بردن فناوری هستیم که این امکان را به کاربر می دهد بدون استفاده از سیم کارت و تنها از طریق برج های حامل و ارتباطات بی سیم از آن استفاده کند.

قیمت ردیاب سگ با توجه به مدل و امکانات آن متفاوت است و یک فاکتور مهم محسوب می شود. این شما هستید که باید با توجه به میزان هزینه خود بهترین ردیاب گربه و سگ را با توجه به قابلیت های مورد نیاز خود انتخاب کنید. البته این نکته را هم در نظر بگیرید که برخی از ردیاب های GPS دارای طرح اشتراک هستند و شما ضمن ثبت نام بایستی هزینه ای را به صورت  ماهانه پرداخت کنید که البته با گذشت زمان به هزینه آن نیز اضافه می شود.

 

 

بهتر است بدانید کیفیت و عملکرد برنامه های گوشی های هوشمند می تواند در ردیاب ها متفاوت باشد. برخی از برنامه ها فقط گزینه های اصلی ردیابی را به شما می دهند، در حالی که برخی دیگر شامل نظارت دقیق بر فعالیت و گزینه های زیادی برای شخصی سازی دستگاه شما هستند. همچنین طیف وسیعی از سطوح مختلف پشتیبانی وجود دارد. برخی از ردیاب ها دارای راهنمای عالی و پشتیبانی خوب از مشتری هستند ، در حالی که برخی دیگر کاربر پسند نیستند.

دوام باتری نیز یکی دیگر از فاکتورهایی است که باید در هنگام خرید ردیاب برای سگ در نظر گرفته شود ، زیرا بسته به نوع ردیاب ، اندازه و نحوه استفاده از آن ممکن است از ساعتی به هفته ها یا حتی ماه ها متغیر باشد. برخی از دستگاه ها دارای باتری قابل جابجایی هستند، بنابراین می توانید به سرعت با یک باتری یدکی کاملاً شارژ تعویض کنید.

فرقی نمی کند شما یک اسب گران قیمت دارید یا یک پرنده با ارزش یا حتی یک سگ باهوش، همواره احتمال مفقود شدن، فرار کردن و حتی سرقت آن ها وجود دارد. توجه به این نکته ضروری است که حیوانات هر چقدر هم وفادار و باهوش باشند، بسیار بعید است که در صورت مفقود شدن، بتوانند نزد صاحبشان بازگردند. همچنین افرادی که به پرورش و نگه داری حیوانات اهلی مانند اسب و پرندگان دست آموز می پردازند همواره نگران مفقود شدن آن ها هستند. بنابراین استفاده از انواع ردیاب حیوانات براحتی می تواند از ضررهای مالی جبران ناپذیری جلوگیری کند.

 

 

ردیاب جی پی اس به کاربران این امکان را می دهد تا همواره از موقعیت مکانی حیوان خانگی خود آگاه باشند و از آرامش ذهنی کاملی برخوردار شوند. کاربران می توانند با آسودگی خیال همراه با حیوان خانگی خود به پارک ها یا اماکن تفریحی بروند و در جای مناسب قلاده حیوان خانگی خود را باز کرده و اجازه پرسه زدن به او بدهند. فقط کافیست قبل از این کار ردیاب جی پی اس را به او متصل کرده و با گوشی تلفن همراه موقعیتش را کنترل کند. ردیاب می تواند در پیدا کردن حیوانات بازیگوش و پیشگیری از گم شدن آنها و همچنین کنترل رفت و آمد آنها در محدوده های جغرافیایی تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد.

 

نحوه استفاده از ردیاب پرندگان 

ردیاب پرندگان برای افرادی که به پرندگان علاقه دارند و از داشتن پرندگان دست آموز در زندگی روزمره خود لذت می برند یک ضرورت محسوب می شود. نحوه استفاده از این ردیاب بسیار آسان است. دستگاه ردیاب پرندگان درون کوله پشتی که روی پرندگان تعبیه می شود قرار می گیرد. اندازه کوله پشتی ها بسیار کوچک است و طوری پشت پرندگان قرار گیرد که نه سنگین باشد و نه مانع از پرواز آنها شود و اندازه دستگاه ردیاب جی پی اس نیز به قدری کوچک است که به راحتی درون کوله پشتی جا می گیرد.

اهمیت دستگاه ردیاب پرندگان از این جهت حائز اهمیت است که محققان دنبال این هستند که بدانند این پرندگان آوازخوان و کمیاب هنگام کوچ کردن از مناطق سردسیر به گرمسیر دقیقا کجا می روند و مواظب چنین پرندگان کمیابی باشند که شکارچیان آنها را شکار نکنند و نسل آنها منقرض نشود.

 

 

 

بهترین ردیاب حیوانات چه ویژگی هایی دارد؟

ردیاب جی پی اس حیوانات خانگی دارای ویژگی های منحصر به فردی مانند اندازه کوچک، قدرتمند، کاملا ضد آب و با یک باتری قابل شارژ با ماندگاری ۷ تا ۱۰ روزه می باشد. درک این که چرا ردیاب جی پی اس حیوانات خانگی به سرعت جزو محبوب ترین و بهترین ردیاب های حیوانات شده است بسیار آسان است. زیرا شما میتوانید موقعیت حیوان خانگی خود را به صورت لحظه ای و مستقیما از موبایل نظارت کنید و سطح فعالیت آن ها را از صفحه نقشه شخصی خود تجزیه و تحلیل کنید .همچنین برنامه در نقشه به شما نشان خواهد داد که نسبت به آنها در کجا قرار گرفته اید، این واقعا مفید است. بخصوص زمانیکه در صحرا یا جنگل هستید و لازم نیست در مورد کمی دور شدن آن ها احساس بدی داشته باشید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)