4 روش ساده ولی مطمئن در جلوگیری از سرقت منزل

دکوراسیون خانه قطعاً سرگرم کننده تر از تنظیم اقدامات امنیتی است اما سارقین خانگی هر لحظه در کمین خانه های ما هستند، بنابراین لازم است که تامین امنیت خانه در اولویت اصلی قرار بگیرد. بالا بردن امنیت خانه بیش از هرکس به صاحبان‌خانه مربوط است و لازم است که آنها اقدامات ضروری وپیشگیرانه را برای جلوگیری از هرگونه دستبرد و تجاوز به حریم خصوصی خانه را انجام بدهند.

امروزه دیگر زن و مرد هر دو برای تامین مخارج زندگی در بیرون از خانه کار می کنند. آنها دائما نگران این هستند که نکند در غیاب آنها وسائل قیمتی و ارزشمندشان مانند طلا، جواهرات و حتی اشیاء گران قیمت مانند تابلوهای هنری توسط سارقین به سرقت برود. استفاده از ردیاب، درب های ضد سرقت، سیستم‌ دزدگیر، تعویض قفل‌ها ، افزایش ایمنی پنجره‌ها و … نمونه ای از اقداماتی است که می تواند به بالا بردن سطح امنیت خانه کمک کند. در ادامه مطلب بیشتر در مورد روش های افزایش امنیت خانه صحبت خواهیم کرد. ما را تا پایان مطلب در ایران اسمارت همراهی کنید.

 

4 روش ساده ولی مطمئن در افزایش امنیت خانه

 

سیستم ضد سرقت

 

1. استفاده از سیستم ضد سرقت، مهمترین روش در جلوگیری از سرقت منزل

 

نصب سیستم ضد سرقت به عنوان یکی از مهمترین راههای جلوگیری از سرقت منزل مورد استفاده قرار می گیرد. زمانیکه سیستم های ضد سرقت منازل فعال می شوند، ورود افراد را کنترل کرده و با درخواست رمز یا روش‌های دیگر، هویت صاحب‌خانه را تأیید می نمایند. به طور معمول این سیستم ها از حسگرها، دوربین‌ها و … تشکیل می شوند و با یک مکانیزم کاملاً هوشمندانه تا حد خیلی زیادی از نفوذ جلوگیری می‌کنند.

سیستم های ضد سرقت منازل به گونه ای طراحی شده اند که از ورود افراد نا شناس به یک مکان در زمانی که صاحبان آن حضور ندارند، جلوگیری می‌کنند و در صورت وجود این اتفاق ، با ارسال آلارم و یا کشیدن آژیر هشدارهای لازم را به مالکین یا همسایه‌ها می دهند. به این ترتیب نصب این سیستم می تواند تا حدود زیادی امنیت منازل مسکونی افزایش بدهد زیرا عموما سارقین از خانه‌هایی که سیستم امنیتی دارند چشم‌پوشی می‌کنند.

 

2. استفاده از درب های ضد سرقت

 

استفاده از درب های ضد سرقت

 

از دیگر راهکارهای افزایش امنیت منزل، استفاده از درب های ضد سرقت در ورودی خانه می باشد. معمولا سارقین با ابزارهای پیشرفته خود می توانند براحتی دربهای ورودی معمولی را باز کنند و به داخل بیایند ولی باز کردن درب های ضد سرقت امکان پذیر نمی باشد و حتی اگر این اتفاق بیافتد، آنها را با دردسر بزرگی روبرو می سازد و زمان زیادی را از آنها می گیرد. از آنجا که زمان برای سارقین بسیار مهم است، همین اتلاف وقت می تواند آنها را از سرقت پشیمان کند.

 

3. افزایش ایمنی پنجره ها

 

ایمنی پنجره ها

 

افزایش ایمنی پنجره ها از دیگر راهکارهای افزایش ایمنی خانه محسوب می شود. بعد از درب ها، پنجره ها رایج ترین محل ورود سارق ها به داخل منزل می باشند.  بنابراین لازم است تا صاحبان خانه چفت‌ها و گیره‌های پنجره‌ها را به صورت مرتب و دوره‌ای بررسی کرده و در صورت نیاز آن ها را تعویض نمایند. از پنجره های پشتی غافل نشوید زیرا آنها به دلیل اینکه دید خوبی ندارند، بهترین راه نفوذ سارقین به داخل خانه می باشند. برای امنیت بیشتر بهتر است تا از حفاظ های فلزی در پشت پنجره و حفاظ های توری فلزی برای پنجره ها استفاده کنید. همچنین می توانید در پایین پنجره گیاهان خاردار بکارید.

 


4. از گاوصندوق برای نگهداری از پول، مدارک، جواهرات استفاده کنید.

 

استفاده از گاو صندوق در جلوگیری از سرقت منزل

 

بسیاری از افراد عادت دارند تا اسناد مهم، پول و حتی جواهرات خود را در کشوها و دیگر جاهای دم دستی و در انظار قرار بدهند. در صورتیکه لازم است تا برای افزایش امنیت خانه خود از دسترس قرار دادن آنها جلوگیری کنیم و آنها را در صندوق امانات بانک و یا در گاوصندوقی در خانه نگهداری کنیم. گاوصندوق ها انواع مختلفی دارند ولی نمونه‌هایی که در دیوار جاسازی می‌شوند بسیار مطئمنتر هستند.

بهتر است لیستی از از وسایل ارزشمند و قیمتی خود تهیه کنید و همچنین از وسایل آنتیک و هنری خود عکس بگیرید تا در صورت به سرقت رفتن آن‌ها بتوانید راحت‌تر اطلاعاتشان را در اختیار پلیس قرار بدهید تا شناسایی آنها ساده تر باشد.

از رمز های ساده برای گاوصندوق خود استفاده نکنید زیرا سارقین حرفه ای براحتی می توانند در همان دقایق اول رمز آن را پیدا کنند. همچنین متخصصان توصیه می کنند گاوصندوق خود را به ردیاب های مخفی مجهز کنید. زیرا بارها دیده شده است که سارقین برای جلوگیری از اتلاف وقت، بدون باز کردن گاوصندوق آن را با خود به سرقت می برند. از انجاکه آنها دچار استرس و فشار زیادی را تحمل می  کنند، براحتی نمی توانند به وجود ردیاب پی ببرند.

شما می توانید با استفاده از این فناوری هوشمند و حرفه ای در هر کجای کشور که باشید و حتی پس از سرقت گاو صندوق، آن را ردیابی کرده و از موقعیت مکانی آن باخبر شوید و با کمک پلیس هر چه زودتر سارقان را به دام بیندازید. این ردیاب ها اندازه و وزن بسیار کوچکی دارد و به دلیل قدرت ردیابی بالایی، به راحتی و حتی در دورترین نقاط شهری و روستایی قابل دسترسی هستند.

ردیاب خودرو، ردیاب حیوانات، ردیاب اشخاص نمونه هایی از انواع مختلف ردیاب محسوب می شوند که امکانات و کاربردهای بسیاری در زندگی روزمره افراد ایفا می کنند.

 

در این رابطه بخوانید: 7 فاکتور مهم خرید ردیاب

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)