6 نکته مهم برای برنامه ریزی یک سفر لذت بخش

برای گذراندن یک تعطیلات بیاد ماندنی، بلیط رزرو کرده و یک ردیاب GPS خریداری کرده اید و شروع به شمارش روزها برای شروع سفر بزرگ خود می کنید. آیا برنامه سفر شما مبدا و مقصد مشخص و زمانبندی دقیق دارد؟ مطمئنید که وقتی به آنجا رسیدید وقت و پول خود هدر نخواهید داد؟ آیا برای همه چیز آماده هستید؟ اینها همه سوالاتی است که باید قبل از سفر از خود بپرسید.

امروزه استفاده از فناوری های جدید مانند ردیاب خودرو، ردیاب شخصی و ... در سفر یک ضرورت محسوب می شوند، به خصوص مسیرهای فرعی که بعضا تابلوهای راهنما وجود ندارند. ممکن است در مسیر، راه خود را گم کرده و زمان زیادی را صرف پیدا کردن راه کنید. اینجاست که GPSمی تواند در انتخاب مسیر درست به شما کمک کند تا زمان بیشتری برای لذت بردن از تعطیلات و سفر خود داشته باشید. به همین دلیل لازم است که در کنار حمل وسایل کاربردی سفر، با یک برنامه ریزی مناسب به سفر بروید و مهمتر از همه نکات مربوط به سفر جاده ای را یاد بگیرید.

 

ملزومات سفر

 

نکات مهم برنامه ریزی برای سفر لذت بخش


بعضی از افراد نمی توانند برای سفر خود برنامه ریزی کنند و ترجیح می دهند از این مرحله صرفنظر کنند. درصورتیکه برای داشتن یک سفر لذت بخش و مفرح لازم است تا چیزهای زیادی را مدیریت و سازماندهی کنید. به غیر از رزرو جا در هتل و حتی اجاره یک اتومبیل، شما همچنین باید برای انجام فعالیت ها و تماشای جاهای دیدنی، یک برنامه ریزی مشخص داشته باشید. اگر بودجه معینی را برای سفر در نظر گرفته اید، پس باید هزینه های خود را نیز مدیریت کنید. به یاد داشته باشید که برنامه ریزی برای سفر به شما این امکان را می دهد تا هزینه سفر خود را پیشاپیش تخمین بزنید.

اما چگونه سفر خود را برنامه ریزی کنید؟ در ادامه مطلب ما نکات مهمی را برای ایجاد یک برنامه سفر ایده آل ذکر کرده ایم که با انجام آنها می توانید یک سفر لذت بخش و پر ماجرا را تجربه کنید.

 

1-لیستی از آرزوهای خود تهیه کنید.

 

مطمئنا هر کسی دلیلی برای بازدید از یک شهر و یا یک کشور دارد. برای مثال، شما می خواهید به یزد بروید چون عاشق معماری و بافت قدیمی این شهر هستید. یا سفر به کرواسی را رزرو کرده اید چون همیشه می خواستید از مجموعه بازی تاج و تخت بازدید کنید. دلیل شما برای رزرو یک سفر هر چه که باشد این است که مطمئن شوید واقعا می دانید کجا می خواهید بروید. یک فهرست از آرزوها و دلایل بازدید خود تهیه کنید و سپس با توجه به زمان و بودجه خود آن را اولویت بندی کنید.

 

2- مسیرها را مشخص و تنظیم کنید.

 

مشخص کردن مسیرها قبل از سفر

 

واقعگرا باشید. هیچ راهی وجود ندارد که بتوانید از تمام نقاط توریستی و دیدنی مقصد خود بازدید کنید، به خصوص اگر زمان سفرتان محدود باشد. بنابراین برای اینکه بیشترین بازدید را انجام دهید، مقصدها را بر روی نقشه خود مشخص کرده و آن ها را به ترتیب جغرافیایی به یکدیگر متصل کنید. به این ترتیب می توانید حدس بزنید که برای رسیدن به هر مکان، چقدر زمان لازم است. برای انجام این کار می توانید به منابع آنلاین یا کتاب های راهنمای سفر مراجعه کنید. همچنین می توانید با دیگر مسافران صحبت کنید تا چشم انداز بهتری از سفر خود به دست آورید.

 

3- جزئیات را در نظر بگیرید.


قصد دارید به چند شهر سفر کنید و یا شاید در سفری طولانی، تعطیلات خود را در یک کلانشهر بزرگ بگذرانید؟ لازم است قبل از هر کاری برای رفع نگرانی های خود در مورد زمان سفر و هزینه ها یک تحقیق مفصل انجام بدهید. برای راحتی بیشتر از ایجاد هزینه اضافی خودداری کنید و بر روی برنامه ریزی برای سفر خود تمرکز کنید.

به محض ورود با توجه به بودجه خود بهترین مکان را برای اقامت انتخاب کنید و به هر کسی اعتماد نکنید. اطلاعات خود را در مورد محل مراکز درمانی شهر مانند درمانگاه و بیمارستان افزایش بدهید و بررسی کنید که مسافت آن از محل اقامت شما تا به آنجا چقدر است ؟

اگر دوست دارید برای جابه جایی از حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و یا مترو استفاده کنید، لازم است در مورد حمل و نقل عمومی اطلاعات کسب کنید و آدرس ها و برنامه های ایستگاه مترو را داشته باشید تا به مشکل برخورد نکنید.

ساعات کاری، آدرس و هزینه مکان های توریستی، تاریخی و تفریحی را مورد بررسی قرار بدهید و آن را در برنامه سفر خود ذکر کنید. آگاهی از شرایط آب و هوایی و جاهای پر ترافیک از دیگر جزییات مهمی است که باید حتما ازآن باخبر شوید تا با دردسری تازه روبرو نشوید.

 

این مطلب را از دست ندهید: مزیت استفاده از ردیاب های شخصی در سفر

 

4- زمانی را برای استراحت قرار بدهید.

 

مشخص کردن زمان برای سفر

اگر شما از آن افرادی هستید که فعالیت زیاد شما را زود خسته می کند، بهتر است برای بازدید از جاهای دیدنی و مکان های توریستی، زمانبندی درست را در برنامه ریزی خود لحاظ کنید. به خود اجازه بدهید که در کمال آرامش و بدون هیچ عجله ای از تماشای مکان های زیبا و تعطیلات خود لذت ببرید. برای داشتن انرژی بیشتر باید خواب کافی داشته باشید و غذای خوب و با کیفیت بخورید.

 

 5- از اسناد اصلی خود کپی بگیرید.

 

 اسناد و مدارک شناسایی از ملزومات سفر محسوب می شوند. بنابرای لازم است تا از اسناد اصلی خود اسکن گرفته و آنها را به صورت الکترونیکی برای خودتان ارسال نمایید. هنوز هم هستند افرادی که همانند گذشته از مدارک خود کپی می کنند. با این حال، در عصر فناوری دیجیتال، روش بهتری وجود دارد که حتی در صورت ناپدید شدن مدارک و کیف های شما، می تواند به شما کمک می کند. ما به شما توصیه می کنیم هر دو را انجام دهید. زیرا ممکن است همیشه و همه جا به اینترنت دسترسی نداشته باشید.

مدارکی که تهیه‌ی اسکن و کپی از آن‌ها توصیه می شود شامل صفحه‌ی اول پاسپورت، ویزا، بلیت‌ها، رزرو هتل، قرارداد اجاره‌ی ماشین، رزرو تور، گواهینامه‌ی رانندگی بین‌المللی و هر مدرک دیگری است که مطمئنا گم شدن آن شما را به دردسر خواهد انداخت. اگر از کارت‌های اعتباری برای پرداخت‌های خارج از کشور استفاده می‌کنید، حتما از آن‌ها هم تصویر تهیه کنید.

 

6-انعطاف پذیر باشید!

 

شما ممکن است بهترین برنامه سفر را ترسیم کرده باشید، اما اتفاق خبر نمی کند و یک حادثه و یا کار اشتباه می تواند برنامه شما را به هم بزند. جاده ها به طور ناگهانی بسته شوند، شما به دلیل غذای فاسدی که شب قبل خورده اید بیمار می شوید یا پروازها لغو شوند. برای جبران این امر، یک روز آزاد را در برنامه سفر خود تنظیم کنید تا در مواردی که مطابق برنامه ریزی پیش نمی رود، فضای بیشتری را برای فعالیت های خود فراهم کنید. اگر کاملاً مطمئن نیستید که آیا مسیر را درست می روید یا خیر، شما می توانید GPS ردیاب خودرو خود را روشن کنید. دستگاه های ردیاب از وسایل کاربردی سفر محسوب می شوند. دستگاه های ردیابی مانند VT-08 اطلاعات مکان در زمان واقعی و همچنین دسترسی به صدها نقشه شهری در سراسر جهان را ارائه می دهند. این دستگاه دارای حافظه داخلی، شوک سنسور، میکروفون، باطری بکاپ و رله قطع سوخت می باشد.

 

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)