7 فاکتور مهم خرید ردیاب

در مطالب قبلی، در مورد کاربردها و مزایای ردیاب های GPS صحبت کردیم. اما امروز، چه عوامل و فاکتورهایی را باید در انتخاب ردیاب در نظر بگیرید؟ چگونه بدانید ردیاب انتخابی شما، مناسب است یا خیر؟ آیا قیمت، کیفیت را تعیین می کند، یا خیر؟

احتمالا شما نیز مانند بسیاری از افراد در مورد ردیاب های GPS شنیده اید. در حقیقت، حتی کسانی که اطلاعات زیادی در مورد آن نمی دانند، ممکن است تعجب کنند که چرا در تلفن های هوشمند خود نمادهایی وجود دارند که دارای این سه حرف هستند. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد این فناوری هستید، پیشنهاد می کنیم تا مطالب قبلی ایران اسمارت را بخوانید. البته در اینجا، کوتاه در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

 

فناوری GPS چیست؟

 

سیستم موقعیت یابی جهانی یا GPS توسط دولت ایالات متحده ساخته شده است. این مجموعه شامل 24 ماهواره در مدار سیاره زمین قرار دارد. تمام این ماهواره ها سیگنالهایی دارند که شخص، ماشین و یا گوشی را ردیابی می کنند و باعث پیدا کردن موقعیت جغرافیایی آنها می شوند. ردیاب ها از چندین ماهواره استفاده می کنند تا مکان های ابزار خود را از طریق الگوهای مثلثی دقیق بیان کنند. این بدان معناست که هرچه بیشتر ماهواره ها بتوانند دستگاه را ببینند، در نشانه گذاری مکان ها دقیق تر خواهند بود.

 

ردیاب

 

GPS ردیاب چه کاربردیهایی دارد؟

 

از فناوری GPS برای مکان یابی افراد، حیوانات خانگی، خودرو و ... استفاده می شود. شما می توانید خودرو، اعضای خانواده، وسایل با ارزش و لوکس، چمدان و یا حتی حیوانات خانگی خود را در چند ثانیه ردیابی کنید. اطلاعات لازم به رایانه یا تلفن هوشمندی که به آن دسترسی دارید، ارسال می شود.

این بدان معناست که شما می توانید از زمان ترک فرزند خود از مدرسه تا ورود او به خانه را پیگیری کنید. همچنین درصورتیکه فرزند شما از محدوده مجاز خارج شود، هشدارهای لازم از طریق ردیاب به شما ارسال خواهد شد. بنابراین شما می توانید با استفاده از ردیاب اشخاص، نوجوان و حتی سالمندان خود را که در خارج از خانه در حال گردش هستند، ردیابی کرده و از حال و روز آنها باخبر شوید. به عنوان مثال، هنگامی که نوجوان شما با دوستان خود در خارج از شهر خود را به دردسر انداخته است، می تواند با فشار دادن دکمه SOS که بر روی ردیاب قرار دارد، به صورت خودکار پیامک هشدار را به شما یا پلیس بفرستد.

ردیابی هر شی یا هر چیز باارزشی مانند آثار هنری، جواهرات و یا حتی چمدان در طول سفر با نصب ردیاب های GPS امکانپذیر است. شما می توانید مسیر آن را از طریق GPS دنبال کنید.

 

در این رابطه بخوانید: ردیاب شخص چه کابردهایی دارد؟

 

در انتخاب ردیاب چه فاکتورهایی را باید در نظر بگیرید؟

 

*هدف

 

gps

 

درهنگام انتخاب ردیاب های GPS، به امکانات و کارایی که از آن انتظار دارید، فکر کنید. خودرو؟ دوچرخه؟ ماهیگیری؟ سفرهای جاده ای؟ انتظار دارید ردیاب شما چه کاری انجام دهد؟ آیا شما می خواهید فقط اتومبیل خود را ردیابی کنید؟ آیا به دنبال افزایش بهره وری شرکت و یا کارخانه خود هستید؟ آیا شما خواهان ردیابی یک شخص یا یک شی هستید؟ زمانیکه پاسخ سوالات خود را دادید، باید در مورد انواع ردیاب های تحقیق کنید و ردیابی را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

 

*هزینه

 

هزینه ردیاب

 

بودجه شما چقدر است؟ روشن است که بودجه شما در انتخاب مدل های مختلف ردیاب تاثیر گذار می باشد. هنگامی که فهمیدید دقیقاً کدام ویژگی های ردیاب مد نظر شما است، می توانید با توجه به آن و بودجه خود، یک ردیاب مناسب با بهترین عملکرد انتخاب کنید. همچنین برنامه ای را که می خواهید از آن استفاده کنید در نظر بگیرید. اکثر ردیاب ها خدمات پس از فروش  ندارند و اگر هم داشته باشند، هزینه ماهانه آن متغیر است. به یاد داشته باشید که در بیشتر موارد، قیمت ردیاب هیچ ارتباطی با دقت و کیفیت آن ندارد. لزوما یک ردیاب گران قیمت، قدرتمندتر از مدل های ارزان تر نیست.

 

*اندازه

 

اندازه ردیاب

 

ردیاب هایی مانند SMARTTECH A-21 را می توان در مکانهای مختلف جابجا کرد زیرا آنها به اندازه کافی کوچک و قابل حمل هستند که به طور عملی در هر مکانی  مانند کیف پول ، جیب لباس، قلاده حیوان و ... قرار می گیرند. اندازه ردیاب های GPS، برای بعضی از حرفه ها (مانند تحقیقات بازرسان خصوصی) اهمیت زیادی دارد، جایی که ظاهرا نظارت آن امنیتی است.

 

*دکمه SOS

 

دکمه sos

 

دکمه SOS در یک ردیاب GPS از ویژگی های بسیار مهمی است که باید در انتخاب ردیاب های GPS در نظر گرفت زیرا این امر می تواند جان خود و یا اعضای خانواده شما را نجات دهد. کاربر می تواند هنگام حادثه و یا اتفاقی، این دکمه را فشار دهد تا به پلیس یا افراد منتخب مکان فعلی دستگاه هشدار دهد. این ویژگی خاص در مواقع اضطراری به اثبات رسیده است.

 

*ضد آب

 

ضد آب بودن ردیاب

 

ردیاب های ضد آب بسیار مقاوم هستند و در اثر رسیدن آب به آنها، به سیم کشی داخلی یا تراشه هیچ آسیبی وارد نمی شود. داشتن این ویژگی در انواع ردیاب ها به خصوص برای حیوانات خانگی، بچه ها ، هواپیماهای بدون سرنشین، ماشین ها، کامیون ها، قایق ها و موارد دیگر بسیار مهم است.  بهتر است ردیاب هایی که برای اهداف در فضای باز استفاده می شوند باید به اندازه کافی بادوام باشند تا در برابر قیمتی که پرداخت کرده اید، به شما خدمات بدهد.

 

*هشدارهای هوشمند

 

هشدارهای ردیاب

 

به طور کلی از ردیاب برای مکان یابی و ردیابی خودرو، شخص یا یک شی استفاده می شود. اما هنگامی که هدف شما از ردیابی شامل ایمنی، کارایی، امنیت و مدیریت صحیح باشد، بهتر است ردیابی را انتخاب کنید که دارای امکانات هشدار های هوشمند باشد تا بتوانند در موارد اضطراری به داد شما برسند. این ردیاب ها در مواردی نظیر اینکه دستگاه از منطقه امن خارج شود ، تغییر مکان بدهد و یا محدودیت سرعت را نقض کند، هشدارهای فوری را صادر می کنند.

 

*طول عمر باتری

 

طول عمر باتری

 

در خرید ردیاب به طول عمر باتری آن توجه کنید زیرا عمر باتری ردیاب بر نحوه گزارش اطلاعات تأثیر می گذارد. طول عمر باتری در ردیاب ها متفاوت است. به عنوان مثال برخی از ردیاب ها تا یک هفته بدون شارژ مجدد کار می کنند ولی برخی دو تا سه روز، بنابراین بهتر است با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. مسلما برای باتری قوی تر، هزینه بیشتری را باید پرداخت کنید.

 

نکته: ردیاب های خودرو قدرت خود را از سیستم برقی اتومبیل دریافت می کنند. این بدان معنی است که در هنگام کار، باتری به شارژ مجدد نیازی ندارد. ردیاب های خودرو به آسانی و به سرعت نصب می شوند و کاملا مخفی هستند. بنابراین حتی راننده نمی داند که آنجاست مگر اینکه به او بگویید.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)