آیا ردیاب خودرو به میزان کاهش سوخت کمک می کند؟

درچند سال گذشته قیمت و میزان مصرف سوخت در تمام نقاط دنیا افزایش یافته و کشور ما نیز جدا از این مقوله نمی باشد. اگرچه ایران دهمین کشوری در جهان است که قیمت بنزین در آن ارزان است، ولی با این وجود مصرف سوخت در کشور ما بسیار بالاست که همین موضوع یکی از دلایل بالا بودن هزینه‌های حاصل از مصرف سوخت محسوب می شود.

ادارات دولتی بزرگ، سازمان ها و همچنین شرکت های خصوصی که دارای ناوگان حمل و نقل می باشند، با مشکلات بزرگی در خصوص مسائل فنی خودروهای خودو میزان مصرف سوخت آن ها روبرو هستند. این مشکلات و چالش ها علاوه بر اختلال در کنترل، به صرف هزینه های هنگفتی برای سازمان منجر می شوند. در نتیجه با افزایش مشکلات اقتصادی، اهمیت صرفه‌جویی در مصرف سوخت در بین مردم و شرکت‌ها بیشتر از قبل شده است. مطمئنا صرفه‌جویی در مصرف بنزین نه تنها به وضعیت اقتصادی افراد کمک می کند، بلکه تاثیر مثبت و مستقیمی بر روی اقتصاد جامعه و محیط زیست اطرافمان خواهد داشت. بسیاری از متخصصان برای کاهش مصرف سوخت، استفاده از ردیاب خودرو را پیشنهاد می دهند. حال سوال این است :

 

آیا ردیاب خودرو می تواند میزان مصرف سوخت را کاهش دهد؟

 

کاهش سوخت با استفاده از ردیاب

 

امروزه پیشرفت سریع فناوری روز به روز به حل مشکلات جامعه کمک زیادی می‌کند. یکی از فناوری‌هایی که در چند سال اخیر رشد چشم‌گیری داشته، سیستم موقعیت‌یاب جهانی یا همان جی پی اس است. سیستم موقعیت‌یاب جهانی به پیدایش سیستم‌های ردیابی پیشرفته که دقت و کارایی بالایی دارند منجر شده است. مطمئنا انتخاب یک ردیاب ماشین با‌ کیفیت و افزایش آگاهی نسبت به قابلیت های آن در موقعیت های حساس می تواند از بروز هرگونه خسارت مالی جلوگیری کند.

 

دستگاه‌های ردیاب خودرو به طور کلی با بهره‌گیری از سیستم ماهواره‌ای ناوبری جهانی توانایی جمع آوری اطلاعات مفیدی در مورد موقعیت، زمان، سرعت و ... را دارا می باشند. این اطلاعات سپس به صاحب خودرو یا صاحب شرکت ارسال می‌شود و بر روی کامپیوتر، تبلت و تلفن‌های هوشمند به سادگی قابل دسترسی خواهد بود. بنابراین دستگاه ردیاب خودرو می‌تواند میزان تقریبی مصرف سوخت شما را محاسبه کند. به کمک این اطلاعات می‌توانید ماهانه بیش از 100 هزار تومان در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید و با کاهش مصرف سوخت به حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا کمک کنید. 

 

چگونه ردیاب خودرو می تواند میزان مصرف سوخت را کاهش دهد؟

 

ردیاب خودرو مزایای زیادی دارد و کاهش میزان مصرف سوخت، یکی از مزیتهای مهم ردیاب خودرو به شمار می رود. در ادامه با ایران اسمارت همراه شوید و بخوانید که چگونه و به چه روش هایی ردیاب خودرو میزان مصرف سوخت را کاهش می دهد؟

 

کنترل سرعت خودرو

 

 بدون شک سرعت زیاد خودرو ارتباط مستقیمی با افزایش مصرف بنزین دارد. به این معنا که به طور متوسط برای اکثر ماشین‌ها مصرف بهینه‌ی بنزین در سرعت 90 کیلومتر در ساعت محاسبه می‌شود. ولی هر چه سرعت ماشین بیش‌تر شود، بازده سوخت کاهش می‌یابد به طوری که در سرعت 120 کیلومتر در ساعت نسبت به سرعت 90 کیلومتر در ساعت 23 درصد به میزان مصرف سوخت خودرو می افزاید.

 

روزانه هزاران خودرو شخصی، خودروهای شرکتی و سازمانی، وسایل نقلیه خدماتی و... در خیابان ها در حال تردد هستند که ممکن است بعضی از آنها با سرعت غیر مجاز در حال حرکت باشند. سرعت بالا و غیر مجاز به دلیل حادثه ساز بودنش علاوه بر اینکه در صورت تصادف ضررهای زیادی را برای شخص و شرکت به همراه دارد، باعث هزینه های بیشتری در مورد سوخت مصرفی برای شخص و شرکت های تجاری نیز می گردد. 

 

به کمک دستگاه ردیاب ایران اسمارت شما می‌توانید سرعت خودروی خود را در هر لحظه مورد بررسی قرار دهید. دستگاه ردیاب ایران اسمارت اطلاعات مربوط به سرعت و مصرف سوخت هر خودرو را به طور جداگانه ارائه می دهد، بنابراین کنترل بر روی تمام وسایل نقلیه امکان پذیر خواهد بود. علاوه بر آن، ردیاب ایران اسمارت در صورت خارج شدن سرعت خودرو از حد مجاز به شما هشدار خواهد داد، بنابراین کنترل سرعت خودروهای تحت نظارت شما بسیار آسان خواهد بود و در نتیجه مصرف سوخت شما نیز کاهش می یابد.

 

انتخاب مسیر مناسب

 

یکی از مشکلات رایج صاحبان خودروی شخصی و سازمانی این است که رانندگان نمی‌توانند مسیر و راه های نزدیک تر و درست را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنند. فراموش نکنید به کمک یافتن سریع‌ترین و کم ترافیک‌ترین مسیر، شما می‌توانید زمان‌های بی تحرکی خودروی خود را به حداقل برسانید تا از صرف هزینه‌های اضافی پرهیز کنید. هنگامی که راننده خودرو مسیری کوتاه و مناسب را انتخاب کند، مطمئنا در مصرف سوخت و هزینه نیز صرفه جویی می شود. از مزایای مهم ردیاب خودرو، گزارش های دقیق مسیرهای رانندگی است که می تواند به رانندگان این اطمینان را بدهد تا کوتاه ترین و سریع ترین فاصله بین مکان ها را انتخاب کنند. در واقع سیستم ردیابی GPS به رانندگان خودرو این امکان را می دهد تا مسیرها را تحلیل و بهینه سازی کنند و هزینه های سوخت و نگهداری وسایل نقلیه خود را به مقدار زیادی کاهش دهند. ردیاب ایران اسمارت نه تنها توانایی پیدا کردن کوتاه‌ترین مسیر برای مقصد شما را دارد، بلکه شما به کمک بررسی اطلاعات مسیرهای گذشته‌ی خود نیز می‌توانید تا حد امکان از هدر رفتن زمان و سرمایه‌تان جلوگیری کنید.

 

کاهش زمان بی حرکت ماندن خودرو

 

بی حرکت ماندن خودرو در مسیر تاثیر قابل توجهی روی میزان مصرف سوخت دارد، چرا که موتور در حال مصرف انرژی است درحالی که وسیله نقلیه در حرکت نیست. همچنین زمان بیکاری خودرو بر روی دوام موتور نیز تاثیر می‌گذارد. تحقیقات نشان می‌دهد اگر زمان بی حرکت ماندن خودرو به طور قابل توجه ای کاهش یابد، میزان مصرف سوخت می‌تواند تا ۱۵ درصد کاهش یابد.

یک راه آسان برای کاهش مصرف سوخت، کاهش زمان‌های بی حرکت ماندن خودرو است. به کمک دستگاه ردیاب ایران اسمارت شما می‌توانید سرعت خودروی خود و زمان آن را بر روی نقشه مشاهده کنید. هم‌چنین با تعریف محدوده‌های جغرافیایی بر روی نقشه، می‌توانید از این مناطق گزارش گیری کنید. برای نمونه تعریف محدوده‌ی خاص برای نقاط پر ترافیک به شما کمک خواهد کرد تا سرعت خودروی خود و مدت زمان طی شده در آن محدوده را محاسبه کنید و با انتخاب مسیرهای کم ترافیک، زمان‌های بی تحرکی را به حداقل برسانید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)