اهمیت و کارایی ردیاب خودرو بر روی خدمات اورژانس و آمبولانس

رانندگان آمبولانس و نیروهای اورژانس معتقدند که ردیاب خودرو، نقش اساسی ومهمی را در حین انجام عملیات اورژانسی ایفا می کند. زیرا زمان در انجام یک عملیات موفقیت آمیز یک فاکتور کلیدی محسوب می شود. با توجه به اینکه نیروهای اورژانس بصورت شبانه روزی کار می کنند، دستیابی به چنین خدمات قابل اعتماد در شرایطی که زندگی انسان ها در معرض خطر است، می تواند بسیار دشوار باشد.

عوامل مختلفی مانند ناوبری ضعیف و حتی سهل انگاری نیروهای اورژانس مانع انجام یک عملیات موفقیت آمیز می شود. برای رسیدگی به چنین مواردی، ناوگان آمبولانس برای افزایش خدمات بیشتر به مردم و جلوگیری از مشکلات پیش رو، به فناوری ردیابی GPS روی می آورد تا از کارآیی کارکنان خود اطمینان یابد.

 

ردیاب برای آمبولانس

 

ردیاب اسمارتک مدل VT-08  نمونه خوبی از یک دستگاه ردیاب خودرو است که به مدیران اورژانس و ناوگان آمبولانس این امکان را می دهد تا نیروهای خود را در هر زمان و هر مکان کنترل کنند. این ردیاب دارای امکانات کاملی است که علاوه بر چندین استاندارد جهانی دارای تاییدیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور نیز می باشد.

نصب آسان، حافظه داخلی، شوک سنسور، میکروفون، باطری بکاپ و رله قطع سوخت از امکانات ویژه این محصول ایران اسمارت به شمار می رود. از مزیت های بارز این دستگاه، مصرف ناچیز اعتبار سیمکارت وخدمات ویژه ایران اسمارت مختص به این دستگاه می باشد.

 

در این رابطه بخوانید: مزایای استفاده از ردیاب در خودرو

 

چگونه سیستم های ردیابی جی پی اس دار به خدمات اورژانس و آمبولانس کمک می کنند؟

 

*ردیابی خودرو

 

مدیران ناوگان آمبولانس با استفاده از ردیاب های خودرو نه تنها قادر به ردیابی حرکت وسیله نقلیه هستند بلکه راننده آمبولانس را نیز تحت کنترل دارند. رفتار راننده و تسلط او در هنگام رانندگی برای مدیران ناوگان از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا حفظ جان بیمار و بقیه تیم اورژانس برای آنها بسیار مهم می باشد. از این رو آنها می توانند با استفاده از ردیاب خودرو مبتنی بر جی پی اس بر روی کارایی، سرعت عمل و امنیت عملیات ، نظارت و کنترل کافی داشته باشند.

 

ردیاب خودرو آمبولانس

 

*انتخاب مسیرهای برنامه ریزی شده با استفاده از ردیاب خودرو

 

مدیران آمبولانس با استفاده از سیستم های ردیابی GPS، می توانند در کوتاهترین زمان ممکن، نزدیکترین خودرو را به منطقه اعزام کرده و شرایط ترافیک، آب و هوا و جاده را به خودرو اعزامی اعلام کنند. از آنجا که در عملیات های اورژانس، زمان و ثانیه ها بسیار ارزشمند هستند، مدیران با استفاده از سیستم های ردیابی GPS می تواند سریعترین و ایمن ترین مسیرها را انتخاب کنند و همچنین در صورتی که مسیر برنامه ریزی شده با ترافیک همراه شد، سریعا یک مسیر جایگزین را به راننده اعلام کنند.

 

*نظارت بر رفتار راننده آمبولانس با نصب ردیاب خودرو

 

این موضوع برای یک راننده آمبولانس قابل درک است که با سرعت بیش از حد مجاز برای رسیدن سریعتر به محل حادثه رانندگی کند. اما این گونه رفتارها می تواند خطر ساز باشد و این وظیفه مدیریت است که به او در صورت لزوم هشدار بدهد. در اینجا فناوری GPS وارد عمل می شود به این گونه که اگر راننده آمبولانس با سرعت نامنظم و غیر مجازحرکت کند، بلافاصله به مدیریت ناوگان آمبولانس هشدار داده می شود.

 

*اعزام نیروی کمکی در صورت نیاز

 

ممکن است در عملیات های اورژانسی بزرگ به نیروهای کمکی بیشتری احتیاج باشد از این رو مدیران ناوگان می تواند به کمک جی پی اس ردیاب خودرو به سرعت اطلاعات کامل و دقیقی از جغرافیای منطقه را برای نزدیکترین خودرو آمبولانس در مسیر ارسال کنند. آنها همچنین می توانند تا زمان رسیدن آمبولانس به منطقه، شرحی از وضعیت بیمار ارائه دهند تا آمادگی لازم برای انجام عملیات را داشته باشند.

 

ردیاب خودرو آمبولانس

 

*کاهش هزینه با استفاده از ردیاب خودرو

 

نه تنها ردیابی آمبولانس فعالیت های روزانه را ساده تر می کند بلکه می تواند گزینه ای برای صرفه جویی در هزینه برای ناوگان آمبولانس نیز باشد. از این رو بیمارستان ها برای کاهش هزینه ها، اقدام به سرمایه گذاری نصب ردیاب خودرو بر روی دستگاه های آمبولانس خودکرده اند. هرچه مسیرها کوتاه تر طی شود، شرکت بیشتر می تواند در هزینه های تعمیر، نگهداری و هزینه سوخت صرفه جویی کند. به خصوص در زمینه سوخت، که این گزینه می تواند کاملا اقتصادی باشد. به این معنا که مسیر کوتاهتر برابر است با اصطکاک و سوخت کمتر و در نتیجه هزینه کمتر!

 

*جلوگیری از سرقت آمبولانس با استفاده از ردیاب خودرو

 

مدیران ناوگان می توانند در صورت سرقت وسیله نقلیه با استفاده از جی پی اس ردیاب به آسانی موقعیت خودرو را روی نقشه ردیابی کند و با دنبال کردن مسیر از موقعیت جدید خودرو با خبر شوند.

 

نتیجه گیری

این فناوری پیشرفته به دلیل امکانات عالی و ارائه راه حلهای فوری برای نیازهای روزانه جامعه شناخته شده است. امروزه از این فناوری در بخش های مختلفی مانند آتش نشانی ها، حمل و نقل عمومی، صنعت گردشگری و ... استفاده می شود. نیروهای اورژانس و پرسنل ناوگان آمبولانس به خوبی می دانند که زمان در نجات و یا مرگ بیمار نقش حیاتی را ایفا می کند. از این رو نصب ردیاب خودرو جی پی اس دار بر روی وسایل نقلیه ناوگان آمبولانس در سراسر جهان یک ضرورت محسوب می شود.

 

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)