با 7 مورد از کابردهای ردیاب آشنا شوید

فناوری ردیاب مزایا و کاربردهای شگفت انگیز بسیاری دارد و روزبه روز بر اهمیت و کاربردهای آن افزوده می شود. شما می توانید از دستگاه ردیاب سفارشی برای اهداف خاص نظیر ردیابی اموال شخصی، دارایی‌های ارزشمند، افراد، حیوانات خانگی و وسیله‌ی نقلیه‌ی خود استفاده کنید ویا از جی پی اس گوشی هوشمند خود برای انجام اهداف عمومی و تعیین موقعیت استفاده کنید. با کمک ردیاب می‌توانید اشیای گمشده را پیدا کنید یا از راه دور، مراقب بچه‌ها و سالمندان باشید. با ایران اسمارت همراه شوید و با کاربردهای ردیاب بیشتر آشنا شوید.

 

ردیاب برای کودکان

1-کاربرد ردیاب در جلوگیری از سرقت خودرو

 ردیاب خودرو یک دزدگیر عالی برای جلوگیری از سرقت  خودرو به شمار می آید. قابلیت های منحصربه فرد ردیاب ماشین خطر سرقت خودروهای شخصی را به مقدار قابل توجه ای کاهش داده و ضریب ایمنی خوردوها را نیز به سطح بسیار مطلوبی بالا می برد. نصب دستگاه ردیاب در خودرو به شما این امکان را می دهد که خودروی خود را به راحتی ردیابی کنید و در صورت سرقت در کمترین زمان ممکن آن را ردیابی و پیدا کنید. امروزه دیگر دستگاه هایی مانند ردیاب خودرو  جزو وسایل لاکچری محسوب نمی شوند و برای امنیت خودروها کاملا لازم و ضروری هستند.

 

2- کاربرد ردیاب در تعیین موقعیت

تعیین موقعیت و ردیابی را می توان از کاربردهای اصلی ردیاب نام برد. بسیاری از افراد دوستدار طبیعت از ردیاب شخصی در هنگام کوهنوردی و پیاده روی استفاده می کنند. زیرا در صورت جا ماندن از گروه، جی پی اس ردیاب می تواند به آنها در یافتن موقعیت مکانی دوستانشان کمک کند.

 با توجه به اهمیت ویژه و مزایای غیر قابل انکار سیستم های ردیابی و موقعیت یابی و همچنین تاثیر بسزای استفاده از این گونه سیستم ها در بهینه شدن کیفیت نظارت و مدیریت ناوگان های حمل و نقل، حرکت خودروها، افراد یا اشخاص(کودکان و سالمندان) و ...، شرکت ایران اسمارت توانسته است با عرضه و ارایه تجهیزات ردیابی با کیفیت و خدمات پس از فروش رضایت کامل مشتریان خود را بدست اورد. ردیاب اسمارتک VT-03 دارای مگنت های قدرتمند و هوشمند در صورت قطع شدن می باشد و با انتخاب نوع عملکرد در دو حالت ارسال موقعیت هر 10 ثانیه یکبار و یا هر 24 ساعت یکبار این امکان را می دهد تا بین 20 تا 360 روز با هر بار شارژ برای کاربر بازدهی داشته باشد.                                                                        

                                                                                                        

3-ردیابی حیوانات

استفاده از ردیاب حیوانات، یک راه حل ساده و موثر برای اطمینان از وضعیت سگ، گربه و دیگر حیوان خانگی محبوب شما می باشد. ردیاب جی پی اس حیوانات خانگی دارای ویژگیهای منحصر به فردی مانند اندازه کوچک، قدرتمند، کاملا ضد آب و با یک باتری قابل شارژ با ماندگاری ۷ تا ۱۰ روزه می باشد. ممکن است به هر دلیلی مانند صدای رعد و برق، آتش بازی و ... حیوان خانگی شما فرار کند و یا از خانه دور شود. با استفاده از قلاده مجهز به ردیاب حیوانات، شما می توانید بلافاصله مکان آنها را ردیابی و پیدا کنید. از این گذشته ردیاب‌ حیوانات به جهت وزن کم و ابعاد کوچک به هیچ وجه باعث آزار حیوانات خانگی شما نخواهد شد و زیبایی ظاهری آنها را نیز بر هم نخواهند زد.

 

4-کاربرد ردیاب در خودروهای سازمانی

فناوری ردیاب جی پی اس خودرو، مزایای زیادی در سیستم مدیریت ناوگان شامل خودروهای اورژانس، شرکت اتوبوس رانی و تاکسی رانی، شرکت های مسافربری و توریستی و تمام سازمان هایی که از وسایل نقلیه و خودروهای تشریفات استفاده می کنند، به همراه دارد. به طور کلی سازمان های دولتی و خصوصی با استفاده از فناوری ردیاب و جی پی اس های هوشمند قادرند تا هزینه های بخش حمل و نقل را کاملا مدیریت کرده و به بهبود بازگشت سرمایه خود به صورت مستقیم کمک کنند.

این روزها با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از شرکت های بزرگی که همواره نگران این هستند تا پرسنل و کارمندانشان وظایف خود را به درستی انجام بدهند از ردیاب ها به دلیل کاربرد بالا استفاده می کنند. یکی از کاربردهای جالب ردیاب ها امکان کنترل و بررسی وظایف در بیرون از محیط اداره و سازمان است. برای این کار جی پی اس باید در داخل خودروهای مربوط به سازمان نصب شود تا به وسیله آن موقعیت مکانی دقیق خودرو و اطلاعات مورد نظر دیگر برای سازمان ارسال شود.

 

5- کاربرد ردیاب در نظارت بر رفتار سالمندان

نظارت بر رفتار سالمندان از دیگر کاربردهای مهم ردیاب به شمار می آید. امروزه با پيشرفت هاي تکنولوژي در زمينه ردیاب، ردیاب سالمندان مي تواند زندگي را به کام افراد مسني که با آلزايمر، جنون و زوال عقل دست و پنجه نرم مي کنند، شيرين کند. با کمک دستگاه هاي ردياب سالمندان مي توان در هر لحظه از شبانه روز موقعيت مکاني اين افراد را مشخص کرد و در صورت گم شدن، آنها را راهنمايي کرد تا به يک محل امن برسند. این محصول با داشتن قابلیت های مختلف از جمله شنود، دکمه تماس اضطراری، ارسال پیام درخواست کمک و … می تواند به کنترل عبور و مرور افراد سالمند و کودکان کمک کند. برخي از رديابهای سالمندان به زنگ هشدار زمين خوردن مجهز شده اند؛ چنانچه فرد زمين بخورد، دستگاه با کمک حسگر ژيروسکوپ و آناليزهايي که انجام مي دهد، متوجه مي شود فرد زمين خورده و افراد ذيصلاح را مطلع مي کند تا به کمک او بشتابند. ردیاب های سالمندان بسیار کوچک هستند و شما می توانید آنها را به طور پنهانی در کفش یا لباس عضو سالمند خانواده قراردهید.

 

6-کاربرد ردیاب در صنعت حمل و نقل

رضایت مشتری، کنترل سرعت، کنترل مصرف سوخت، آگاهی و ایمنی خودرو از مزایای استفاده از ردیاب در صنعت حمل و نقل به شمار می رود. یک شرکت حمل و نقل تنها با حفظ رضایت مشتری از طریق ارسال سریع و سالم کالا به مقصد می تواند اعتباری همیشگی به دست آورد. امروزه شرکت های حمل و نقل برای رسیدن به این هدف از فناوری پیشرفته ردیاب استفاده می کنند. نظارت و ساماندهی بهتر را می توان از مزایای مهم ردیاب در صنعت حمل و نقل نام برد. به این معنی که سازمان می تواند با هماهنگی بهتر بین بخش حمل و نقل و مشتری، ارتباط با مشتری را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند و رضایت مشتری را به دست آورد.

 

ردیاب در صنعت حمل و نقل

 

7- کاربرد ردیاب در سفر

ممکن است فرزند، پدر و مادر سالمند شما و یا خود شما مجبور به یک سفر انفرادی شوید. در چنین مواقعی اعضای خانواده همواره نگران سلامتی او هستند و ردیاب می تواند یک راه حل کلیدی و مطمئن برای این مشکل باشد. شما می توانید با قرار دادن ردیاب در داخل کفش یا کیف فرد مورد نظر، از موقعیت او با خبر شوید و حتی در صورت رخداد حادثه ناگواراز دوستان خود و یا نیروهای امدادی برای کمک به او کمک بگیرید.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)