بهترین محل نصب ردیاب خودرو کجاست؟

نصب ردیاب خودرو، خدمات پس از فروش و پشتیبانی بعد از جستجو و خرید ردیاب در اولویت بعدی قرار دارد. شاید برای برخی از افراد محل نصب ردیاب خودرو زیاد مهم نباشد ولی شرکت ایران اسمارت به شما عزیزان یادآوری می کند که تصمیم گیری در مورد بهترین محل نصب ردیاب خودرو، لازم و حیاتی است. از آنجا که اکثر انواع ردیاب های خودرو در برابر هوا مقاوم هستند، می توان آنها را در هر جای خودرو، داخل و یا خارج نصب کرد.

محل های مناسب برای نصب ردیاب خودرو، بهترین محل را انتخاب کنید!

 

مخفی بودن و سهولت به دسترسی از دو ویژگی مهم محل نصب ردیاب خودرو به شمار می رود. ردیاب خودرو باید به صورت مخفی در داخل و یا خارج ماشین نصب شود تا سارقان نتوانند به سرعت و آسانی آن را پیدا کنند. یکی دیگر از جنبه های در نظر گرفتن نصب ردیاب خودرو، سهولت دسترسی به ردیاب می باشد. در ردیاب های آهن ربایی لازم است باتری داخل دستگاه هر چند وقت یکبار جایگزین و یا شارژ شود بنابراین بهتر است ردیاب خودرو در یک مکان غیر قابل دسترس نصب نشود. با توجه به نوع ردیاب خودرو بهتر است قبل از تماس با نصاب از محل نصب ردیاب مطمئن شوید و سپس اقدام به نصب و سیم کشی ردیاب کنید.

 

1-زیر داشبورد فرمان خودرو

 

 

داشبورد ماشین، یکی از مکان های رایج و مناسب برای نصب ردیاب خودرو است. معمولا متخصصین نصب به علت سادگی در برقراری اتصال بین برق خودرو و ردیاب، داشبورد خودرو را پیشنهاد می دهند. با توجه به اینکه بیشترین سیمکشی خودرو زیر داشبورد ماشین است قسمت زیر فرمان ماشین می تواند محلی مناسب برای نصب ردیاب خودرو باشد.

 

2- زیر سپر جلو و عقب خودرو

 

 

متخصصین نصب ردیاب، فضای زیر سپر جلو و عقب خودرو را برای نصب ردیاب بسیار مناسب می دانند. در این مورد لازم است به آرامی سپر جلو یا عقب ماشین را در بیاورید و ردیاب مورد نظر در داخل آن نصب کنید. البته نصب ردیاب در زیر سپر به مدل، شکل ظاهری و نوع ساخت بدنه خودرو نیز بستگی دارد. درضمن اگر ردیاب انتخابی شما از نوع ردیاب های آهنربایی و قابل حمل است به دلیل کوچکی می توانید آنها را براحتی در زیر سپر جاساز کنید.  

 

3-پشت و زیر صندلی خودرو

 

 

پشت و زیر صندلی خودرو از دیگر مکان های مناسب برای نصب ردیاب های سیمی می باشد اما لازم است تا سیم کشی آن از کف خودرو انجام شود. البته این مکان برای قرار دادن ردیاب های آهن ربایی توصیه نمی شود زیرا به احتمال زیاد با آنتن دهی ضعیف دستگاه مواجه خواهید شد.

 

4- داخل چراغ ترمز ماشین

 

 

داخل چراغ ترمز نیز می تواند محل امنی برای نصب ردیاب خودرو باشد. از آنجا نصب ردیاب در داخل چراغ ترمز ماشین باید به طور کاملا ظریفانه انجام شود، بهتر است ازا فراد متخصص کمک بگیرید. بیرون آوردن چراغ ترمز و سیمکشی ردیاب در داخل آن به مهارت زیادی احتیاج دارد و کار هر کسی نیست. 

 

5-در زیر آفتاب گیر خودرو

 

 

زیر آفتاب گیر خودرو نیز می تواند گزینه خوبی برای نصب ردیاب خودرو می باشد. اگرچه این مکان مناسبی برای انتقال ماهواره ای عالی است، اما اگر مسافر خود را در آینه چک کند، مکان دیده شدن ردیاب زیاد است و می تواند به سرعت توسط سارقان پیدا شود.

 

6-داخل صندوق عقب

 

 

صندوق عقب از دیگر مکان های مناسب برای نصب ردیاب خودرو است. بهتر است ردیاب ماشین را در قسمت بالایی صندوق نصب کنید. اطمینان حاصل کنید که این قسمت از پلاستیک ساخته شده باشد زیرا فلز مانع از استقبال مناسب GPS می شود. دستگاه را با نوار الکتریکی به بعضی از سیم ها (به عنوان مثال سیم بلندگوها) وصل کنید.

 

چرا محل نصب ردیاب روی ماشین مهم است؟

1. بسیار مهم است ردیاب ماشین در جایی نصب شود که بتواند کارایی و قدرت دهی سیگنال ردیاب را افزایش دهد و در برابر شرایط محیطی به دستگاه آسیبی نرساند.

2. ردیاب خودرو باید به صورت مخفی در داخل و یا خارج ماشین نصب شود تا سارقان نتوانند به سرعت و آسانی آن را پیدا کنند.

 

آیا محل نصب ردیاب به نوع ردیاب بستگی دارد؟

 

محل نصب ردیاب خودرو با توجه به نوع دستگاه متفاوت است اما به طور کلی می توانید چندین قسمت از ماشین را برای نصب دستگاه ردیاب در نظر بگیرید. به طور کلی دستگاه ردیاب خودرو  به دو ردیاب آهنربایی و ردیاب سیمی تقسیم می شوند. ردیاب های آهنربایی کاملا قابل حمل هستند و باتری داخل آنها قابلیت شارژ شدن دارد. ردیاب های سیمی به سیمکشی نیاز دارند و برق دستگاه خود را از باتری خودرو تامین می کنند. دقت در اتصال سیم‌ها و تجهیزات جانبی در هنگام نصب ردیاب های سیمی باعث تضمین عملکرد دستگاه و استفاده بلند مدت از آن با خیالی آسوده می شود. فراموش نکنید که بی احتیاطی در سیم کشی‌ها و عدم داشتن آگاهی لازم نسبت به مدارهای داخلی خودرو ممکن است ‌باعث خارج شدن دستگاه از گارانتی و ایجاد هزینه‌های اضافی گردد.

 

نصب ردیاب خودرو

 

چند نکته مهم در هنگام نصب ردیاب در خودرو

 

*هنگام قرار دادن دستگاه بر روی زیر اتومبیل، آن را در نزدیکی لبه قرار دهید تا آنتن بتواند سیگنال ماهواره ای را براحتی بدست آورد. در این حالت، آنتن به طور عادی به سمت پایین حرکت می کند.

*در هنگام نصب ردیاب به این نکته توجه داشته باشید که آن را در جایی قرار ندهید که راننده معمولاً تلفن همراه خود را در آنجا قرار می دهد. سیگنال های GPS از دو دستگاه می توانند داده ها را خراب کرده و یا بدتر از آن، درایور ممکن است ردیاب شما را کشف کند.

*دستگاه ردیاب خود را در مکان های گرم مانند آفتاب گیر و سپر جلوی خودرو مخفی نکنید زیرا ممکن است ذوب شود، حل یا خراب شود.

 

نحوه انتخاب دستگاه ردیاب 

 

قبل از خرید دستگاه ردیاب خودرو برای استفاده برای ردیابی پنهان، موارد زیر را در نظر بگیرید:

* ردیاب خودرویی را انتخاب کنید که کوچک و رنگی که به راحتی با ماشین مخلوط می شود. هدف از این کار این است که به راحتی توسط سارقان قابل دیدن نباشد.

*به دنبال ردیابی باشید که حساس به حرکت باشد. این ویژگی صرفه جویی در مصرف انرژی است زیرا ردیاب تنها در صورت حرکت وسیله نقلیه فعال است.

*به دنبال یک ردیاب ماشین با طولانی ترین عمر باتری باشید. متوسط عمر باتری اکثر دستگاه های ردیابی 15 ساعت قبل از نیاز به شارژ مجدد طول می کشد. بسته به نحوه استفاده از آن ، برخی از دستگاه ها قادرند تا 96 ساعت دوام بیاورند.

*دستگاه ردیابی با پوشش مغناطیسی انتخاب بسیار خوبی است زیرا به سختی به قسمت فلزی خودرو می چسبد. شما نگران این نیستید که سقوط کند.

 

شاید شما کاربر عزیز مایل به پیگیری رفت و آمد همسر، فرزند و کارمندان شرکت خود و یا حتی نگران سرقت خودروی خود باشید در هر صورت، خرید یک دستگاه ردیاب ارزان قیمت و مناسب می تواند کلید و راه حل مشکل شما باشد. فراموش نکنید در هنگام انتخاب و خرید ردیاب خودرو، ردیابی را انتخاب کنید که دارای گارانتی، خدمات نصب و پشتیبانی باشد. اکثر شرکتهای معتبر و عرضه کننده ردیاب خودرو در بازار رقابتی امروز، دارای خدمات تعویض قطعات و حتی تعویض دستگاه هستند بنابراین اگر ردیاب شما دچار مشکل گردید و یا در اثر ضربه و موارد دیگر دچار اختلال شد، می توانید براحتی از این خدمات بهره ببرید.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)