بهترین شهرهای ایران برای سفر در عید سال 99

با نزدیک شدن به روزهای آخر سال، همه تلاش می کنند تا با انجام خانه تکانی، خرید عید، تزیین سفره هفت سین و ... به استقبال سال جدید بروند. برنامه ریزی یک سفر هیجان انگیز، لذت بخش ترین قسمت تعطیلات در ایام عید نوروز می باشد. عید نوروز تنها زمانی است که شما می توانید با خیال راحت سفری طولانی و آرام را تجربه کنید. مسلما شهرهای شمالی به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت جزو بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید نمی باشند. خوب با توجه به این موضوع، سوال مهم این است بهترین شهر برای مسافرت در عید کدام است؟

 

سفره هفت سین

 

قبل از اینکه بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار را انتخاب کنید، لازم است تا نکاتی را در نظر بگیرید. اول اینکه بودجه ی شما چقدر است؟  اگر بودجه تان اجازه می دهد قبل از همه بلیط هواپیما و هتل را رزو کنید تا ذهنتان درگیر چگونگی رفتن و مکان نباشد. در این میان افرادی  هستند که ترجیح می دهند تا با وسیله نقلیه شخصی خود به مسافرت بروند و در طول مسیر از شهرهای بین راه دیدن کرده و از تماشای طبیعت لذت ببرند. این افراد بسیار ماجراجو هستند و به جای اقامت در هتل و یا مسافرخانه، چادر زدن را ترجیح می دهند.

دوم اینکه ترجیح می دهید تا به یک سفر سیاحتی بروید و یا سفری سیاحتی – زیارتی. بهتر است با خانواده به یک جمع بندی منطقی برسید و سپس با توجه به آن از میان شهرهای مورد نظر،  بهترین شهر را برای سفر در ایام عید انتخاب کنید. ما برای اینکه شما بتوانید بهترین شهر برای سفر مسافرت در بهار را آسانتر کردن انتخاب کنید، امروز در ایران اسمارت تصمیم داریم تا شما را با 4 شهر توریستی زیبا در سراسر ایران آشنا کنیم. مطمئنا پس از خواندن این مقاله ، می توانید برنامه ریزی برای تعطیلات عید خود را آغاز کنید.

 

4 تا از بهترین شهر های ایران برای سفر در ایام عید

 

شیراز

 

آرامگاه حافظ

 

شیراز به دلیل هوای مطبوع و معتدل، یکی از بهترین شهر ایران برای مسافرت در بهار است. این شهر زیبا که در استان فارس و در جنوب کشور قرار گرفته است گویی تکه ای از بهشت خداست که به انسان های روی زمین به امانت داده شده است. شیراز شهری از باغ های دلپذیر است که در فصل بهار، بوی خوش و مست کننده شکوفه های نارنج هوش از سرتان می برد. اگرچه این شهر دیدنی به دلیل مکان های جذاب و گردشگرخیز یکی از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در تابستان و زمستان است، ولی در بهار لطف دیگری دارد.

 تعطیلات طولانی نوروز این امکان را به شما می دهند تا با خیال راحت و بدون هیچ عجله ای بتوانید از تمام مکان های تاریخی، تفریحی و جاذبه های بی نظیر شهر شیراز دیدن کنید. آرامگاه حافظ، آرامگاه خواجوی کرمانی، آرامگاه سعدی، ارگ کریم‌ خان، باغ جهان‌ نما، باغ ارم، باغ تخت، باغ چهل‌ تن، باغ دلگشا، باغ عفیف‌ آباد، باغ نارنجستان قوام، باغ هفت‌ تن، خانه صالحی، چاه مرتاض علی و حمام باغ نشاط از جاذبه های دیدنی شهر شیراز است که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جلب می کند.

 

یزد

 

میدان امیر چخماق یزد

 

اگر دوست دارید دومین شهر تاریخی جهان را از نزدیک بینید، به یزد سفر کنید. یزد به معنای پاک و مقدس و یا سرزمین خداست. شهر یزد یکی از بهترین شهر ایران برای سفر در ایام عید است که هرگز سفر به آن و دیدن جاذبه هایش را فراموش نخواهید کرد. یزد پس از ونیز ایتالیا به عنوان دومین شهر تاریخی جهان شناخته می شود.

یزد همیشه چیزی برای تعجب شما دارد. زیبایی های یزد به قدری زیاد است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت. از گویش شیرین یزدی گرفته تا بناهای جهانی، خونگرمی و مهمان نوازی مردم آن ، همه اینها جاذبه هایی که نباید تماشای آنها را از خود دریغ کنید. با سفر به یزد می توانید از تماشای بافت باستانی یزد ، میدان امیر چخماق ، بلندترین منارهای تاریخی جهان ، قدیمی ترین درخت جهان ، معبد آتش سوزی چم تفت و دیگر مکان ها لذت ببرید. حتما در نوروز به این شهر تاریخی سفر کنید زیرا قدم زدن در کوچه باغ های خشتی و گلی در هوای دلچسب بهاری، شیرین ترین لحظات عمر را برای شما رقم خواهد زد. همچنین در هنگام بازدید از یزد، طعم لذت بخش شیرینی های مخصوص این شهر مانند باقلوا، قطاب، چهار لوز و ...  را از دست ندهید.

 

اصفهان

 

سی و سه پل اصفهان

 

 اصفهان یکی از شهرهای بسیار زیبای کشور است که با معماری های جذاب و تحسین برانگیز، آثار تاریخی معروف، آب و هوایی دلچسب و بسیاری از کاخ ها، مساجد و مناره های پر نقش و نگار گردشگران زیادی را در فصل بهار به سوی خود جلب می کند. در توصیف آثار تاریخی اصفهان همین بس که اصفهان را نصف جهان لقب داده اند. اصفهان را می توان از بهترین شهرهای ایران برای مسافرت در زمستان، تابستان و به خصوص بهار نام برد. شما می توانید زیباترین جلوه مدرسه چهار باغ را تنها در عید نوروز ببنید. گردش در سی و سه پل در هوای بهاری از جذابیت های خاص اصفهان است. مسجد شیخ لطف الله، عالی قاپو، عمارت توحید، عمارت چهل ستون، هشت بهشت و رکیب خانه از دیگر مکان های دیدنی اصفهان  است که حتما باید در عید نوروز از آنها دیدن کنید.

 

تهران

 

برج میلاد

 

اگر در شهرستان زندگی می کنید و قصد بازدید از جاذبه های پایتخت را دارید، عید نوروز بهترین زمان است. تهران یکی از بهترین شهرهای ایران برای سفر در ایام عید می باشد زیرا در این ایام تهران خلوت ترین روزهای خود را در طول سال می گذراند.

تهران در پهنه‌ای بین دو وادی کوه و کویر و در دامنه‌های جنوبی البرز گسترده است. آب و هوای شهر تهران از کوهستان در شمال (نسیم توچال) و دشت در جنوب تأثیر گرفته است و در بهار به جز منطقه‌های شمالی تهران که تقریبا روز و شب های سردی را سپری می کنند، بقیه مناطق تهران هوایی معتدل و مرطوب دارند.

کاخ موزه های سعد آباد، نیاوران و گلستان از جاذبه های تاریخی شهر تهران می باشند که حتما بازدید از آنها را در برنامه سفر خود قرار بدهید. در مسیر رفتن به این مناطق تاریخی، از خیابان زیبای ولیعصر عبور خواهید کرد. خیابان ولیعصر بلندترین خیابان ایران و همچنین بلندترین خیابان در خاورمیانه است که در سال‌های نخست پادشاهی رضاشاه ساخته شده‌است.

بوستان ها و پارک ها از زیبایی های تهران محسوب می شوند که در گوشه گوشه شهر قرار دارند و بر جذابیت شهر افزوده اند. البته این بوستان ها در انواع پارک های جنگلی، ملی، بوستان های شهری، باغ ها و ...تقسیم بندی شده اند و هر کدام جذابیت ویژه خود را دارند. پارک ملت، آب و آتش، لویزان، چیتگر، لاله ، باغ پرندگان، گفتگو ... نمونه هایی از این پارک ها و بوستان ها هستند که بودن در آنجا خالی از لطف نخواهد بود.

تمام شهرهای بزرگ دنیا با نماد و المان های ویژه ای شناخته می شوند، تهران نیز از این قاعده استثنا نیست. برج میلاد، پل طبیعت، برج آزادی، باغ کتاب و گنبد مینا از نمادهای شهر تهران به شمار می آیند. برج میلاد یکی از  مهمترین نمادهای شهری تهران است که در زمره سازه های مدرن و پیشرفته قرار دارد. این برج یک سازه مخابراتی چندمنظوره است که با 435 متر ارتفاع بلندترین برج ایران نیز محسوب می شود. مرکز خرید لوکس، سکوی دید باز و بسته، موزه شهرداری، زیپ لاین، گنبد آسمان، آبشار و رستوران گردان را می توان از جمله تفریحات و دیدنی های این برج نام برد.

 

در پایان مطلب باید بگویم که اگر تصمیم دارید تا با خودروی شخصی خود به مسافرت بروید، بهتر است قبل از هر کاری خودروی خود را به فناوری ردیاب مجهز کنید. ردیاب خودرو دارای کاربردها و قابلیت های زیادی است و شما می توانید با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی از بابت سرقت، خودروی خود را در هر جایی پارک کنید. زیرا در صورت سرقت شما می توانید در کمترین زمان ممکن ماشین خود را پیدا کنید. کاهش مصرف سوخت، ردیابی لحظه ای خودرو و خاموش کردن خودرو از راه دور از جمله مزایای ردیاب خودرو محسوب می شود.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)