راهکار کاهش نگرانی والدین در مورد گم شدن کودکان و آدم ربایی

واقعیت در مورد آدم ربایی سخت تر از آن چیزی است که ما همه فکر می کنیم. به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، باران، پرنیا و آیناز، محمد طا‌ها و فاطمه زهرا کودکانی بودند که در سال 95 ربوده شدند و تا چند روز خانواده آن‌ها یک چشمشان اشک بود و یک چشمشان خون. اما سرانجام این پلیس بود که با تلاش شبانه روزی این خانواده‌ها را از چشم انتظاری درآورد و به نگرانی هایشان پایان داد.

با مرور اخبار كودك ربايي در چند سال اخير و انگيزه‌هاي آنان متوجه مي‌شويم که اغلب ربايندگان با مقاصد مالي، كسب سود و اخاذي يا تسويه حساب‌هاي شخصي كه در برخي موارد ناشي از اختلاف حساب‌هاي پدر كودكان با ربايندگان است، کودکان معصوم را قرباني نيت شوم خود كرده اند. همچنین در برخی موارد، انگيزه آدم ربایان، آزار و اذيت جنسي کودکان است كه ماجرای آتنا، دختر پارس آباد اردبیلی، یک نمونه تلخ از این موارد می باشد.

 

امنیت کودکان

 

احتمالاً همه ما حداقل یک بار گم شدن میان جمعیت و ترس از جدا ماندن و تنهایی را تجربه کرده‌ایم. لحظاتی که هر قدر برای ما سخت و نگران‌کننده می‌گذشت، برای پدر و مادرها چندین برابر بیشتر طاقت‌فرسا و پر استرس بود. اما کودک‌ربایی و دزدیده شدن، موضوعی کاملاً متفاوت است و قطعا بی‌رحمانه‌ترین دزدی، کودک‌ربایی ‌است. در این میان گاهی اوقات سهل‌انگاری پدر و مادر باعث می‌شود تا ربایندگان فرصت انجام چنین کاری را پیدا کنند اما در بعضی موارد انگیزه‌های عجیب و غریبی مانند یک خصومت شخصی باعث می‌شود تا شخصی وجدان خود را کنار بگذارد و کودکی را بدزدد.

از آنجا که کودکان بي‌دفاع هستند و توان فكري لازم براي تشخيص اغفال و قدرت بدني بازدارنده در برابر تهديد را ندارند، لازم است تا والدین به دنبال راهی مطمئن برای امنیت فرزند خود باشند. آنها می توانند با کمک فناوری و از طریق استفاده از ردیاب اشخاص به عنوان ابزاری ضد آدم ربایی، این کار را انجام دهند. ما را تا پایان مطلب در ایران اسمارت همراهی کنید.

                                                                                     

 استفاده از ردیاب اشخاص به عنوان ابزار ضد آدم ربایی

 

ترس کودکان

 

اینکه بخواهیم همیشه نگاهمان به بچه ها باشد و اجازه ندهیم که یک ثانیه از ما دور شوند، واقعا یک زندگی طاقت فرسا خواهد بود و تقریبا نشدنی می باشد. زیرا در طول روز کارهای زیادی را باید انجام بدهیم و یا ساعت ها دور از آنها به سر ببریم. در این دقایق ، اتفاقات زیادی می تواند رخ دهد. شاید یکی از مهمترین تکنولوژی هایی که امروزه توانسته است با استقبال زیاد مردم جهان روبرو شود و می تواند امنیت فرزند ما را تا حد زیادی تامین کند، استفاده از ردیاب اشخاص می باشد.

ردیاب اشخاص از انواع مختلف ردیاب، یک دستگاه الکترونیکی است که با دریافت سیگنال های ماهواره های جی پی اس موقعیت خود را بصورت طول و عرض جغرافیایی محاسبه می کند. عملکرد ردیاب شخصی بصورت کلی مشابه ردیاب خودرو می باشد با این تفاوت که ردیاب شخصی در ابعاد کوچکتر وجود دارد و قابلیت حمل در جیب یا کیف شخص را دارد.

دستگاه های ردیاب اشخاص در مدل های متنوع و هم چنین در اندازه های مختلفی ساخته و به بازار عرضه شده اند. این محصول کوچک، قابل استفاده برای کودکان، دانش آموزان، سالمندان، کارکنان و بازاریان و بسیاری افراد دیگر می باشد. ردیاب شخص به شکل گردنبند، ساعت مچی، کفش هوشمند، قابل استفاده در کوله و ... از انواع مختلف ردیاب اشخاص محسوب می شود.

 

در این رابطه بخوانید : چگونه ردیاب کودکان ما را از خطر حفظ می کند؟

 

مزایای ردیاب اشخاص

 

*آگاهی لحظه به لحظه از مکان کودک

 

اگر چاره ای جز جدا شدن از فرزند خود ندارید، بسیار مهم است که بدانید در هر زمان کودکتان کجاست. یکی از دلایلی که ردیاب های جی پی اس اشخاص به عنوان ابزار ضد آدم ربایی در جهت اطمینان از امنیت بچه ها معرفی می شوند، توانایی دستگاه ردیاب در ارائه موقعیت جغرافیایی و ارسال اطلاعات لحظه ای می باشد. به این ترتیب زمانیکه متوجه شدید فرزندتان در جاییکه باید باشد، نیست، می توانید سریعاً اقدام کرده و از بروز هرگونه حادثه ناخواسته و تلخ جلوگیری کنید.

 

*آگاهی از خروج کودک از منطقه امن

 

یكی از ویژگیهای شگفت انگیز ردیاب های GPS ، موقعیت یابی جغرافیایی است. به این ترتیب که شما می توانید مناطقی را به عنوان امن انتخاب کنید تا درصورت خروج دستگاه از منطقه امن، سریعاً هشدار دریافت کرده و علت را پیگیری کنید. اگر کودک شما گم شده باشد و یا توسط افرادی دزدیده شده باشد، با ردیابی دستگاه می توانید فرزند خود را در کوتاهترین زمان پیدا کرده و یا از دست آدم ربایان نجات بدهید.

 

* دکمه sos  ( دکمه هشدار )

 

دکمه SOS  از ویژگی های اصلی ردیاب اشخاص به شمار می آید. بیشتر ردیاب های اشخاص به دکمه 'SOS' مجهز هستند که کودک می تواند در مواقع اضطراری آن را درچند ثانیه فشار دهد تا بلافاصله پیامکی را به شماره از پیش تعریف شده ارسال کند (به عنوان مثال یکی از اعضای خانواده) و به شما هشدار دهد که در معرض خطر است و به کمک شما احتیاج دارد.

 

* آرامش خاطر

 

والدین مسئولیت های زیادی را در زندگی برعهده دارند. مسئولیت آنها در سرکار، تامین هزینه های زندگی خانواده و ... ولی از همه مهمتر تامین امنیت فرزندان از همه سنگین تر است. داشتن ردیاب شخص و دسترسی لحظه ای به مکان واقعی کودک، آرامش خاطر را به آنها هدیه می دهد. آنها دیگر نگران امنیت فرزندان خود نیستند و می توانند با راحتی خیال و آرامش فعالیت های روزانه خود را به انجام برسانند.

 

ردیاب SMARTTECH A-21

 

SMARTTECH A-21

 

امروزه ردیاب های GPS زیادی در بازار وجود دارد ، اما یکی از بهترین ردیاب های کودک A21P است. ردیاب اشخاص A21P دارای ظاهری زیبا با پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا دارای شنود و مکالمه دوطرفه جهت ارتباط صوتی در مواقع ضروری  با عزیزان شما میباشد. این دستگاه دارای سیستم شارژمگنتی بوده و به همین دلیل مقاوم در برابر آب خوردگی میباشد. با انتخاب نوع عملکرد ارسال موقعیت مدت زمان کار دستگاه با هربار شارژ متغیر میباشد که حالت پیش فرض و پیشنهادی دستگاه ارسال در بازه زمانی 10 دقیقه میباشد و در این حالت سه روز متوالی برای شما کار خواهد کرد.

 

چند راهکار پیش گیرانه در جهت جلوگیری از کودک ربایی

 

*از فرزندان‌ خود بخواهید سوار خودرو یا موتورسیکلت افراد ناشناس و غریبه نشوند و هرگز آن‌ها را همراهی نکنند.

*در هنگام خروج از خانه به هیچ عنوان فرزندان خود را با جواهرات گران قیمت آراسته نکنید.

*فرزندتان همیشه آدرس دقیق خانه را در جیب و یا کیف خود داشته باشد.

*به فرزندان خود تاکید کنید تا در مورد دارایی و اطلاعات خانوادگیتان با افراد ناشناس و حتی دوستان خود سخن نگوید.

*کودکان کم سن خود را برای خرید به خصوص در ساعات خلوت روز به خرید نفرستید.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)