ضرورت استفاده از ردیاب برای آتش نشان ها

امروزه، استفاده از انواع ردیاب ها تنها برای مدیران ناوگان، والدین، صاحبان حیوانات اهلی، علاقه مندان به هواپیماهای بدون سرنشین، سازمان ها و ... نیست. ادارات آتش نشانی یکی از نهادهای دولتی هستندکه از این فناوری پیشرفته در جهت ردیابی ناوگان خود بهره می برند. کنترل و محدودسازی حجم عظیم آتش در مساحت های بالا نیاز به نیروی انسانی آموزش دیده و تجهیزات کامل و به روز دارد. در چنین شرایطی هر «آتش نشان» باید قادر به درک درست شرایط باشد، به درستی موقعیت یابی کند و موانع جلوگیری کننده از فرآیند مبارزه با آتش را شناسایی کند. به همین دلیل امروزه ادارات آتش نشانی از تجهیزات مدرن و به روز برای مبارزه با آتش در عملیات های خود استفاده می کنند.

امروزه ردیاب های خودرو و ردیاب شخص از جمله این تجهیزات مدرن می باشند. ردیاب های GPS نقش مهمی را در عملیات های آتش نشانی در راستای راهنمایی آتشنشانان در صورت لزوم، برنامه ریزی عملیات، مکان یابی و هدایت پرسنل آتش نشانی به نقاط هدف و ارسال نیروهای پشتیبانی به مکان حادثه دیده ایفا می کنند.

در گذشته آتش نشانان بر اساس تعیین موقعیت بر روی نقشه های توپوگرافی به سمت محل حادثه حرکت می کردند. اگرچه این طرح ها کاملا دقیق نبودند و ارائه آنها زمان بر بود، با این وجود آنان به جنگ آتش می رفتند و مسلما با مشکلات زیادی روبرو می شدند. ولی در دنیای امروز فناوری ردیابی جی پی اس به اثر گذاری بیشتر نقشه ها کمک می کند.

سرعت عمل در خاموش کردن آتش بسیار مهم است زیرا لحظه به لحظه بر وسعت آتش افزوده شده و مهار آن سخت تر و سخت تر می شود . آتش نشانان به کمک ردیاب ها می توانند هر چه سریعتر آتش را مهار کرده و علاوه بر اینکه از بروز خساراتهای مالی و جانی بسیار هنگفت جلوگیری می کنند، امنیت جانی پرسنل خود را نیز فراهم آورند.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سازمانFEMA، سالانه بر آمار آتش سوزی و خسارت های مالی و جانی آن در جهان افزوده می شود ولی وجود فناوری های پیشرفته ردیاب جی پی اس و استفاده از دستگاه ردیاب شخصی و ردیاب خودرو باعث کم شدن این آمار شده اند زیرا وجود دستگاه ردیاب می تواند کمک بسزایی به مهار آتش و هم چنین جان آتش نشانها بکند.

 

چگونه ردیاب ها به آتش نشانان در نجات جان افراد بیشتر کمک می کنند؟

 

بهبود ارتباطات

 

ردیاب در آتش نشانی

 

آتش نشانی یکی از مشاغل پر خطر در دنیا محسوب می شود و ارتباط قوی بین آتش نشانان در عملیات های بزرگ و کوچک ضروری می باشد. زیرا رابطه ضعیف بین گروه آتش نشانی در زمان عملیات منجر به صدمات جدی و حتی مرگ می شود. دود ضخیمی که در آتش سوزی های بزرگ بر محیط حاکم می شود، دید پرسنل را در محیط آتش سوزی کم می کند و ممکن است که حتی منجر به گم شدن آنان در دود و غبار شود. رهبران گروه می توانند کارکنان خود را از طریق جی پی اس ردیاب در حین عملیات ردیابی کنند تا در صورتی که آنان با چنین خطراتی روبرو شدند، احتمال نجات جانشان افزایش یابد.  

 

 قابلیت پیدا کردن سریع مسیر حرکت

 

ردیابی در آتش نشانی

 

رسیدن سریع به صحنه حادثه و در کوتاهترین زمان ممکن می تواند از یک فاجعه ی بزرگ جلوگیری کند و یک عملیات موفق را با کمترین خسارت جانی و مالی را در پی داشته باشد. رانندگان ماشین آتش نشانی به کمک جی پی اس ردیاب خودرو می توانند از شرایط جاده، آب و هوا و ترافیک به صورت لحظه به لحظه و آنلاین با خبر شوند و کوتاهترین و بهترین مسیر را به محل حادثه انتخاب کنند. ادارات آتش نشانی می توانند با داشتن اطلاعات دقیق ردیابی در مورد گزینه های مسیر، برای برنامه ریزی مسیرهای آینده نیز تصمیمات بهتری بگیرند.

 

ارسال گروه پشتیبانی در صورت نیاز

 

 

در عملیات های بزرگ ممکن است نیروهای کمکی بیشتری لازم باشد از این رو رهبر گروه می تواند به کمک جی پی اس ردیاب خودرو به سرعت اطلاعات کامل و دقیقی از مکان حادثه برای ایستگاه های آتش نشانی ارسال کند تا نزدیکترین گروه پشتیبانی به سرعت به کمک آنها بیایند.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)