مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی با ردیابی خودرو

با افزایش جمعیت یک کشور، تعداد افرادی که از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده می کنند نیز افزایش می یابد. با توجه به حجم زیاد ترافیک بیشتر مردم ترجیح می دهند تا بیشتر از حمل و نقل عمومی استفاده کنند و از خدمات آن بهره ببرند. استفاده از حمل و نقل عمومی، انعطاف پذیری و آزادی را برای مسافران فراهم می کند و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه، سهولت در عبور و مرور و حتی کمک به کاهش انتشار دی اکسیدکربن در هوا می شود.

همواره یافتن شیوه های جدید و دقیق تر در جهت نظارت بهتر بر عملکرد ناوگان حمل و نقل عمومی و مدیریت منابع انسانی مرتبط با این ناوگان از مهمترین دغدغه خاطر مدیران این صنعت بوده است. مدیریت ناوگان حمل و نقل عمومی شامل طیف وسیعی از توابع مانند تامین مالی وسایل نقلیه، نگهداری از آنها، تله ماتریس وسایل نقلیه (ردیابی و تشخیص )، مدیریت راننده، مدیریت سرعت، مدیریت سوخت و مدیریت سلامت و ایمنی می باشد.

 

ردیاب مخصوص حمل و نقل عمومی

 

امروزه ردیاب خودرو به عنوان یک راه حل کلیدی در این صنعت شناخته شده است. مدیران ناوگان حمل و نقل عمومی می توانند با کمک گرفتن از اطلاعات موقعیت مکانی خودرو، عملکرد رانندگان و نحوه رانندگی آن ها، سوانح رانندگی و بروز انواع تخلف، میزان کارکرد نیروی انسانی و... و مدیریت صحیح، رشد بازده کاری این صنعت افزایش بدهند. شاید این سوال برای شما نیز ایجاد شده باشد که چگونه دستگاههای ردیاب خودرو جی پی اس دار می توانند به سیستمهای حمل و نقل عمومی کمک کنند؟ با ایران اسمارت همراه شوید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این مورد به دست آورید.

 

چگونگی کمک دستگاههای ردیاب خودرو به صنعت حمل و نقل عمومی

 

با توجه به مزایای زیاد حمل و نقل عمومی و افزایش محبوبیت آن در بین مردم، بهبود سیستم های حمل و نقل عمومی در جهت افزایش کارآیی و عملکرد بهتر یک ضرورت محسوب می شود. امروزه مدیران این ناوگان، سیستم های ردیابی GPS را به عنوان راه  نجات این صنعت می شناسند. زیرا نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی با استفاده از سیستم GPS می تواند با افزایش عملکرد و بهره وری بیشتر به بهبود حمل و نقل عمومی کمک کند. اما قبل از اینکه بدانیم چگونه یک سیستم ردیابی GPS می تواند حمل و نقل عمومی را تقویت کند ، ابتدا باید بدانیم که آن چیست.

 

فناوری GPS چیست؟

 

به عبارت ساده، GPS مخفف سیستم موقعیت یابی جهانی می باشد، و نوعی فناوری است که با کمک ماهواره هایی که در مدار زمین قرار گرفته اند، مکانهای دقیق هرچیزی را مشخص می کند. این فناوری از بسیاری جهات برای ردیابی بسیاری از چیزها - اشیاء ، مردم و حتی وسایل نقلیه استفاده می شود. به عنوان مثال ، اگر می خواهید محل رفت و آمد فرزندتان را رصد کنید، می توانید با یک ردیاب شخصی این کار را انجام دهید. چنین فناوری برای وسایل نقلیه نیز کاربرد دارد. ردیاب خودرو توانایی ارسال اطلاعات در مورد مکان، میزان سرعت، مصرف سوخت و ... را به کاربر ارسال کند.

 

چگونه یک سیستم ردیابی GPS می تواند حمل و نقل عمومی را تقویت کند؟

 

1- ناوگان حمل و نقل عمومی با نصب یک ردیاب بر روی سیستم های حمل و نقل عمومی می توانند به راحتی محل زندگی و فعالیت های کارمندان خود را کنترل کند. سیستم های GPS ردیاب می توانند داده های مکان، تاریخ و مدت زمان حرکت در مسیر و اطلاعات دیگر را با بهترین نحو ارائه دهند. به این ترتیب، مدیران می توانند به مدیریت از راه دور برای پیگیری عملکرد کارکنان و وسایل نقلیه و بررسی سوء رفتار احتمالی راننده و سوء استفاده از وسایل نقلیه بپردازند. همچنین آنها می توانند در صورت بروز حادثه بهتر رانندگان خود را راهنمایی کنند و حتی در شرایط اضطراری سریعتر واکنش نشان دهند.

2- از طریق ردیابها ، مدیریت مسیر کارآمد تر می شود و همچنین تصمیم گیری ها بهبود می یابند. رانندگان به کمک ردیاب، کوتاهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد انتخاب می کنند و با کوتاه شدن مسیر، هزینه سوخت نیز کاهش می یابد و این باعث می شود در درازمدت برای شرکت سودمند باشد. مسافران نیز به دلیل عملکرد و نحوه ی اجرای بهتر خدمات، رضایت بیشتری دارند.

3- وسایل نقلیه عمومی به درستی کنترل می شوند و داده ها به موقع در مورد عملکرد و سرعت خودرو ارائه می شود. همچنین رانندگان می توانند با استفاده از داده هایی که دستگاه ردیاب ارائه می دهد از میزان دمای حرارت ماشین، دور موتور، سوخت ماشین، تعویض فیلتر و لاستیک و روغن آگاه شوند و در صورت مشکل با تعمیر به موقع خودرو به نوعی هزینه های نگهداری ماشین را کاهش دهند. این امر در ناوگان حمل و نقل عمومی یک ضرورت محسوب می شود که می تواند در دراز مدت جلوی هدر رفت هزینه های زیادی را بگیرد.

4-  سازمان های زیربط به ناوگان حمل و نقل عمومی می توانند با نصب ردیاب در ایستگاه های مشخص مردم را از زمان رسیدن وسیله حمل و نقل عمومی مورد نظر به ایستگاه آگاه سازند که این امر باعث صرفه جویی فراوان در وقت مردم خواهد شد. همچنین آنها می توانند با نصب ردیاب در داخل اتوبوس و مترو و دیگر وسایل نقلیه عمومی، زمان تقریبی رسیدن به هر ایستگاه و مقصد مورد نظر را به اطلاع مسافران برسانند.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)