چه کسانی به ردیاب نیاز دارند؟

با توجه به قابلیت ها و تنوع دستگاه های ردیابی در دو دسته ردیاب خودرو و شخص ، طیف گسترده ای از افراد، سازمان ها و موسسات می توانند از این دستگاه های ردیابی استفاده کنند. امروزه دیگر دستگاههای ردیابی GPS همانند دارایی برای شرکت ها ضروری هستند و به آرامی در حال تبدیل شدن به ابزاری پیشرو برای صاحبان مشاغل بی شماری در صنعت می باشند. بنابراین کاملا طبیعی و عاقلانه است که شرکتهایی را می بینید که ناوگان خود را از طریق این نوع فناوری مدیریت می کنند. کاربردها، امکانات، هزینه مناسب و اثربخشی مقرون به صرفه بخشی از دلایل استفاده از این فناوری به روز محسوب می شود.

در این مقاله از ایران اسمارت، ما لیست جامعی را تهیه دیده ایم که استفاده از ردیاب برای آنها یک ضرورت محسوب می شود. با ما تا پایان مطلب همراه شوید.

 

4 مورد از کسانی که به ردیاب نیاز دارند.

 

خدمات پیک و شرکت های مویرگی و ردیاب

 

1-خدمات پیک و تحویل

 

وسیله نقلیه به عنوان دارایی اصلی شرکت های پخش و پیک ها شناخته می شوند. رضایت مشتری و تحویل کالا در زمان مقرر از اهداف اصلی این مشاغل است، بنابراین کاملا ضروری است که مدیریت در حفظ امنیت وسایل نقلیه خود بسیار دقیق باشند و بتوانند رانندگان را در تحویل کالا در کوتاهترین زمان کمک کنند. مطمئنا ردیاب خودرو به عنوان فناوری پیشرفته و با امکانات عالی می تواند به آنها در رسیدن به اهدافشان یاری رساند.

مدیریت و کارفرمایان این مشاغل می توانند با کمک جی پی اس ردیاب خودرو و ردیابی آنلاین بر رفتار رانندگان و فعالیت آنان نظارت کامل داشته باشند و ضمن برآوررده کردن اهداف خود، با کاهش هزینه های سوخت و بیمه، سودآوری خود را افزایش دهند.

جی پی اس ردیاب خودرو آهن ربایی دارای مگنت بسیار قوی می باشد. ردیاب آهنربایی با استفاده از آهنربای متصل به آن ، بدون نیاز به سیم کشی یا دسترسی به وسیله نقلیه، به قسمت فلزی از بدنه خودرو متصل می شود و سپس اطلاعات مربوط به موقعیت خودرو را در زمانهای مختلف ارسال می کند.

 

در این رابطه بخوانید: اهمیت استفاده از ردیاب GPS در شرکت های پخش مویرگی

 

 

ردیاب و مفست فودها

 

2-مشاغل تحویل غذا

 

مشاغلی نظیر رستوران ها، غذا پزی ها، فست فودها وکسانی که در تهیه و آماده سازی غذا فعالیت می کنند، سود خوبی از تحویل غذا بیرون بر به دست می آورند. به عنوان مثال فست فودها، مشتریان انتظار دارند که پیتزا و ساندویچ سفارشی خود را داغ تحویل بگیرند و اگر مدیریت نتواند رضایت مشتریان خود را جلب کند، مسلما ضرر بسیار بزرگی برای آنها خواهد بود.

ردیاب های خودرو برای این چنین مشاغلی که سرعت لازمه ی کار آنهاست، بسیار لازم و ضروری به نظر می رسد و یک سرمایه گذاری اقتصادی عاقلانه می باشد. زیرا کنترل و نظارت دقیق بر پیک موتوری ها برای افزایش راندمان کاری بسیار حیاتی است و با وجود افزایش تعداد نیروی پخش غذا، اگر مدیریت نتواند به موقع از موقعیت مکانی آنها مطلع گردد، نمی تواند نزدیکترین موتور را پیدا کرده و غذا را به او تحویل بدهد. مدیریت با نصب دستگاه ردیاب خودرو روی تمامی موتورهای سیکلت، علاوه بر اطلاع  از موقعیت آنها می تواند هزینه های سوخت را نیز کاهش بدهد.

 

3-نظارت بر رانندگان نوجوان با GPS

 

آمار رسمی نشان می دهد که امروزه نوجوانان درصدر تصادفات رانندگی قرار دارند. البته این موضوع اصلا جای تعجب ندارد زیرا رفتارهای هیجان انگیز و پر خطر آنها منجر به اتفاقات ناگوار می شود. برخی از پرخطرترین رفتارها شامل رانندگی در شب، حواس پرتی از هر چیزی در داخل یا خارج از وسیله نقلیه و به همراه داشتن مسافر است.

والدین باید قبل از اینکه به فرزند خود اجازه رانندگی بدهند، باید در نظر داشته باشند که ایمنی همیشه باید در اولویت باشد. والدین برای ایمنی نوجوانان خود باید قوانین رانندگی را تنظیم کنند. قدم بعدی تکیه بر فناوری است. سرمایه گذاری روی سیستم GPS ردیاب افراد، روشی مناسب برای نظارت بر عادات رانندگی به شمار می آید. والدین می توانند برنامه تلفن همراه ردیاب شخص را به راحتی بر روی تلفن همراه خود نصب کنند تا حتی اگر فرزندانشان در داخل وسیله نقلیه نباشند نیز قادر به نظارت بر رفتار آنها باشند. از طرف دیگر، نوجوانان همچنین می توانند در صورت بروز موارد اورژانسی از طریق دکمه اضطراری ردیاب از والدین خود درخواست کمک کنند.

 

این مطلب را از دست ندهید: چگونه خطرات حوادث رانندگی در نوجوانان را کاهش دهیم؟

 

4- افزایش سود شرکت

 

اگر شما در صنعت اجاره وسایل نقلیه ، شرکت ساخت و ساز یا هر چیز دیگری فعال هستید که وسیله نقلیه جزو ضروریات کار شما می باشد، استفاده از فناوری GPS را می توان اقتصادی ترین گزینه برای ساماندهی تجارت شما نام برد. امکانات و کاربردهای ردیاب بسیار زیاد می باشد و مدیران شرکت با استفاده از ردیاب می توانند بهره وری کارکنان خود افزایش بدهند. با نصب ردیاب خودرو ، مدیران شرکت قادر هستند علاوه بر موقعیت لحظه ای خودرو درمورد مصرف سوخت ، وزن بارگیری شده ، رفتار راننده ، تعداد ترمز و شتاب ، سرعت خودرو و حتی وضعیت کمربند ایمنی ، هر دقیقه آگاه شوند. واضح است که این فناوری هم به بهبود بهره وری و خدمات بهتر کارمندان سازمان کمک می کند و هم رضایت مشتریان را به همراه دارد.

 

قیمت ردیاب خودرو

 

ردیاب ها معمولا با توجه به امکاناتی که دارند قیمت گذاری می شوند. ردیاب های خودرو نیز در انواع مختلف با امکانات و قابلیت های متفاوت در بازار موجود هستند. وضع بد اقتصادی و افزایش هزینه های زندگی باعث شده است تا قیمت ردیاب خودرو برای افراد مهم باشد و شاید خرید ردیاب را جزو اولویت های ضروری زندگی خود قرار نداده و یا به دنبال خرید ارزانترین ردیاب خودرو باشند. بهتر است قبل از خرید، ابتدا مشخص کنید که هدفتان از خرید ردیاب چیست و به دنبال چه امکاناتی هستید. سپس بعد از مقایسه چندین ردیاب، بهترین را انتخاب کنید. به یاد داشته باشید که شاید ارزانترین ردیاب های خودرو نیز بتوانند نیازهای شما را برطرف کنند و خرید ردیاب های گران قیمت ضروری نباشد.

 

نتیجه گیری:

 

 همه سازمان های دولتی و خصوصی به نوعی به استفاده از انواع دستگاه های ردیابی نیاز دارند ، از ردیاب های شخصی کوچک گرفته تا ردیاب های وسایل نقلیه بزرگ. فناوری ردیاب، مزایای بی شماری در سیستم مدیریت ناوگان شامل خودروهای اورژانس، شرکت اتوبوس رانی و تاکسی رانی، شرکت های مسافربری و توریستی و تمام سازمان هایی که از وسایل نقلیه و خودروهای تشریفات استفاده می کنند، به همراه دارد. به طور کلی شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی با استفاده از فناوری ردیاب و جی پی اس های هوشمند قادرند تا هزینه های بخش حمل و نقل را کاملا مدیریت کرده و به بهبود بازگشت سرمایه خود به صورت مستقیم کمک کنند.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)