چگونه از حیوانات خانگی خود در شرایط بحرانی مراقبت کنیم؟

بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان و ... بسیار وحشتناک هستند، به ویژه اگر شما آمادگی مواجه شدن با آنها را نداشته باشید. ممکن است شما نخواهید خانه خود را ترک کنید، اما نمی توانید هشدارها را در مورد تخلیه خانه خود و شهر را نیز نادیده بگیرید. تصور کنید یک فاجعه طبیعی یا اضطراری رخ دهد ، آیا شما آماده هستید؟ آیا شما برنامه ای دارید تا بتوانید تمام اعضای خانواده و همچنین حیوان خانگی خود را ایمن و سالم نگه دارید؟

آمادگی برای روبرو شدن با انواع شرایط اضطراری باعث می شود تا غافلگیر نشده و بهتر بتوانید امنیت خانواده ی و حیوانات خانگی خود را تامین کنید. در اینجا به برخی از کارهایی که شما به عنوان صاحبان حیوانات خانگی باید در شرایط اضطراری انجام دهید، اشاره خواهیم کرد. پس با ما در ایران اسمارت همراه شوید.

 

امنیت حیوانات خانگی

 

7 مورد مهم در جهت افزایش امنیت حیوانات خانگی در شرایط بحرانی

 

1-حیوانات خانگی خود را در خانه تنها نگذارید.

 

بهتر است زمانیکه از خانه خارج می شوید، حیوان خانگی خود را نیز با خود ببرید حتی اگر برای زمان خیلی کوتاهی باشد. زیرا حوادث فاجعه باری مانند زلزله در کوتاهترین زمان ممکن اتفاق می افتند و کاملا غیر مترقبه می باشند. در این شرایط احتمال مرگ آنها و یا زخمی شدن آنها بسیار زیاد است.

 

2-زودتر از اعلام مقامات، منزل را ترک کنید.

 

منتظر اعلام مقامات برای تخلیه اجباری نباشید، زیرا وقتی وضعیت بحرانی است و زمان کوتاه ، ممکن است نتوانید در آن اوضاع به هم ریخته حیوان خانگی خود را فراموش کرده و نتوانید با خود ببرید.

 

3-اطمینان حاصل کنید که حیوان خانگی شما مدارک و یا برگه هویت به همراه داشته باشد.

 

بهتر است بر روی قلاده حیوان خانگی خود یک برچسب با مضمون شماره تماس و یا آدرس تماس صاحب بچسبانید تا در صورت گم شدن، راحت تر بتوانید او را پیدا کنید. همچنین شما می توانید حیوان خانگی خود را به فناوری پیشرفته ای مانند ردیاب مجهز کنید. استفاده از ردیاب حیوانات به شما امکان پیگیری و مکان یابی حیوان خانگی را در زمان واقعی می دهد.

ردیاب حیوانات یکی از انواع ردیابهای ماهواره ایی است که جهت ردیابی حیوانات اهلی و خانگی طراحی و ارائه می شود. ردیاب حیوانات از لحاظ فنی و ساختاری بسیار شبیه ردیاب اشخاص می باشد و کاربر می تواند تنها با یک بار شارژ نمودن آن تا چندین روز، عملیات ردیابی را انجام دهد. ردیاب‌ حیوانات به سادگی به حلقه قلاده حیوانات شما متصل می‌شود و به جهت وزن کم و ابعاد کوچک به هیچ وجه باعث آزار حیوانات خانگی شما نخواهد شد و زیبایی ظاهری آنها را نیز بر هم نخواهند زد.

 

 ردیاب SMARTTECH A-21

 

ردیاب A21P

 

ردیاب A21P ظاهری زیبا دارد وبه پیشرفته ترین تکنولوژی روز دنیا مجهز می باشد. این دستگاه دارای سیستم شارژمگنتی بوده و به همین دلیل در برابر آب خوردگی بسیار مقاوم می باشد. به همراه این ردیاب کوچک یک بند مخصوص برای افراد و یک کاور و قلاده زیبا برای حیوانات قرار گرفته که دامنه کار این دستگاه را افزایش می دهد.

 

 

در این رابطه بخوانید: 6 نکته مهم قبل از خرید ردیاب حیوانات

 

 

4- مدارک حیوان خانگی خود در دسترس نگه دارید.

 

سعی کنید همیشه مدارک، برگه سلامت و .. حیوان خانگی خود را در جایی در دسترس نگاه بدارید تا در صورت لزوم و شرایط بحرانی بتوانید به سرعت به آنها دست یابید.

 

5- قلاده سگها و گربه های خود را ببندید.

 

حیوانات به راحتی وحشت می کنند، بنابراین لازم است برای جلوگیری از فرار، به دور گردن آنها قلاده ببنید و یا در کریر قرار دهید. به این صورت بهتر می توانید حیوانات خانگی را در شرایط بحرانی کنترل کرده و از آنها مراقبت کنید.

 

 

کیف کمک های اولیه برای حیوانات

 

6. یک کیت اضطراری برای حیوانات خانگی خود آماده کنید.

 

شما به عنوان صاحب حیوان خانگی وظیفه تامین امنیت و دیگر نیازهای او را به عهده دارید. بنابراین پیشنهاد می کنیم تا یک کیت اضطراری برای حیوانات خانگی خود آماده کنید. این کیت شامل آب، مواد غذایی، دارو، شستشو و وسایل کمک های اولیه حیوان خانگی می باشد و باید به اندازهای باشد بتواند حداقل دو هفته او را تامین کند. در تکمیل لیست می توانید از دامپزشک خود کمک بخواهید.

 

7- در مواقع لزوم حیوان خانگی خود را به یک همسایه یا دوست قابل اعتماد بسپارید.

 

حیوانات خانگی خود را تنها به افرادی بسپارید که رابطه خوبی با هم داشته باشند و هر دو با هم راحت باشند. در مورد زمان تحویل نیز با آنها توافق کنید که چه زمانی و کجا می توانند شما را ملاقات کنند تا حیوان خانگی خود را پس بگیرید.

 

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)