چگونه سگ گمشده خود را پیدا کنیم ؟

صاحبان حیوان خانگی می دانند که وقتی حیوان خانگی شان گم شود، چقدر دردناک است. زیرا اغلب این افراد، آنها را به عنوان عضوی از خانواده ی خود می پذیرند، ساعات زیادی در طول روز با آنها سپری کرده و وابستگی شدیدی به آن ها پیدا می کنند. از این رو هنگامی که حیوان خانگی آنها به هر دلیلی گم شود، مشکلات روحی و جسمی زیادی را برای آنان ایجاد خواهد کرد و تلاش می کنند تا به هر نحوی حیوان گمشده ی خود را پیدا کنند.

موارد مشابه حیوانات خانگی گمشده مانند سگ کاملاً دلهره آور است، اما این چیزی است که تقریباً هر روز اتفاق می افتد. مسئله این است که شما به عنوان صاحب آنها نمی توانید مانع فرار  سگ ها شوید، اما می توانید محیط آنها را کنترل کرده تا از فرار آنها جلوگیری کنید. در صورتی که سگ شما فرار کرد، روش های بیشماری برای یافتن آنها وجود دارد. این مطلب به شما می گوید که در هنگام گم شدن حیوان خانگی خود، چه کارهایی را باید انجام دهید. با ما در ایران اسمارت همراه شوید.

 

ردیابی حیوانات گمشده

 

قطعا آسانترین و بهترین راه برای کنترل حیوانات خانگی استفاده از فناوری ردیاب حیوانات می باشد. ردیاب ها انواع مختلفی دارند و شامل ردیاب خودرو، ردیاب اشخاص و ردیاب حیوانات و .. می شوند. ردیاب حیوانات ویژگی و امکانات مختلفی دارد و شما می توانید لحظه به لحظه از محل واقعی حیوان خانگی خود با خبر شوید. در صورت گم شدن حیوان و یا عبور از محل تعیین شده، ردیاب پیامی را به شما ارسال خواهد کرد که می تواند به شما کمک کند تا هر چه سریعتر برای یافتن آنها اقدام کنید. ردیاب‌ حیوانات به سادگی به حلقه قلاده حیوانات شما متصل می‌شود و به جهت وزن کم و ابعاد کوچک به هیچ وجه باعث آزار حیوانات خانگی شما نخواهد شد و زیبایی ظاهری آنها را نیز بر هم نخواهند زد. اما دقیقاً در صورتی که سگ شما به فناوری ردیاب یا میکروچیپ متصل نشده باشد، نکات زیر می تواند به شما در پیدا کردن آنها کمک کند.

 

10 نکته مهمی که اگر سگ خود را گم کردیم، باید انجام بدهیم.

 

ردیابی حیوانات گمشده

 

1-محله زندگی خود را کاملا جستجو کنید.

 

اطراف و محله زندگی خود را کاملا جستجو کنید. سگ ها در طول صبح بسیار فعال هستند و معمولا از مسیرهای آشنا عبور می کنند. بنابراین بهتر است مسیرهایی که بیشتر با سگ خود از آنجا عبور می کردید را با دقت بگردید. ممکن است حیوان گمشده شما به خاطر ترس در جاهایی مانند زیر بوته ها، قسمت های تاریک خیابان ها و کوچه ها، پشت درختان، اطراف ساختمان ها، داخل جوی آب، زیر ماشین ها و ... پنهان شده باشد، پس اطراف را با وسواس بگردید. در صورت امکان با ماشین حرکت کنید تا سرعت عمل خود را بالا ببرید.

 

2- هنگام ردیابی وجستجوی سگ خود ، برخی اشیاء آشنا را بیاورید.

 

آیا سگ شما به شی خاصی علاقه دارد؟ رفتار مورد علاقه او چیست؟ آنها چه هستند ، همه آنها را در طول جستجو با خود همراه کنید. بهتر است سگ خود را با صدایی که بیشتر با آن آشنا است، صدا بزنید.

 

3-پوستر حیوان خانگی گمشده را پخش کنید.

 

ردیابی سگ گمشده

 

می توانید پوستری را به همراه عکس سگ مفقود شده خود چاپ کنید و آن را بر روی در و دیوارهای اطراف محله ای که حیوان در آن گمشده و همچنین در محله مسکونی خود بچسبانید تا به کمک دیگران گمشده ی خود را زودتر پیدا کنید. بهتر است مبلغی را به عنوان مژدگانی در متن پوستر قید کنید تا افراد بیشتری را برای یافتن و نگهداری یک حیوان تشویق کنید.

 

4- اگر حیوان گمشده یار همیشگی دارد، او را با خود ببرید.

 

در صورت گم شدن حیوان خانگی خود این کار را حتما انجام دهید. زیرا حیوان همراه شما به خصوص اگر سگ باشد، می تواند بوی همنشین خود را سریعتر متوجه شود و شما را در پیدا کردن حیوان گمشده یاری کند.

 

5- از همسایه های خود کمک بگیرید.

 

پرسش از همسایه ها نیز می تواند به شما در یافتن حیوان گمشده کمک کند. پس تردید نکنید که درهای آنها را بزنید و ببینید که آیا او را دیده اند و یا حیوان خانگی مفقود شده شما در حیاط آنها پیدا شده است یا خیر.

 

این مطلب را بخوانید: چگونه از حیوانات خانگی خود در شرایط بحرانی مراقبت کنیم؟

 

6-آگهی سگ گمشده را در سایت ها و روزنامه محلی قرار دهید.

 

 

 

اگر از طریق روش های بالا به نتیجه نرسیدید، لازم است در روزنامه های محلی آگهی کنید. فراموش نکنید که در آگهی خود حتما همه مشخصات حیوان گمشده و همچنین مقدار مژدگانی را قید کنید.

 

7-در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

 

شبکه های اجتماعی یکی از ساده ترین راه ها برای پیدا کردن حیوان گمشده است زیرا تعداد زیادی کاربر در جهان وجود دارند که از شبکه جهانی وب استفاده می کنند. بنابراین تمام مشخصات حیوان گمشده و تمام جزئیات دیگر را به همراه شماره تلفن قرار دهید.

 

8- مراکز و کلینیک های دامپزشکی را بصورت حضوری جستجو کنید.

 

ردیابی حیوانات گمشده

 

مراکز و کلینیک های دامپزشکی را بصورت حضوری جستجو کنید زیرا  معمولا حیوانات گمشده را پس از پیدا شدن توسط افراد یا نیرو های دامپزشکی ها، به کلینیک های دامپزشکی سطح شهر منتقل می کنند. بنابراین لازم است در اولین فرصت برای ثبت حیوان گمشده خود به این مراکز به صورت حضوری مراجعه کنید و پیگیری های لازم را انجام بدهید.

 

9-در هنگام جستجو مراقب خود باشید!

 

بهتر است با تاریک شدن هوا دیگر به تنهایی شب به جستجوی حیوان گمشده خود نپردازید. ولی اگر نمی توانید خود را برای این کار راضی کنید، حتما چراغ قوه و تلفن همراه را با خود همراه داشته باشید.

 

10-تسلیم نشوید!

 

اگر مدت زیادی از زمان گم شدن حیوان خانگی شما گذشته است ناامید نشوید. برخی از دارندگان باید ماه ها را برای یافتن سگ گمشده خود بگذرانند. خوش بین باشید که به زودی او را پیدا خواهید کرد.

 

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)

عالی بود و تشکر

توسط : Sam - تاریخ : 1399/12/19 09:58:03

مدیریت سایت در پاسخ گفته که :

تشکر از شما

من واقعاً از این توصیه‌ها واقعا خوشم اومد ازتون تشکر می کنم و من یه کوچولو از سگم توضیح میدم که شاید از سرتاسر کشور در اینجا بیان اگه سگی پا کوتاه دیدید که گوش سمت چپ یه شکستگی داره و پهلوی سمت راست زخمی کبود تور داره و رنگ قهوه ای سفید هست و روی پاهاش خال خال قهوه ای هست حتما به شماره ای که گذاشتم تماس بگیرید و یه سوال سگ من نژاد ناشناس داره یعنی نژاد قاتی هست بازم می تونم پیداش کنم؟

توسط : النا قانعی ارشاد - تاریخ : 1400/04/27 19:03:32

مدیریت سایت در پاسخ گفته که :

امیدوارم هر چه زودتر پیداش کنید

ممنونم مطلب زیبایی بود مخصوصا آخرین قسمتش که گفتید نا امید نباشید و خوشبین باشید سگ من دو ساله که گم شده اونم سگی که همه زندگیم بود الان یه نشونه هایی ازش پیدا کردم اما نمی دونم کی پیداش کرده که نمی خواد پسش بده

توسط : آرزو - تاریخ : 1400/05/10 22:08:52

مدیریت سایت در پاسخ گفته که :

خوشحالیم که مفید بوده براتون

از شما خیلی خیلی ممنون می شوم که سگ سفید ومشکی وگوشهای مشکی وپا کوتا است

توسط : نینا - تاریخ : 1400/05/13 21:40:05

خیلی ممنون بابت راهنماییتون واقعا با ارزش هستن من سگم‌رو صبح نوزده مرداد گمش کردم جنسیت ماده سفید مایل ب شیری نژاداشپیتز تو کرج ۲۰ متری مارلیک کوچه نرگس دزدیدنش خواهش میکنم هرکسی هرجایی دید با این شماره تماس بگیره ۰۹۰۲۰۶۱۵۹۰۶صاحب اصلیش دوستمه خواهشن کمک کنین تا از نگرانی درش بیاریم

توسط : فاطمه - تاریخ : 1400/05/21 21:39:30

سلام من یه سگ داشتم که از بچگی بزرگش کردم سگ خیابونی بود توی بیابون پیداش کردم بعد که خوب بزرگ شد یه باغ داشتیم گذاشتیمش تو باغمون بعد چند ماه که اونجا بود هردو سه روزم میرفتیم بهش غذامیدادیم خیلی حالیش بود خیلی بهش وابسته بودم بعد به قلاده نبسته بودمش ول بود میرفت بیرون میومد یه یه هفته نرفتم سر بزنم بهش اونجا نبود اموانش هس دزدیده باشنش؟

توسط : ماهان - تاریخ : 1400/05/24 01:36:30

سلام. من دو تا سگ، پیدا کردم. فکر می کنم دزدی شدند و بعد رها شدند، اگر کسی سگش دزدی شده و یا گم. تماس بگیرد.09026615005

توسط : طناز - تاریخ : 1400/05/26 07:45:11

سلام خیلی عالی بود معمولا ادمها وقتی به مشکلی بر میخورن یاد راه حل میوفتن من حدودا ۲۰ روزه سگم و گم کردم یه ژرمن شولاین ۵ ماهه گم کردم که ۲ ماه با بیماری پارما جنگید تا خوب شد خیلی سختی کشید تا زنده بمونه منم هیچی کم نزاشتم تا کامل خوب شد الان ۲۵ روزه دارم غصه میخورم ۱ درصد هزینه بیماریش رو میتونستم یه رد یاب بخرم براش که الان اینجوری شب و روزم خراب نشه این یه راه حل ساده است تو رو جون حیوانات تون این کار و انجام بدید . اخه نمیدونید وقتی گم میشن چقدر میترسن چقدرررر سختی میکشن چقدر غصه میخورن و منذوی میشن من یه بار یه سگ یدا کردم ۳ روزه مالکش رو پیدا کردم تو این سه روز حتی آب هم نخورد از ترس امیدوارم هیچ وقت گم نشه هیچ موجود زنده ای ولی اتفاق میوفته دعا کنید

توسط : جواد براتلو - تاریخ : 1400/06/03 00:15:17

سلام من تینا هستم ۱۱ساله من یه سگ ماده دارم پا کوتاه سفید و قهوه ای روی کمرش یه خورده سوختگی داره التماستون میکنم هرمی دید اطلاع بده نمیدونم چیزی خورده تشنشه گشنشه نمیدونم دلم یه زرنه شده برای دیگه تحمل ندارم شب و روزمه شده گریه تلوخدا پیداش کنید

توسط : تینا - تاریخ : 1400/06/14 23:15:31

ببخشید سگ من دزدیده شده چکار باید بکنم

توسط : سالار - تاریخ : 1400/06/15 15:09:06

سگ من نژاد شیتزو هست موهای سفید رنگ پایین گوش هاش طلایی یه قسمت از روی کمر همرنگ گوش ها اگه کسی دیدش تمنا میکنم با من تماس بگیره ما خیلی به هم وابسته هستیم حوالی فرصت شیرازی شیراز گمشده مژدگانی خیلی بالا

توسط : علی - تاریخ : 1400/07/18 16:33:55

سگ منو دیروز تو پارک لاله دزدیدن در صورت مشاهده تماس بگیرین۳۷۲۵۱۰۰۳۰ ۰۹پامر .شیبابا ۸ ماه بسیار کوچیک گوشای دراز قهواب روشت اسمشم دافی

توسط : Farzad - تاریخ : 1400/07/24 05:21:19

من سگم گم شده در محدوده مجیدی و سبلان اسمش موکا هست کرم هست بگید موکا برمی کرده نگاهتون میکنه لطفا اگر سگ با این مشخصات دیدید حتما با این شماره تماس بگیرید ۰۹۰۲۱۲۲۹۰۷۱

توسط : شایلی عنابستانی - تاریخ : 1400/08/06 15:26:31

سلام .ممنون از راهنمایی هاتون . من دیشب سگم از لای در رفت بیرون ، متوجه نشدم، هر چه جستجو میکنم پیداش نکردم . در تودشک نایین گمش کردم . لطفا کمکم کنید پیداش کنم

توسط : سالم - تاریخ : 1400/08/07 22:42:18