چگونه کارمندان خود را مدیریت کنیم؟

مدیریت کارکردهای شرکت و مدیریت کارمندان از وظایف اصلی مدیران شرکت و سازمان ها می باشد. تجربه حرفه ای، تصدی و تخصص کاربردی یک مدیر باعث می شود مدیریت یک شرکت نسبتاً ساده و به بهترین نحو انجام گیرد. عوامل بسیاری وجود دارد که به موفقیت کلی یک سازمان، از استراتژی و اجرا تا مدیریت شرکت کمک می کند.

 به طور کلی مدیریت پرسنل نقش بزرگی در موفقیت شرکت دارد. ارتباط ، انسجام و احترام متقابل را می توان از قوانین اصلی مدیریت کارمند نام برد. استراتژی های موثر مدیریت تیمی شامل ایجاد روابط و استفاده از مهارت های رهبری برای ایجاد یک محیط کاری مثبت است که باعث می شود تا کارکنان عضو یک نیروی کار کاملاً درگیر شوند.

شما به عنوان یک مدیر، چیزهای زیادی برای جادوگری دارید. نه تنها لازم است که کارمندان خود را پرورش داده، راهنمایی و پشتیبانی کنید بلکه باید همه این کارها را با قدرت و اقتدار انجام دهید. اگر کار خود را درست انجام دهید، هم سازمان شما و هم افراد موجود در تیم شما پیشرفت می کنند. در این مقاله، ما پنج نکته مدیریتی کارمندان را برای کمک به شما در ایجاد مهارتهای مدیریتی به عنوان یک مدیر کارامد ارائه می دهیم.

 

5 نکته مهم و کاربردی برای مدیریت پرسنل زیردست

 

مدیریت کارمندان شرکت

 

* ارتباط آزادانه و غالباً برقرار کنید.

* انتظارات عملکرد را مدیریت کنید.

* از پیشرفت کارمندان حمایت کنید.

* بازخورد متعادل و بی طرف ارائه دهید.

* موفقیت کارمندان را جشن بگیرید.

 

1- ارتباطی منظم و صریح با پرسنل برقرار کنید.

 

یکی از بهترین راهها برای تقویت مهارت های مدیریتی کارمندان، تلاش برای ارتباط روزانه و ارائه گزارش های مستقیم است. تحقیقات نشان می دهدکارمندانی که جلسات منظم یک به یک با مدیران خود دارند، سه برابر بیشتر از افراد دیگر نسبت به وظایف خود متعهد هستند.

قوانین جلسات یک به یک چیست؟ به عنوان یک قانون کلی، مدیران باید به طور صریح و روشن با پرسنل در ارتباط باشند. از آنجاکه نیاز های هر کارمند با دیگری متفاوت است،  شما به عنوان مدیر باید به طور هفتگی و جداگانه در یک ارتباط رودر رو گزارش کار یک هفته ی پرسنل خود را دریافت کنید. این ارتباط فرصت بسیار خوبی است تا در مورد پروژه ها، وظایف و اهداف شرکت  بحث کنید، به عبارتی ارتباط و تعاملی سالم، سازنده، شفاف و پیوسته.

 

2- انتظارات عملکرد را مدیریت کنید.

 

نکته مهم دیگر برای مدیران: مدیران با تعیین انتظارات عملکردی شفاف می توانند انگیزه کارمندان را افزایش بدهند. فراهم آوردن فرصت های مکرر برای بازخورد دو طرفه به کارکنان کمک می کند تا در مسیر خود قرار داشته و شما را به مدیر بهتری تبدیل کنند. در واقع همواره مدیران به دنبال ارتقاء عملکرد و بهبود مستمر رفتار کارکنان هستند. وقتی کارکنان خوب رفتار می‌کنند و عملکردهای مطلوب و رضایت بخش دارند مدیران هم موفق هستند و سازمان‌هایشان را با موفقیت اداره می‌کنند.

 

3- از پیشرفت کارمندان حمایت کنید.

 

کمک کردن به کارمندان در تعیین اهداف، رسیدن به آنها و در ادامه پیشرفت در کار را می توان  بخش بسیار مهمی از وظایف یک مدیر نام برد. شما به عنوان یک مدیر باید روند پیشرفت کارمندان خود را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید از بروز مشکلات بزرگ در کار جلوگیری کنید.

در این باره یک متخصص می گوید " وظیفه یک مدیر ایجاد یک استقلال حمایت گرانه است که متناسب با سطح توانایی شخص می‌باشد. نکته کلیدی این است که همواره بر کارمندان خود نظارت داشته باشید، در حالی که فضای لازم را به آنها می‌دهید تا خود به موفقیت دست یابند." 

مدیران برای مدیریت کارمندان خود لازم است تا برای نظارت در انتظار زمان بررسی یا پایان پروژه نمانند و هر هفته با آنها به مرور اهداف بلند مدت و کوتاه‌مدت بپردازند. به یاد داشته باشید حتی بهترین و موثرترین کارمندان شما نیز به دريافت بازخورد و راهنمایی مداوم نیازمند هستند و پیشرفت آنها در کار بر موفقیت شرکت شما ارتباطی مستقیم دارد.

 

4- بازخورد متعادل و بی طرف ارائه دهید.

 

ارائه بازخورد بی طرف و منصفانه همیشه آسان نیست، اما غفلت از ارائه انتقاد سازنده نیز یکی از اشتباهاتی است که مدیران جدید مرتکب می شوند. به یاد داشته باشید همه کارمندان نقاط کوری در عملکرد خود دارند و شما به عنوان مدیر بهترین فرد برای شناساندن این نقاط کور می باشید چراکه بر عملکرد و پیشرفت‌شان نظارتی مستقیم دارید. شما می توانید با ارائه بازخورد موثر و مناسب چشم کارمندان را بر نقاط ضعفشان باز کرده و به او در بهبود عملکردش کمک کنید. زمانی که به عملکرد کارمند تان انتقاد دارید، واقعیت را خیلی روشن، منطقی و با تن خنثی  بیان کنید. البته در این میان روحیات کارمند خود را نیز در نظر بگیرید. برخی از کارمندان با دریافت بازخورد منفی، انگیزه خود را از دست می دهند و رفتارشان تغییر می کند و در مقابل برخی از کارمندان بعد از دریافت بازخورد، نه تنها رفتارشان را تغییر نمی‌دهند، بلکه از بازخورد به عنوان منبع ایجاد انگیزه استفاده می‌کنند. این کارکنان از بازخورد منفی به عنوان ابزاری برای بهبود عملکرد بهره می برند.

 

5- موفقیت کارمندان را جشن بگیرید.

 

موفقیت کارمندان خود را جشن بگیرید و به کارمندان خود نشان بدهید که آنها نیز در موفقیت شرکت سهیم هستند. به یاد داشته باشید هر کارمندی دوست دارد تا به نحوی شناخته و دیده شود. قدردانی از جانب شما به عنوان یک مدیر بیشتر از چیزی که شما فکر می کنید برای کارمندانتان ارزشمند است. هر فرد با دیگری متفاوت است و تعریف و تشویق از ویژگیهای شخصیتی افراد، باعث خلق فرهنگی پویا و متنوع می شود. همچنین جشن گرفتن برای موفقیت ها در محیط کار انگیزه کارکنان را افزایش می دهد.

 

نحوه برخورد با کارمندان تنبل

 

مدیریت کارمندان شرکت

 

اصولا در هر شرکتی کارمندانی هستند که کار خود را درست انجام نمی دهند (تنبل) و به عبارتی از زیر کار در می روند. البته بهتر است زود قضاوت نکنید و مدتی او را زیر نظر بگیرید. شاید مشکلی دارد و یا انگیزه ی برای انجام کار ندارد. در هر حال همکاری با این نوع کارمندان اصلا آسان نیست. سعی کنید ارتباطتان را با آنها نزدیک تر کرده و رفتار بهتری با آنها داشته باشید تا بتوانید از مشکل اصلی باخبر شوید. مطمئنا زمانیکه کارمند مورد نظر احساس نزدیکی بیشتری به شما کند، احساس بهتری نیز خواهد داشت و می تواند کارایی او را افزایش بدهد. اگر تلاشتان نتیجه نداد، شما می توانید به خداحافظی با او فکر کنید!

 

 این مطلب را از دست ندهید: مزایای استفاده از ردیاب در خودروهای سازمانی

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری ردیاب مدیران و کافرمایان شرکت های سازمانی، ادارات دولتی، خصوصی و ... با استفاده از ردیاب شخص می توانند از نزدیک در مسیرها ، بهره وری و کارآیی کارمندان و نیروهای خود قرار بگیرند. ردیاب شخصی همانند ردیاب خودرو ردیاب حیوانات از انواع مختلف فناوری ردیاب محسوب می شوند که نقش مهمی در زندگی مردم ایفا می کنند. مدیران میلیون ها تومان بابت خرید دوربین، تجهیزات حضور و غیاب، تجهیزات امنیتی و کنترلی می پردازند تا از حضور کارمندان و پرسنل خود در مکانی که باید باشند اطمینان حاصل نمایند. پس با جرات می توانیم بیان کنیم که ردیاب شخص یک راه حل مناسب و کم هزینه برای حل این مشکل می باشد.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)