چگونه یک سفر امن و شاد داشته باشید!

بسیاری از افراد برای از بین بردن استرس سفر می کنند. به عنوان مثال، ممکن است شما برای شروع کار جدید، ورود به دانشگاه و ... استرس زیادی داشته باشید و تصور کنید با رفتن به یک سفر شاد احساس بهتری پیدا خواهید کرد و می توانید با انرژیی مضاعف فعالیت های جدید و روزمره خود را از سر بگیرید. در مقابل افرادی هستند که سفر برای آنها استرس ایجاد می کند. قطعا نگرانی از عدم امنیت در سفر می تواند یکی از دلایل استرس این افراد باشد.

مسلما جهان آن قدرها که رسانه ها می گویند، خطرناک نیست. البته که در همه جای دنیا مکان های نا امن و افراد بد وجود دارند که اگر دقت کنید در شهر شما نیز یافت می شوند. با ایران اسمارت همراه شوید و با رعایت نکات زیر یک سفر شاد و امن را تجربه کنید و از آن لذت ببرید.

 

چگونه سفری شاد و امن داشته باشیم

 

11 نکته مهم برای سفری امن و شاد

 

1- پول های خود را در یک مکان ذخیره نکنید.

 

در یک وضعیت عادی ، شما احتمالاً تمام کارتهای اعتباری و پول های نقد خود را در یک کیف پول نگه می دارید، اینطور نیست؟ ولی در هنگام مسافرت، هرگز این کار را انجام ندهید. پول و کارت های اعتباری خود را در چند جای مختلف قرار دهید و شاید بهتر باشد که حداقل یکی از کارت های اعتباری خود را به همراهتان در سفر بدهید تا برای شما نگه دارد. زیرا اگر تمام کارتهای اعتباری خود را به هر دلیلی از دست بدهید، دیگر سفر برای شما هیجان انگیز و لذت بخش نخواهد بود.

 

2- کیف پول خود را در جیب پشت شلوار جین خود قرار ندهید.

 

برای این که طعمه دزدان نشوید، کیف پول خود را در جیب جلو شلوار خود بگذارید و هرگز در جیب پشت قرار ندهید. اگر کت، ژاکت و یا کاپشن به تن دارید، ما به شما توصیه می کنیم که کیف پول خود را در داخل آنها نگه دارید زیرا احتمال اینکه آنها را گم کرده و یا دزدیده شوند، بسیار کم است. حتی شاید بهتر باشد کارت های خود را در کیفی با بند بلند قرار داده و سپس کیف را به صورت اریب از شانه خود آویزان کنید. همچنین بهتر است قبل از سفر برای آرامش خاطر خود یک ردیاب شخص و قابل حمل تهیه کنید و آن را کیف خود قرار بدهید تا در صورتی که کیف خود را گم کردید و یا دزدیده شده بتوانید براحتی آن را پیدا کنید.

 

در این رابطه بخوانید: مزیت استفاده از ردیاب های شخصی در سفر

 

3- یک نسخه اسکن و کپی از اسناد اصلی خود تهیه کنید.

 

از اسناد اصلی خود اسکن بگیرید و آنها را به صورت الکترونیکی برای خودتان ارسال کنید. هنوز هم هستند افرادی که همانند گذشته از مدارک خود کپی می کنند. با این حال، در عصر فناوری دیجیتال، روش بهتری وجود دارد که حتی در صورت ناپدید شدن مدارک و کیف های شما، می تواند به شما کمک می کند. ما به شما توصیه می کنیم هر دو را انجام دهید. زیرا ممکن است همیشه و همه جا به اینترنت دسترسی نداشته باشید.

مدارکی که تهیه‌ی اسکن و کپی از آن‌ها توصیه می شود شامل صفحه‌ی اول پاسپورت، ویزا، بلیت‌ها، رزرو هتل، قرارداد اجاره‌ی ماشین، رزرو تور، گواهینامه‌ی رانندگی بین‌المللی و هر مدرک دیگری است که مطمئنا گم شدن آن شما را به دردسر خواهد انداخت. اگر از کارت‌های اعتباری برای پرداخت‌های خارج از کشور استفاده می‌کنید، حتما از آن‌ها هم تصویر تهیه کنید.

 

4- به غریبه ها اعتماد نکنید.

 

به غریبه ها اعتماد نکنید

 

البته گاهی اوقات بدون کمک آنها پیدا کردن مسیر درست برای شما غیرممکن خواهد بود ولی عقل حکم می کند که یک چارچوب با محدودیت های معقول برای خود داشته باشید و طبق اصول خود حرکت کنید تا در سفرتان امنیت و آرامش را احساس کنید. رفتن به مکان های مشکوک، مبادله پول، خوردن غذا و نوشیدنی با یک فرد غریبه کار عاقلانه ای نیست و بهتر است این نکات را درذهن خود داشته باشید.

 

5- مراقب بیمه سفر خود باشید.

 

هرگز بدون بیمه به سفر نروید زیرا این امر با سلامت شما ارتباط مستقیم دارد. هر لحظه در طول سفر امکان دارد حادثه ای تلخ اتفاق بیافتد و شما بیمار و یا مجروح شوید. از آنجا که هزینه های درمانی نسبتا بالا است، رنج بیماری و مشکلات مالی می تواند یک تجربه ی تلخ از سفر برای را شما به یادگار بگذارد تا جاییکه همیشه به بدی از آن یاد کنید.

چند سالی است که شرکت‌های معتبر بیمه در ایران با همکاری شرکت‌های مختلف خارجی بیمه‌هایی کامل و قابل ‌توجه را با قیمت‌هایی مناسب در اختیار مسافران قرار می‌دهند. آسیب‌های بدنی، ماندن از پرواز، گم شدن چمدان شخصی و حتی مدارکی مانند پاسپورت از جمله مواردی است که تحت پوشش این بیمه‌ها قرارمی گیرد. بنابراین قبل از رفتن به سفر به خصوص سفرهای خارجی، حتما بیمه مسافرتی تهیه کنید تا با آرامش خاطر لذت بیشتری از سفر خود ببرید.

 

6- جواهرات گرانبها را با خود به سفر نبرید.

 

زمانیکه تصمیم به سفر گرفتید، جواهرات گرانبهای خود را در بانک و یا هر جای مطمئن دیگری قرار بدهید و با خود به سفر نبرید. به خصوص اگر به کشورهای خارجی سفر می کنید. زیرا وقتی در خیبان قدم می زنید و یا به مکان های تفریحی و عمومی می روید، ممکن است با نمایش گذاشتن جواهرات به هدف دزدان تبدیل شوید. آنها می توانند شما را تعقیب کرده، وحل سکونت شما را یاد بگیرند و در یک فرصت مناسب با گیر انداختن شما، آنها را به سرقت ببرند. در این بین ممکن است علاوه بر ضرر مالی، سلامت شما نیز به خطر بیافتد.

 

9- صلاحیت مربیان خود را مورد بررسی قرار دهید.

 

یادگیری مهارت در سفر

 

اگر فردی شجاع هستید و می خواهید دوره های خاصی مانند موتور سواری، غواصی یا  اسکی روی آب، چتربازی، پاراگلایدر و ... را در سفر بگذرانید، بسیار مهم است که قبل از انجام این کار از صلاحیت مربیان خود مطمئن شوید. شما می توانید گواهینامه و مجوز مربوطه انها را بررسی کنید. لازم است بدانید که اغلب هزینه های پایین یک سرویس منطقی حتما دلیلی دارد. پس کاملا تحقیق کرده و سلامت خود را به خطر نیندازید.

 

10- وسایل با ارزش خود را در اماکن عمومی رها نکنید.

 

این نکته بسیار مهم است، اما مردم همیشه این اشتباه را انجام می دهند. اغلب اوقات، توریست های بی پروا در هنگام خوردن غذا وسایلی مانند کیف پول، ساعت و حتی گوشی موبایل خود را بر روی میز می گذارند و یا کیف و کت خود را بر پشت صندلی آویزان می کنند. هرگز این کار را انجام ندهید. بهتر است وسایل خود را در داخل یک کیف گذاشته و آن را در دامان خود نگه دارید و یا بند آن را دور دست خود بپیچید.

 

11- در مقابل سارقین مقاومت نکنید.

 

چگونه سفری شاد و امن داشته باشیم

 

اگر در طول سفر مورد حمله سارقین قرار گرفتید، بهتر است مقاومت نکنید و آنچه را که می خواهند را به آنها بدهید. جان شما از همه چیز مهم تر است پس با مقاوت کردن در برابر آنها سلامت خود را به خطر نیندازید.

 

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)