6 نکته مهم قبل از خرید ردیاب حیوانات

امروزه حیوانات خانگی برای بعضی از افراد جزیی از خانواده و حتی همدم و مونس آنان محسوب می شوند، تا جاییکه همواره نگران آنها هستند و می خواهند لحظه به لحظه از موقعیت آنان باخبر شوند. به طور کلی حیوانات خانگی بسیار بازیگوش هستند و می توانند خود و صاحبانشان را با مشکل روبرو سازند. به همین دلیل صاحبان حیوانات خانگی مانند سگ، گربه و ... برای جلوگیری از قرار گرفتن در موقعیت های خطرناک، اقدام به سرمایه گذاری بر روی ردیاب حیوانات خانگی کرده اند. ردیاب حیوانات همانند ردیاب خودرو و ردیاب شخص به فناوری GPS مجهزند و در پیدا کردن حیوانات بازیگوش و پیشگیری از گم شدن آنها و همچنین کنترل رفت و آمد آنها در محدوده های جغرافیایی تعیین شده مورد استفاده قرار گیرند.

 

مزایای ردیاب حیوانات

 

*ردیابی آنلاین

*قابلیت تعیین محدوده جغرافیایی

*قابلیت شنود

*دریافت آلارم هنگام خروج حیوانات از محدوده از پیش تعیین شده

 

ردیاب حیوانات

 

امروزه با پیشرفت تکنولوژی ردیاب حیوانات در مدل ها با امکانات متفاوت به بازار عرضه می شوند. برای انتخاب یک ردیاب مناسب باید قبل از خرید نکات مهمی را در نظر بگیرید. با ایران اسمارت همراه شوید و با رعایت نکات زیر خریدی عالی و به صرفه داشته باشید.

 

نکات مهم قبل از خرید ردیاب حیوانات

 

هدف از خرید ردیاب حیوانات

 

هدف از خرید ردیاب بسیار مهم است زیرا اگر شما بدانید به دنبال چه نوع ردیاب و با چه ویژگیهایی هستید، می توانید از یک انتخاب مناسب با کمترین هزینه برخوردار شوید. به عنوان مثال، اگر به دنبال ردیابی هستید که بتوانید چندین سگ را رصد کنید، باید مطمئن شوید که ردیاب انتخابی شما دارای یک برنامه مستقل است که به شما امکان ردیابی همه ی آنها را در یک نمای واحد می دهد. و یا اگر می خواهید همواره از سلامتی حیوان خانگی خود با خبر باشید، باید ردیابی را انتخاب کنید که قابلیت ارائه اطلاعات مربوط به میزان سلامت حیوان را داشته باشد. همانطور که قبلا گفتیم ردیاب ها مدل ها با ویژگیهای متفاوت دارند. بعضی از ردیاب های حیوانات قابلیت کنترل ضربان قلب و اندازه گیری درجه حرارت بدن حیوان را دارا می باشند و حتی سوابق دامپزشکی حیوان را ضبط می کنند.

 

وزن و سایز ردیاب حیوانات

 

وزن و سایز ردیاب حیوانات از دیگر نکاتی است که در هنگام خرید ردیاب حیوانات باید آن را در نظر بگیرید. برای برخی از صاحبان حیوانات خانگی، وزن و اندازه ردیاب بسیار مهم می باشد زیرا یک ردیاب بزرگ می تواند نژادهای کوچکتر را اذیت کند. بنابراین ردیاب حیوانات باید سبک و کم حجم باشد تا باعث ایجاد حساسیت و آزار حیوان نشود و در هر نقطه ای از بدن حیوان نیز قابل نصب باشد.

 

 مجهز به هشدار هوشمند

 

یک ردیاب حیوان خانگی جی پی اس دار عمدتا مکان دقیق حیوان خانگی شما را ردیابی می کند. اما وقتی هدف شما از ردیابی ایمنی، کارایی و امنیت است، به زودی خواهید فهمید که دانستن اینکه آیا حیوان شما از محدوده مناطق تعیین شده عبور کرده یا خیر، در هنگام خرید ردیاب بسیار مهم است. پس ردیابی را انتخاب کنید که اگر حیوان خانگی شما از منطقه امن خارج شد یا در ساعات مشکوک حرکت کرد، هشدارهای فوری را برای شما ارسال کند.

 

عمر باتری

 

کیفیت و طول عمر باتری در ردیاب های مختلف متفاوت است. از آنجا که عمر باتری در نحوه گزارش اطلاعات ردیاب تأثیر می گذارد، پس باید با توجه به سبک زندگی و نیازتان ردیابی را انتخاب کنید که بتواند جوابگوی خواسته شما باشد. اکثر ردیاب های حیوانات دارای یک باتری قابل شارژ با ماندگاری ۷ تا ۱۰ روزه می باشند.

 

دکمه SOS

 

دکمه SOS از دیگر امکانات برخی از انواع مدل های ردیاب حیوانات می باشد. بسیاری از افراد وقتی که حیوان خانگی گمشده را پیدا می کنند، بلافاصله با یک سرپناه یا کلینیک دامپزشکی تماس می گیرند و مستقیما نمی توانند صاحب حیوان گمشده را پیدا کنند. اما اگر ردیاب حیوان به دکمه SOS مجهز باشد، فرد یابنده می تواند با فشار دادن دکمه SOS، موقعیت حیوان را برای صاحب آن ارسال می کند و حیوان گمشده را به او تحویل بدهد.

 

مقاومت در برابر آب ( ضد آب )

 

ویژگی ضد آب از دیگر نکات مهمی است که باید قبل از خرید ردیاب از آن اطمینان حاصل کنید. ردیاب هایی که ضد آب هستند در برابر خیس شدن مقاومند و به سیم کشی داخلی یا تراشه آنان آسیبی وارد نمی شود.  معمولا بیشتر ردیاب های حیوانات کاملا ضد آب می باشند. زیرا ممکن است حیوان وارد آب شود و اگر دستگاه کاملا ضد آب نباشد، بعد از خیس شدن دیگر کارایی لازم را نداشته باشد. البته این ویژگی در انتخاب ردیاب های حیوانات خانگی بازیگوش مانند سگ و گربه از اهمیت بیشتری برخوردار است.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)