آیا احتمال سرقت خودرو را می توان به صفر رساند؟!

در عصر مدرن امروز، خودرو جزو جدا نشدنی جوامع مختلف است. افراد با اهداف گوناگون اقدام به خرید خودرو می‌کنند. اگر چه هر روزه سیستم‌های امنیتی و تجهیزات ضد سرقت پیشرفت می‌کنند، ولی همیشه سارقانی وجود دارند که با ترفندهای مختلف به خواسته‌ی خود می‌رسند.

رابطه بین سرقت و اتومبیل، رابطه عجیبی است، گاهی خیلی دور و گاهی در همین نزدیکی

متخصصان مهم‏ترین انگیزه‏ سرقت خودرو را به دست آوردن منفعت مالی با کمترین دردسر می‏دانند. بر اساس آخرین آمارها حدود 18 میلیون دستگاه خودرو در ایران در حال رفت و آمدند. به این معنی که به ازای هر خانواده بیش از یک خودرو وجود دارد. در نتیجه طبیعی است که سارقان از این موضوع بی خبر نیستند و با شگردهای مختلف و به روز دست به سرقت خودرو می‏زنند. حال سوال مهم این است :

 

آیا می توان احتمال سرقت خودرو را به صفر رساند؟

 

مطمئنا نمی توانیم احتمال سرقت خودرو را به صفر برسانیم زیرا با وجود اینکه امروزه تجهیزات پیشرفته ای در جهت تقویت سیستم ایمنی خودرو وجود دارد ولی مسلما دزدان نیز بیکار ننشسته اند و سعی می کنند با کسب اطلاعات کافی در مورد این تجهیزات و با استفاده از ترفندهای به روز راهی برای سرقت خودرو پیدا کنند.

نگران نباشید، بدون تردید با استفاده از روش های زیر می‌‌توان خودرو را از نظر امنیت تجهیز کرده و احتمال سرقت آن را کاهش داد. به ویژه خودروهای ایرانی که از لحاظ امکانات امنیتی بسیار محدود هستند. این خودروها بیشتر از خودروهای خارجی مورد توجه سارقان قرار دارند، زیرا به راحتی می‌‌توانند وارد خودرو شده و آن‌‌ را روشن کنند. بنابراین استفاده از تجهیزات و تقویت سیستم امنیتی برای خودروهای ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

 

در عین حال روش‏های ساده‏ای وجود دارد که می‏تواند احتمال موفقیت سارقان را به حداقل رساند. نکته کلیدی این است که امروزه زمان طلایی سرقت خودرو کمتر از 10 دقیقه است. سارقان ابتدا شکارشان را تعقیب می‏کنند تا ببینند در عرض چند دقیقه می‏توان آن را به سرقت برد. اگرچه راه‏های ساده‏ای مثل استفاده از قفل فرمان، قفل پدال، قفل رینگ، قفل زاپاس و... می تواند تا حدودی بازدارنده باشد ولی تجهیزات مدرنی مانند ردیاب خودرو و ایموبلایزر می تواند درصد امنیت خودروی شما را تا حدود زیادی بالا ببرد. اگر شما نیز نگران سرقت خودروی خود هستید با  ایران اسمارت همراه شوید و با کسب اطلاعات کافی تا حد زیادی از خودروی خود مراقبت کنید.

 

تجهیزات مدرن ایمنی خودرو

 

ردیاب خودرو

 

قطعا استفاده از ردیاب خودرو، یکی از بهترین روشها برای افزایش امنیت خودروها در هر شرایطی محسوب می شود. سیستم ردیاب ماشین به کاربران کمک می کند تا بدون هیچ محدودیت زمانی و جغرافیایی بر روی خودرو خود کنترل لازم را داشته باشند.

همچنین سیستم ردیاب خودرو امکانات فوق العاده ای را در اختیار صاحبان خودرو قرار می دهد. کار با این وسیله بسیار آسان است و به کمک یک کامپیوتر، تبلت یا موبایل هوشمند می‌توان از راه دور با ردیاب خودرو کار کرد. نصب آسان ردیاب بر روی خودرو در کمترین زمان از مزایای ردیاب ماشین به شمار می آید. هم‌چنین به علت کوچک بودن اندازه‌ی آن، سارقان قادر به تشخیص دادن ردیاب نیستند، بنابراین نمی‌توانند آن را غیرفعال کنند. این دستگاه باعث می‌شود کاربر به آسانی موقعیت خودروی خود را روی نقشه ردیابی کند و در صورت سرقت می‌تواند براحتی مسیر حرکت را دنبال کرده و ماشین‌ خود را سریع پیدا کند.

شما می توانید با خرید ردیاب خودرو اسمارتک مدل VT-08 و نصب آن تا حدود زیادی از امنیت خودروی خود اطمینان حاصل کنید. 

ردیاب خودرو

این ردیاب، کوچک ترین ردیاب خودرو ایران اسمارت می باشد که با امکانات کامل جایگزین ردیاب های قدیمی میباشد. این ردیاب علاوه بر چندین استاندارد جهانی دارای تاییدیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی کشور می باشد.

سیستم ردیاب تنها متعلق به خودرو نبوده و موارد استفاده‌ی بسیار گسترده‌ای دارد. اگر سالمندی دارید که به بیماری آلزایمر مبتلا است و نمی‌توانید هر روز و هر لحظه کنار او و مراقب او باشید و یا نوجوانی دارید که نگران رفت ‌و آمدها و فعالیت‌های او هستید و نمی‌توانید به طور مستقیم وی را کنترل کنید، بهترین گزینه برای حل مشکل شما، ردیاب های شخصی می باشد. ردیاب شخصی دستگاهی بسیار کوچک و با وزن بسیار سبک است که در مواردی همچون مکان‌یابی دقیق اشیا گران قیمت و اسناد مهم و با ارزش نیز از آن استفاده می شود. علاوه بر ردیابی کودکان، سالمندان، معلولین، بیماران آلزایمری با دستگاه ردیاب شخصی، شما می‌توانید موقعیت مکانی و زمانی بازاریابان و ویزیتورها و کارمندان و پرسنل شرکت یا کارخانه‌ی خود را با این دستگاه چک کنید. همچنین ردیاب حیوانات یکی از انواع ردیاب های ماهواره ایی است که جهت ردیابی حیوانات اهلی و خانگی طراحی و ارائه می شود.

 

ایموبلایزر

 

سیستم ایموبلایزرچیست؟

به طور حتم یکی از کارآمدترین و جالب ترین سیستم‌های ضد سرقت است که بر روی اکثر خودروهای مدرن وجود دارد. عملکرد این سیستم به طور خلاصه اینگونه است که تا قفل موجود بر روی ECU خودرو باز نشود، خودرو استارت نخورده و اصلا حرکت نمی‌کند.

به رلیل عدم امکان روشن کردن خودرو حتی با وجود کلید، غیر قابل از کار اندازی با ایجاد اتصالی، سوزاندن فیوز، قیمت مناسب، ایموبلایزر اسمارتک بهترین انتخاب است.

 

ایموبلایزر اسمارتک

 

این تکنولوژی را میتوان نسل جدید کلید مخفی نامید که به راحتی در هر بخشی از خودرو و در مسیر های قطع برق یا سوخت قابل نصب می باشد و از مزیت های آن می توان به کوچک بودن مدار اشاره کرد به طوری که در مسیر سیم کشی به راحتی قابل تشخیص نیست و مهم تر اینکه کلیدی که اجازه روشن شدن خودرو را می دهد همیشه همراه راننده است. به این معنی که حتی اگر سارق وقت کافی برای پیدا کردن کلید داشته باشد، به نتیجه ای نخواهد رسید.

ایموبلایزر در واقع نوعی سیستم امنیتی محسوب می شود که مانع از سرقت خودرو میگردد. این سیستم در حقیقت یک کد مخصوص را برای سوئیچ و محل قرار گرفتن آن تعریف می کند که به واسطه آن، کلیدهای دیگر، هر چند با شکل ظاهری یکسان، نخواهند توانست خودرو را روشن نمایند.

اگر در هنگام چرخاندن سوئیچ و استارت زدن خودرو، کد کلید با کد سیستم ایموبلایزر جای گرفته در خودرو همخوانی نداشته باشد، آنگاه هر چقدر هم که سعی کنیم، نخواهیم توانست خودرو را روشن نماییم. در حقیقت با استفاده از این سیستم امنیتی، یک لایه امنیتی ایجاد خواهیم کرد که با استفاده از آن تنها کلیدهایی موفق به روشن کردن خودرو خواهند شد که از قبل برای سیستم ایموبلایزر تعریف شده باشند.

سیستم ایموبلایزر با سه قسمت استارت موتور، سیستم جرقه و سیستم سوخت رسانی در ارتباط است و در صورتی که کسی اقدام به سرقت خودرو بکند، در صورت عدم انجام شدن مراحل بالا، خودرو به هیچ عنوان استارت نمی‌خورد.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)