راهنمای خرید ردیاب خودرو

ردیاب خودرو تنها یک اسباب بازی فنی نیست، بلکه یک سرمایه گذاری طولانی مدت برای تامین امنیت خودرو است، از این رو همه افراد می خواهند مطمئن شوند که دستگاه ردیاب انتخابی آنها دارای کیفیتی عالی و پاسخگوی هزینه سنگینشان باشد. برای دستیابی به این اطمینان با ما در این مطلب از ایران اسمارت همراه شده و با راهنمای خرید ردیاب خودرو آشنا شوید.

 

ردیاب خودرو

 

1. با توجه به هدف و نیاز خود ردیاب را انتخاب کنید.

آیا هدف شما از خرید ردیاب خودرو تنها ردیابی موقعیت جغرافیایی خودرو است یا می خواهید از خدمات جانبی جذاب ردیاب مانند شنود یکطرفه یا خاموش کردن خودرو با ارسال پیامک بهره ببرید؟ ردیاب خودرو در انواع مختلفی تولید می شود و هر کدام ویژگیها و امکانات مخصوص به خود را دارند، البته برخی از این امکانات مانند قابلیت ردیابی خودرو در همه انواع ردیاب ها وجود دارد. پس قبل از هر انتخابی هدف خود را تعیین کنید زیرا هرچه خدمات جانبی ردیاب بیشتر باشد، قیمت آن نیز به همان نسبت بیشتر است و برخی این خدمات اصلا به کار شما نیز نمی آید. به عنوان مثال قابلیت شنود یک طرفه از امکانات ردیاب خودرو مدل VT08  است که برای خودروهای شخصی مناسب است ولی در بسیاری از موارد مانند خودروهای سازمانی، اجاره خودرو و سایر کاربرانی که با مسئله حریم خصوصی برخورد پیدا می کنند، گزینه مناسبی نیست.

 

این مطلب را از دست ندهید: هر آنچه باید در مورد ردیاب موتور سیکلت بدانید؟

 

2. میزان دقت ردیابی خودرو

میزان دقت ردیابی خودرو از دیگر نکاتی که در هنگام انتخاب ردیاب باید به آن توجه کنید. بهتر است در هنگام خرید از فروشنده بخواهید در مورد مقدار خطا و دقت ردیابی آن به شما توضیح بدهد. اینکه بگوییم ردیابی درصد خطا ندارد، کاملا اشتباه است و عموما تمام ردیاب ها در انجام فرایند ردیابی دچار خطا می شوند. برای ردیاب های خودرو، اختلاف تا 5 متر عددی نرمال است و برد دقیقی محسوب می شود.

 

ردیاب خودرو

 

3. ردیاب قابل نصب یا قابل حمل

به طور کلی ردیاب های اتومبیل در دو نوع قابل نصب و قابل حمل در دسترس هستند که باید متناسب با نیاز شما انتخاب شوند. معمولاً از ردیاب های قابل نصب برای ایمنی وسایل نقلیه شخصی یا کنترل ناوگان حمل و نقل مراکز دولتی یا خصوصی استفاده می شود تا نیازی به جابجایی و شارژ مداوم آنها نباشد و برای وسایل نقلیه ای که باید در زمان های مختلف و برای مدت زمان کوتاهی ردیابی شوند، ردیاب های قابل حمل یا ردیاب مگنتی بهترین گزینه می باشند. اطلاع از این ویژگی می تواند به شما در هنگام انتخاب ردیاب خودرو بسیار کمک کند.

 

4. خدمات پس از فروش و زمان گارانتی

گارانتی و خدمات پس از فروش از جمله مواردی است که همواره در راهنمای خرید ردیاب خودرو مورد توجه قرار می گیرد. برخی از شرکت ها ردیاب های خودرو را با قیمت خیلی ارزان به بازار عرضه می کنند که هیچ گونه پشتیبانی و گارانتی ندارند. تصور نکنید که با خرید آنها سود کرده اید و ردیاب شما به پشتیبانی نیاز ندارد.

ردیاب خودرو محصولی است که دائما به پشتیبانی احتیاج دارد به عنوان مثال سیستم برای دریافت اطلاعات ردیابی به یک سرور نیازمند است که در صورت هرگونه مشکلی به پشتیبانی و گارانتی حرفه ای نیاز دارد. در هنگام خرید حتما از فروشنده در مورد سرور و اپلیکیشن ردیاب سوال کنید و هزینه شارژ سالیانه پنل ردیابی و سایر هزینه ها را نیز در نظر بگیرید. بنابراین بهتر است ردیاب خودرو انتخابی خود را از  شرکت های معتبر مانند ایران اسمارت تهیه کنید. به یاد داشته باشید که پایین ترین قیمت همیشه هوشمندانه ترین انتخاب و بالاترین قیمت بهترین انتخاب نیست.

 

5. کلید هشدار اضطراری یا دکمه sos

برخی از مدل های ردیاب مانند ردیاب VT08 به کلید هشدار اضطراری یا دکمه sos مجهز است که در برخورد با برخی موارد خاص به کاربر هشدار می دهد.

  • تصادف خودرو
  • روشن خاموش شدن خودرو
  • قطع ارتباط ردیاب با خودرو
  • زمان حرکت با سرعت غیر مجاز

به یاد داشته باشید که امکانات ردیاب تنها به اعلام موقعیت های جغرافیایی و مسیرهای طی شده محدود نمی شود بلکه می تواند حافظ جان و مال شما باشد. پس در هنگام خرید ردیاب این نکته مهم را نیز در نظر داشته باشید.

 

نصب سیستم پیشرفته ردیاب در صورتی ضروری است که بخواهید وسیله نقلیه خود را ایمن نگه دارید و در صورت سرقت از مکان لحظه ای آن مطلع شوید. با این وجود، امروزه انواع مختلفی از مدل ها و دستگاه های ردیاب خودرو جی پی اس دار در بازار وجود دارد و همه انواع ردیاب، آن چنان که انتظار دارید موثر نیستند ولی با استفاده از راهنمای خرید ردیاب خودرو می توانید از انتخاب خود راضی باشید.

امروزه با وضعیت بد اقتصادی، بیشتر از همیشه اخباری در مورد سرقت خودرو می شنویم. در بسیاری از مواقع، ردیابی خودرو پس از سرقت تقریباً غیرممکن است، به همین دلیل داشتن راهی برای اطلاع از مکان خودرو به صورت لحظه به لحظه می تواند به عنوان یک راه حل کارامد به جای یافتن خودرو و خرید جایگزین معرفی شود. یک ردیاب خودرو جی پی اس دار به شما این را امکان می دهد تا بتوانید وسیله نقلیه خود را در هر لحظه ردیابی کنید. 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)