راهنمای کامل انتخاب و خرید بهترین چمدان برای مسافرت

قبل از رفتن به مسافرت باید کارهای زیادی را انجام داد و وسایل ضروری را تهیه کرد. گذشته از گذرنامه، بلیط و سایر مدارک مهم سفر، به راحتی نمی توانید بدون چمدان سفر کنید. البته تهیه و خرید بهترین چمدان و بستن آن به این آسانی نیست. شما نمی توانید نزدیکترین چمدان خود را برداشته و تمام وسایل ضروری و غیر ضروری خود را در آن جای بدهید. قطعا دلتان نمی خواهد که چمدانتان در قسمت عبور از بار فرودگاه، ترمینال و یا حتی در مسیر سفر خراب شود و وسایلتان گم شده و یا به بیرون ریخته شود.

چگونه یک چمدان مناسب انتخاب و خریداری کنیم؟ چگونه چمدان خود را بسته بندی کنیم؟ چگونه از چمدان خود در سفر نگهداری کنیم؟ چگونه از گم شدن چمدان خود جلوگیری کنیم؟

ما امروز در ایران اسمارت یک راهنمای کامل انتخاب و خرید بهترین چمدان برای مسافرت و موارد مربوط به آن را تهیه کرده ایم تا با دانستن جزئیات کاربردی، چمدان دلخواه و مناسب خود را تهیه کنید و هیچ نگرانی در مورد آن در سفر نداشته باشید. تا انتهای مطلب ما را همراهی کنید.

 

انتخاب چمدان مناسب

 

انتخاب چمدان مناسب

 

قبل از انتخاب چمدان مناسب، بهتر است لیستی از وسایلی را که می خواهید با خود به سفر ببرید تهیه کنید. زیرا این امر به شما کمک می کند تا چمدانی انتخاب کنید که با خواسته های شما همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر کوه نورد هستید و می خواهید به کوه و دشت بروید، کوله پشتی بهترین انتخاب می باشد و یا برای مسافرت های کاری، چمدانی مناسب است که محفظه ای برای قراردادن لپ تاپ، تبلت و دیگر وسایل الکترونیکی داشته باشد.  

 

نکات مهمی که در خرید چمدان باید در نظر بگیرید؟

 

 

1-اندازه

اندازه چمدان بسیار مهم است و بهترین سایز، چمدان متوسط می باشد زیرا ممکن است در طول سفر مجبور به حمل آن شوید، پس هر چه کوچکتر، حمل آن نیز راحت تر. همچنین در سفرهای هوایی، حتما در مورد هزینه اضافه بار تحقیق کنید زیرا ممکن است برای حمل یک چمدان بزرگ، مجبور به پرداخت هزینه ای گران و اضافی شوید. کیفیت چمدان خود را نیز امتحان کنید تا مطمئن شوید که چمدان انتخابی شما تحمل بار سنگین را دارد.

 

2-ویژگی ها ی داخل چمدان

تنوع رنگ و طراحی داخلی، دو ویژگی مهم چمدان های امروزی است که در بازار در دسترس قرار دارند. رنگ روشن یکی از ویژگی های خوب چمدان است زیرا شما می توانید چمدان خود را براحتی بعد از بازرسی در فرودگاه پیدا کنید.

طراحی داخلی چمدان های امروزی بسیار جالب و کاربردی است. به گونه ای این چمدان ها دارای محفظه های کوچک و دارای زیپ هستند که شما کمی توانید خرت و پرت های  خود را به صورت منظم در آن جا دهید! همچنین بودن یک فضای کاملا ضد آب که محل خوبی برای مخفی کردن پول و یا پاسپورتهاست.

در برخی از چمدان ها قسمت ضد ضربه ای برای لپ تاپ و یا تب لت نیز وجود دارد که بسیار مفید و کاربردی است. زیرا دیگر لازم نیست تا شما کیف لپ تاپ جدا با خود حمل کنید.

 

3- دوام

برای داشتن کیفیت بالا نیازی به خرید چمدان گران قیمت نیست، اما دقت کنید که چمدان انتخابی شما از مواد بادوام باشد. درهنگام مسافرت، چمدان هایی با رویه نرم انتخاب کنید زیرا به راحتی در هر جایی جا می شوند و وزن کمتری نسبت به چمدان هایی با رویه سخت دارند. ولی اگر وسایلی را که با خود حمل می کنید، احتیاج به امنیت بالایی دارند یا باید از آنها در برابر شکستگی محافظت شود، بهتر است از چمدان هایی با رویه سخت استفاده کنید.

چمدان های تیتانیوم ـ پلاستیک از چمدان های بادوام به شمار می آیند و از نظر وزنی نیز بسیار مناسب هستند. این مدل چمدان ها مقاومت بالایی دارند و اگر به خوبی از آنها نگهداری شود تا 10 عمر می کنند. همچنین باید به محکم بودن دستگیره ها و چرخ های چمدان نیز توجه کنید.

 

4- ویژگی های ایمنی

اگر می خواهید امنیت چمدان خودرا  در طول مسافرت حفظ کنید، لازم است که چمدان شما دارای قفل های امنیتی باشد. فراموش نکنید که کیفیت زیپ چمدان و قفل آن بسیار مهم است، چون امنیت وسایل شما به آن برمی گردد. علاوه بر این،  قسمت تحویل بار فرودگاه هرگز چمدان هایی که درب آنها خراب است را تحویل نمی گیرد!

 

5- قیمت

اگرچه قیمت چمدان ها بسیار متفاوت است ولی با توجه به بودجه خود، چمدانی را انتخاب کنید که کیفیتش قابل قبول باشد و بتواند خواسته های شما را برآورده کند. خیلی سخت نگیرید و کیفیت را فدای قیمت نکنید زیرا ممکن است به ضرر شما تمام شود.

 

نحوه بسته بندی چمدان

 

نحوه بسته بندی چمدان

 

بسته‌بندی وسایل و لباس‌ها  و نحوه بسته بندی چمدان از سختی‌های شروع مسافرت است درواقع ، بسته بندی به خودی خود یک هنر و علمی است که فوراً کسی به آن دست نمی یابد. در ادامه با برخی از ترفندهای بستن چمدان آشنا شوید.

 

* سعی کنید چمدان هایی با رویه سخت انتخاب کنید. این امر نه تنها از وسایل شما بیشتر محافظت می کند بلکه شما قادر نخواهید بود تا وسایل اضافی و غیر ضروری را با خود حمل کنید. به این ترتیب جابه جایی آن نیز راحت تر خواهد بود.

*قانون5-4-3-2-1 را انجام دهید. این تکنیکی است که بسیاری از متخصصان کار آزموده از آن استفاده می کنند، به خصوص کسانی که ماهی چند بار به سفر می روند. 5-4-3-2-1 مخفف 5 جفت لباس زیر و جوراب ، 4 تا لباس، 3  تا شلوار، 2 جفت کفش و 1 کلاه است.

*هر آنچه را که می خواهید در سفر با خود بیاورید را لیست کنید و سپس موارد غیرضروری یا مواردی را که می توانید در مقصد تهیه کنید را از لیست جدا نمایید.

* یاد بگیرید که تکنیک های بسته بندی خاصی را بکار بگیرید. به عنوان مثال، می توانید به جای قرار دادن لباس ها به صورت صاف در چمدان، آنها را رول کنید و یا چند دست لباس را درون یکدیگر تا کنید.

*برای دسته بندی وسایل کوچکتر و راحت تر پیدا کردن آنها از کیسه های زیپ کیپ استفاده کنید.

 

چگونه در هنگام مسافرت از چمدان خود محافظت کنیم؟

 

تصور کنید، چمدان خود را بسته اید و حال در فرودگاه هستید. آنچه اکنون ذهن شما را درگیر خود کرده است، که چگونه هنگام مسافرت از چمدان خود محافظت کنید. انجام این کار دشوار است زیرا شما به مکان های ناآشنایی می روید و در اطراف افراد زیادی خواهید بود که آنها را نمی شناسید. اما می توانید با کمک این نکات این کار را انجام دهید.

 

نحوه نگهداری از چمدان

 

*چمدان خود را قفل کنید. چرا که چمدانی که قفل داشته باشد، کمتر مورد توجه سارقان قرار می گیرد. بهتر است از قفل های محکم و ضخیم استفاده کنید که براحتی بریده نمی شوند.

*همیشه آن را در دید خود نگه دارید. از آنجا که حمل کیف خود در همه زمان ها غیرممکن است، بهترین کار بعدی که می توانید انجام دهید این است که همیشه آن را در دید خود نگه دارید. حتی اگر مجبور شدید چمدان خود را فقط برای یک ثانیه رها کنید، هرگز ارتباط چشمی  خود را با آن از دست بدهید.

* یک ردیاب در چمدان خود قرار دهید. گم کردن چمدان، بدترین چیزی است که می تواند در هنگام مسافرت اتفاق بیفتد. برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقی ، باید یک ردیاب GPS تهیه کنید. با کمک فناوری ردیاب می توانید در صورت گم کردن چمدانتان، به راحتی محل نگهداری چمدان خود را رصد کرده و شناسایی کنید و به این ترتیب در کوتاهتری زمان آن را پس بگیرید.

ردیاب خودرو، ردیاب اشخاص، ردیاب حیوانات از انواع مختلف ردیاب هستند که در جهان امروز بسیار کاربردی و ضروری به نظر می رسند.

 

در این رابطه بخوانید: چگونه یک سفر امن و شاد داشته باشید!

 

به خاطر داشته باشید که به لطف فناوری ردیاب GPS، که اکنون به صورت گسترده در دسترس است، می توانید احتمال پس گرفتن چمدان سرقتی شده را افزایش بدهید. پس بیایید قبل از هرچیزیکی از این دستگاه های ردیاب را در چمدان خود جا ساز کنید و خود را از گذراندن ساعت ها در جستجوی چمدان سرقت شده و انجام کاغذ بازی های بی فایده راحت کنید. این امنیت ساده و اقتصادی به شما امکان می کند تا در کوتاهترین زمان ممکن چمدان گمشده را بیابید.

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)