ردیاب خودرو چیست؟

حتما تا کنون این سوال برایتان پیش آمده که ردیاب خودرو چیست و چگونه کار می کند؟

ردیاب خودرو، یک دستگاه کوچک است که سیمکارت می خورد و به صاحبان خودرو اجازه می دهد تا ماشین خود را نظارت و ردیابی کنند. ردیاب خودرو، وسیله‌ی سخت‌ افزاری است که به آسانی و در مدت زمانی خیلی کم می توان در داخل انواع خودرو نصب کرد و همچنین روی هر وسیله نقلیه سبک، سنگین و حتی موتورسیکلت قابل نصب است و هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد.

 

ردیاب خودرو چیست

 

ردیاب خودرو برای کار به برق نیاز دارد، اما اگر به هر دلیلی برق وسیله نقلیه قطع شود، ردیاب با داشتن باطری پر ظرفیت داخلی می تواند در مواقع اضطراری ساعت ها اطلاعات خودرو را به کاربر مخابره کند. ردیاب های خودرو در انواع مختلف با آپشن های متفاوت در دسترس شما کاربران عزیز قرار می گیرند و تمام مدل های آن توانایی ارسال مختصات جغرافیایی به کاربر را دارا می باشند.

 

ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟

ردیاب خودرو معمولا یک دستگاه کوچک به اندازه یک گوشی موبایل در سایز 8*5 سانتیمتر است که سیمکارت در درون آن قرار می گیرد. نصب ردیاب خودرو معمولا به وسیله چند سیم اصلی به سیم کشی خودرو انجام می شود و بعد از آن در هر لحظه محل دقیق خودرو را از طریق ماهواره های جی پی اس دریافت می کند و از طریق اس ام اس و یا اپلیکیشن ردیابی به موبایل صاحب خودرو موقعیت لحظه ای خودرو ، سرعت لحظه ای خودرو، وضعیت خودرو و وضعیت موتور خودرو را ارسال می کند .

اگر شما هم نگران خودروی خود هستید، کافی است از ردیاب خودرو یا جی‌پی‌اس خودرو استفاده کنید و در کمترین زمان ممکن با صرف وقت و هزینه‌ی اندک یک بار برای همیشه به این نگرانی پایان ‌دهید.با ردیاب خودرو یا جی پی اس خودرو سرقت خودرو یک حماقت تمام نشدنی است! جی پی اس تکنولوژی سریع، آسان و دقیقی است که اگر به وسیله ی ردیاب خودرو بر روی هر وسیله نقلیه ‌ای نصب شود آنرا از انواع سرقت محافظت می‌کند.

در واقع  جی پی اس و اینترنت سیمکارت دو تکنولوژی اصلی ردیاب محسوب می شوند. ردیاب خودرو بوسیله GPS طول و عرض جغرافیایی وسیله نقلیه را بدست می آورد و بوسیله اینترنت سیمکارت این مختصات را برای صاحب خودرو ارسال مینماید. این دستگاه از طریق سیم کارتی که در آن جای‌گذاری شده است، موقعیت جغرافیایی خودرو از جمله طول و عرض جغرافیایی آن را به تلفن‌ همراه صاحب خودرو ارسال می‌کند. شما میتوانید از سیمکارت های مختلف ازجمله ایرانسل، همراه اول، تالیا و ... استفاده کنید. فقط باید این نکته مهم را در نظر بگیرید، جایی که شما زندگی میکنید کدامیک از اپراتورها آنتن دهی و اینترنت مناسبتری دارند.

 

GPS (جی پی اس) چیست و چگونه کار میکند؟

سیستم مکان نمای جهانی (GPS) یک ابزار دقیق مسیریابی و ردیابی است که توسط وزارت دفاع آمریکا در سال 1973 میلادی ساخته شده است. اگرچه جی پی اس برای کمک به یافتن موقعیت سربازان و خودروهای نظامی هواپیماها و کشتی ها طراحی شده بود ولی امروزه کاربردهای علمی و تجاری پیدا کرده است. کاربردهای تجاری GPS عبارت است از موقعیت یابی (ردیابی) و مسیریابی هواپیماها اتومبیلها و کشتی ها ودر کل تعیین موقعیت و مسیریابی کلیه فعالیتی هایی که در فضاهای بیرونی انجام می گیرد و در جوامع علمی نیز علومی مثل زمین شناسی، هواشناسی و زلزله شناسی از جی.پی.اس بهره می گیرند.

 

جی پی اس چیست

 

شاید برای شما جالب باشد که بدانید جی پی اس چگونه کار می کند؟ به این صورت که چندین ماهواره روی آسمان قرار دارد و تمام این ماهواره ها فرکانسهایی دارند که شخص، ماشین و یا گوشی را ردیابی می کنند و باعث پیدا کردن موقعیت جغرافیایی آنها می شوند. یعنی به صورت واضح وجود گیرنده های قوی، میزان سطح نسبت به زمین و فاکتورهایی چون وجود وکیفیت این گیرنده ها که مجهز به GPRS است باعث می شود که شما از موقعیت شی، فرد یا حیوان مطلع شوید.

هنگامی که شما یک ردیاب GPS در وسیله نقلیه خود نصب می کنید، می توانید از نرم افزار در رایانه، تلفن یا رایانه لوحی خود برای مشاهده موقعیت مکانی خود در لحظه استفاده کنید.GPS  با ارائه اطلاعات دقیق می تواند حرکت یک وسیله نقلیه یا شخص را پیگیری کند. بنابراین، برای مثال، یک سیستم ردیابی GPS می تواند توسط یک شرکت برای نظارت بر مسیر و پیشرفت یک کامیون حمل و نقل، والدین برای بررسی مکان فرزند خود و یا حتی برای نظارت بر دارایی های با ارزش در حمل و نقل استفاده شود.

 

از کاربردهای ردیاب خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

 

  1. ردیابی لحظه‌ای خودرو
  2. خاموش کردن خودرو از راه دور
  3. تعریف کردن سرعت مجاز برای خودرو بر حسب کیلومتر که اگر سرعت خودرو بیش‌تر از سرعت مجاز تعریف شود به صاحب خودرو پیغام هشدار فرستاده می‌شود.
  4. تعریف محدوده مجاز جغرافیایی برای عبور و مرور خودرو که در غیر این صورت هشدار برای صاحب خودرو ارسال می‌شود.
  5. مشاهده مسیر پیموده شده توسط خودرو با زمان و تاریخ دقیق
  6. شنود صدای داخل کابین در مواقع ضروری

 

سیستم ردیاب تنها متعلق به خودرو نبوده و موارد استفاده‌ی بسیار گسترده‌ای دارد.

اگر سالمندی دارید که به بیماری آلزایمر مبتلا است و نمی‌توانید هر روز و هر لحظه کنار او و مراقب او باشید و یا نوجوانی دارید که نگران رفت‌و آمدها و فعالیت‌های او هستید و نمی‌توانید به طور مستقیم وی را کنترل کنید، بهترین گزینه برای حل مشکل شما، ردیاب شخصی می باشد.

ردیاب شخصی دستگاهی بسیار کوچک و با وزن بسیار سبک است که در مواردی همچون مکان‌یابی دقیق اشیا گران قیمت و اسناد مهم و با ارزش نیز از آن استفاده می شود. علاوه بر ردیابی کودکان، سالمندان، معلولین، بیماران آلزایمری با دستگاه ردیاب شخصی، شما می‌توانید موقعیت مکانی و زمانی بازاریابان و ویزیتورها و کارمندان و پرسنل شرکت یا کارخانه‌ی خود را با این دستگاه چک کنید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)