ردیاب دوچرخه، مزایا و کاربردها

اگر صاحب دوچرخه هستید، وقت آن است که برای جلوگیری از سرقت دوچرخه خود، یک دستگاه ردیاب GPS بخرید. امروزه دوچرخه به دلیل دو ویژگی مهم سایز کوچک و قابلیت حمل، به یکی از وسایل نقلیه بسیار خوب در شهرهای شلوغ و پر ترافیک تبدیل شده است و همین ویژگی نیز باعث می شود تا سارقان به آن به عنوان یک هدف محبوب نگاه کنند. روزانه تعداد بسیار زیادی دوچرخه در شهرهای بزرگ و کوچک به سرقت می روند که دیگر امیدی به یافتن آنها نیست. تصور کنید که دوچرخه خود را برای رفتن به یک سوپرمارکت کنار پیاده رو پارک کرده و قفل می کنید. بعد از زمان کوتاهی برمی گردید و در حالی با جای خالی دوچرخه خود روبرو می شوید که قفل آن را در آنجا می بینید. مطمئنا احساس خیلی بدی به شما دست می دهد. برای جلوگیری از این اتفاق لازم است تا راهی مطمئن برای ایمنی دوچرخه خود پیدا کنید.

 

روش های مناسب برای جلوگیری از سرقت دوچرخه

 

ردیاب دوچرخه

 

کارشناسان معتقدند که افزایش سرقت دوچرخه به دلیل محبوبیت روزافزون دوچرخه در بین مردم و راحتی سرقت آن است. دوچرخه های کوهستانی در بین سارقین بسیار محبوب هستند به گونه ای که درصد بالایی از کل سرقت های دوچرخه را در سال های گذشته تشکیل می دهند و بعد از آن دوچرخه های هیبریدی و دوچرخه های جاده ای مورد هدف سارقان قرار می گیرند.

آمارها نشان می دهد که سارقان از تفاوت قیمت های فاحش انواع دوچرخه در بازار باخبرند و بیشتر بر روی سرقت دوچرخه های مدرن و گران قیمت تمرکز می کنند. برای به حداقل رساندن احتمال سرقت دوچرخه خود به نکات زیر توجه کنید.

 

1-بهترین قفل را با توجه به بودجه خود خریداری کنید.

 

ردیاب دوچرخه

 

بدون شک هیچ قفلی نمی تواند تضمین کند که دوچرخه شما دزدیده نمی شود، اما هرچه پول بیشتری برای خرید یک قفل محکم ومدرن تر هزینه کنید، احتمال سرقت دوچرخه شما کمتر است زیرا سارق باید زمان بیشتری را برای باز کردن قفل صرف کند.

همواره سارقان به دنبال سرقت دوچرخه هایی هستند که قفل های ارزان قیمت آن براحتی شکسته می شوند. شما می توانید به جای استفاده از قفل های ارزان قیمت و ساده از زنجیر چرخ مقاوم و قفل U شکل استفاده کنید. قفل D یا U جزو قفل های مطمئن و پرکاربرد محسوب می شوند.

فراموش نکنید اگر از قفل U شکل استفاده می کنید, در زمان قفل دوچرخه، سوراخ کلید را به سمت پایین قرار دهید تا شکستن آن برای سارقان راحت نباشد.

 

2-همیشه دوچرخه خود را قفل کنید.

 

هرگز تصور نکنید که برای توقف های سریع و کوتاه نیازی به قفل کردن دوچرخه نیست، زیرا سارقان همواره در کمین هستند و تنها یک ثانیه زمان لازم است تا دوچرخه شما به سرقت برود. بنابراین بهتر است همواره دوچرخه خود را قفل کنید حتی اگر عجله داشته باشید.

 

3. دوچرخه خود را به درستی قفل کنید.

 

ردیاب دوچرخه

 

*از قفل U شکل به عنوان قفل اصلی و از قفل D کوچک در چرخ های جلویی و پشتی استفاده کنید. برای امنیت بیشتر، کابل قفل را به اندازه کافی بلند انتخاب کنید که که بتوانید هم دوچرخه و بدنه را به میله یا درخت قفل کنید. در این صورت سارق نمی تواند چرخ ها و یا بدنه دوچرخه را جداگانه به سرقت ببرد. همچنین بهتر است از دو نوع قفل استفاده کنید. زیرا سارق برای باز کردن هرکدام به ابزار متفاوت نیاز دارد و به دلیل سختی آن، ممکن است از دزدیدن دوچرخه شما پشیمان شود.

*دوچرخه خود را به اجسام ثابت، محکم و سنگین قفل کنید. نرده انتخاب مناسبی نیستند زیرا ممکن است شکسته شوند، همچنین درختان زیرا می تواند به آنها آسیب برساند.

*دوچرخه خود را به مدت طولانی در یک مکان معین قفل نکنید. زیرا سارقان ممکن است به یک دوچرخه که هر روز در یک مکان قفل می شود، چشم طمع بدوزند.

 

4-مکان قفل دوچرخه را عاقلانه انتخاب کنید.

 

دوچرخه خود را در محلی پر نور که مردم دائما در حال عبور هستند، قفل کنید. اما بهترین جا می تواند در نزدیکی نصب دوربین های مدار بسته باشد.

 

5- دستگاه ردیاب GPS را بر روی دوچرخه خود نصب کنید.

 

ردیاب دوچرخه

 

معمولا قفل های دوچرخه هر چقدر هم محکم ، قابلیت تخریب و شکستن دارند. از این رو دستگاه های ردیاب می توانند به دلیل کوچکی، مخفی بودن و مزایای بسیار جایگزینی مناسب برای قفل های دوچرخه می باشند.

امروزه دستگاه ها ی ردیاب برای استفاده های خاص در انواع مختلف طراحی و تولید می شوند. ردیاب خودرو برای استفاده در انواع ماشین ها با مدل های مختلف، ردیاب اشخاص در انواع و اشکال متنوع و اندازه متغییر، ردیاب حیوانات، ردیاب اشیاء و ... را می توان نمونه ای از این دسته دستگاه های ردیاب جی پی اس دار نام برد. دستگاه های ردیاب نه تنها قابلیت ردیابی دارند، بلکه دارای امکانات زیادی هستند که می تواند برای کاربران بسیار کارامد باشد.

دستگاه های ردیاب دوچرخه در اندازه های مختلف در بازار موجود می باشند. قیمت دستگاه های ردیاب دوچرخه با توجه به امکانات و نحوه خدمات پس از فروش آن متفاوت است. دستگاه ردیاب دوچرخه بسیارکوچک هستند و به آسانی می توان آنها را نصب در هر جایی نصب کرد. ردیاب های GPS از دوچرخه شما در مقابل سرقت محافظت می کنند، به شما این امکان را می دهند که در هر زمان دوچرخه خود را ردیابی کنید. معمولا این دستگاه ردیاب به عنوان مکان یاب دوچرخه در داخل چراغ دوچرخه ویا زیر صندلی نصب می شود.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)