لیستی از کارهایی که باید در فصل پاییز انجام داد!

سردتر شدن هوا و کوتاه شدن روزها، نوید آمدن پاییز زیبا را به ما می دهند. از آنجا که روزهای طولانی تابستان آرام آرام به شبهای کوتاه و سرد پاییزی تبدیل می شوند، زمان آن است که شما نیز با تغییر فصل، تغییراتی را در روال زندگی شخصی خود و خانوادتان ایجاد کنید. زیرا تغییرات آب و هوا و کاهش دمای هوا می تواند خطرات خاصی را برای شما، خانواده و خانه شما به همراه داشته باشد. با ایران اسمارت همراه شوید و لیستی از کارهایی که باید در فصل پاییز انجام داد، را مشاهده کنید.

 

نکات بهداشتی

 

 

*آنفولانزا، بیماری شایع در فصل پاییز است، بنابراین باید بسیار مراقب خود و فرزاندان خود باشید که به این ویروس آلوده نشوید.

*عادت کنید که به مراتب در طول روز به خصوص قبل و بعد از غذا و هنگام خارج شدن از دستشویی حتما دستان خود را بشویید. *از تماس صمیمی با افرادی که مبتلا به آنفولانزا هستند، خودداری کنید.

*همیشه لباس های مناسب فصل پاییز مانند ژاکت ، کت ، دستکش ، شال و غیره را در هنگام خارج شدن از منزل بپوشید و یا با خود به همراه ببرید.

* برای حفظ سلامت روح و جسم خود از عطر گل‌های خوشبو مانند گلاب, نرگس و یاس بیشتر استفاده کنید.

* تا حد امکان از پرخوابی, پرنوشی, پرخوری و خواب در طول روز خودداری کنید.

* در این فصل در کنار مراقبت از خانوادتان، باید به سلامت و امنیت حیوانات خانگی خود نیز اهمیت بدهید.

اگر سگ یا گربه ای در خانه دارید، باید به یاد داشته باشید که خطراتی وجود دارد که احتمالاً آنها را در طول پاییز تهدید می کند. به عنوان مثال، خوردن ساقه، برگ و دانه های فاسد شده، می تواند باعث ایجاد مشکلات جسمی در آنها شود. همچنین اگر در مناطق روستایی و جنگلی زندگی می کنید، باید مراقب قارچ های سمی باشید که اغلب در طول پاییز سبز می شوند. همچنین در این فصل، بسیاری از حیوانات وحشی برای یافتن غذا از منطقه ی خود خارج می شوند. باید مواظب باشید که حیوانات خانگی شما از خانه خیلی دور نشوند زیرا ممکن است طعمه حیوانات وحشی شوند. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا از ردیاب حیوانات برای آگاهی از محل دقیق آنها استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: 6 نکته مهمی که قبل از خرید ردیاب حیوانات باید بدانید!

 

نکات رانندگی

 

 

باشروع فصل پاییز، روزها روز به روز کوتاهتر شده و تغییرات آب و هوایی غیر قابل پیش بینی است. اگرچه بی احتیاطی رانندگان، نقش بزرگی در تصادفات رانندگی ایجاد می کند، ولی گاهی، رانندگان مقصر اصلی تصادفات نیستند. مانند بارش باران که عاملی مهم در تصادفات پاییزی به شمار می آید.

*در حین رانندگی به سرعت خود دقت داشته باشید. به خصوص هنگام رانندگی در مناطقی پر از برگ یا جایی که جاده ها مرطوب و لغزنده از باران و یخبندان است. لغزندگی جاده ها از جمله خطراتی است که منجر به تصادفات می شود و جان رانندگان را به خطر می اندازد.

* پاییز همچنین زمان بازگشایی مدارس است، پس باید انتظار ترافیک بیشتر به خصوص در زمان و شرو ع و پایان مدارس را داشته باشید. بنابراین با سرعت مطمئنه رانندگی کنید، از قوانین راهنمایی و رانندگی پیروی کنید و مراقب عبور و مرور کودکان از خیابان و پیاده روها باشید تا خدای نکرده بی احتیاطی شما منجر به تصادفی دلخراش نشود.

* در هنگام عبور از جاده های خارج از شهر کاملا احتیاط کنید. زیرا ممکن است در حین رانندگی، ناگهان با عبور یک حیوان در وسط جاده روبرو شوید. در این مواقع بهتر است کاملا خونسردی خود را حفظ کرده و خودروی خود را متوقف کنید.

* تابش نور خورشید همچنین یکی دیگر از موارد ناخوشایندی است که در طول پاییز با آن روبرو خواهید شد. اما این فقط ناخوشایند نیست بلکه خطرناک نیز می تواند باشد. تابش نور خورشید می تواند بر روی بینایی شما تأثیر بگذارد و به طور موقت بینایی شما را برای چند ثانیه مختل کند. اما این چند ثانیه در هنگام رانندگی بسیار مهم است و ممکن است شما درست در همان چند ثانیه، عبور عابری از خیابان و یا ماشینی که به سمت شما می آید را نبینید و فاجعه ای اتفاق بیافتد.

 برای مقابله با تابش خیره کننده آفتاب پاییزی، می توانید در هنگام رانندگی از عینک آفتابی طبی استفاده کرده و مرتباً شیشه جلو اتومبیل خود را تمیز کنید. همچنین می توانید به سادگی سرعت خود را کاهش داده و فاصله خود را با خودروی جلویی بیشتر کنید. تا در صورت هر اتفاقی، زمان بیشتری برای واکنش داشته باشید.

*خودروی خود را به یک ردیاب خودرو مجهز کنید. فناوری ردیاب در حین رانندگی، سطح ایمنی شما را بهبود می بخشد. زیرا

اگر راننده با سرعت بیش‌تر از حد مجاز رانندگی کند، ردیاب به صاحب خودرو هشدار می دهد. همچنین  راننده با کمک جی پی اس ردیاب می تواند کوتاهترین مسیر را انتخاب کند و اگر در مسیر تصادفی اتفاق افتاده و یا ترافیک سنگین است، باخبر شود.

 

این مطلب را از دست ندهید: ردیاب خودرو چیست؟

 

نکات ایمنی خانه

 

 

خطرات در فصل پاییز بسیار زیاد است ، بنابراین برای محافظت از خانه خود و آماده سازی آن در مقابل تغییرات آب و هوایی اقدامات زیر را انجام دهید.

*وسایل ایمنی خانه خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که همه آنها به درستی کار می کنند. اگرچه هوا خنک تر شده است، اما همچنان آتش سوزی می تواند یک خطر احتمالی باشد به ویژه اگر لوازم گرمایشی و وسایل روشنایی شما دچار نقص باشد. بهتر است سیم کشی خانه، شومینه و بخاری برقی خانه خود را مورد بررسی قرار بدهید تا از خطر آتش سوزی در امان بمانید.

* قبل از اینکه تصمیم به روشن کردن شومینه بگیرید، ابتدا باید دودکش آن را بررسی کنید تا از تهویه مناسب آن اطمینان یابید.

*سقف خانه را فراموش نکنید. اگر سقف چکه می کند و عایق بندی آن دچار مشکل شده است، قبل از سردتر شدن هوا آن را تعمیر کنید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)