مزایای استفاده از ردیاب در خودروهای سازمانی

مدیران شرکت های بزرگ و سامانه های حمل و نقل همواره نگران این هستند که پرسنل و کارمندان شرکت وظایف خود را به خوبی انجام ندهند. از آنجا که امروزه نحوه انجام کار در ادارات و سازمان های مختلف دارای پیچیدگی های زیادی است و پرسنل باید بخشی از وظایف خود را در خارج از اداره یا سازمان مورد نظر انجام بدهند، این مساله باعث شده است که اهمیت مدیریت و چگونگی رسیدگی به وظایف و کارهای خارج از محیط اداری نسبت به گذشته بیشتر شده باشد.

 

ردیاب سازمانی

 

این روزها با پیشرفت تکنولوژی، جی پی اس و ردیاب ها می توانند انتخابی مناسب برای برطرف کردن نگرانی شرکت های بزرگ در قبال انجام وظایف پرسنل خود باشند. زیرا آنها کابردهای بسیاری دارند و در زمینه های گوناگون استفاده می شوند. یکی از کاربردهای جالب جی پی اس ها امکان کنترل و بررسی وظایف در بیرون از محیط اداره و سازمان است. برای این کار جی پی اس باید در داخل خودروهای مربوط به سازمان نصب شود تا به وسیله آن موقعیت مکانی دقیق خودرو و اطلاعات مورد نظر دیگر برای سازمان ارسال شود.

 

جی پی اس و ردیاب چیست؟

 

 به سیستم موقعیت‌یاب جهانی، جی پی اس گفته می شود و ردیاب سخت‌افزاری است که با استفاده از جی پی اس می‌تواند موقعیت مکانی خودروها، انسان‌ها و حیوانات را به راحتی در اختیار کاربران قرار دهد. ردیاب ها انواع مختلفی دارند که شامل ردیاب شخص، ردیاب خودرو، ردیاب حیوانات و ... می شوند. ابتدا کاربران از ردیاب ها در جهت ردیابی و تعیین موقعیت مکانی استفادهمی کردند ولی با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ردیاب‌ها نیز دچار تغییرات کاربردی چشمگیری شده اند. به گونه ای که امروزه کاربران با نصب یک ردیاب و نرم‌افزار یکپارچه شده با آن می‌توانند علاوه بر موقعیت لحظه‌ای خودرو از میزان سوخت مصرفی، وزن بارگیری شده، رفتار راننده، تعداد ترمزها و شتاب‌ها، سرعت خودرو و حتی وضعیت کمربند ایمنی نیز باخبر شوند.

فناوری ردیاب جی پی اسخودرو، مزایای بی شماری در سیستم مدیریت ناوگان شامل خودروهای اورژانس، شرکت اتوبوس رانی و تاکسی رانی، شرکت های مسافربری و توریستی و تمام سازمان هایی که از وسایل نقلیه و خودروهای تشریفات استفاده می کنند، به همراه دارد. به طور کلی سازمان های دولتی و خصوصی با استفاده از فناوری ردیاب و جی پی اس های هوشمند قادرند تا هزینه های بخش حمل و نقل را کاملا مدیریت کرده و به بهبود بازگشت سرمایه خود به صورت مستقیم کمک کنند.

شرکت ها و سازمان ها با استفاده از فناوری جی پی اس خودرو می توانند تا هزینه های خود را به مقدار زیادی کاهش بدهند. اگرچه ملاک های مدیریت ناوگان در شرکت های مختلف با یکدیگر فرق می کند ولی با این همه چند ملاک اصلی شامل : ایمنی، بهره وری و مدیریت سوخت در بین همه شرکت ها مشترک می باشد. در ادامه با ایران اسمارت همراه شوید و اطلاعات بیشتری در مورد مزایای کلی سیستم ردیابی خودروهای سازمانی به دست آورید.

 

کنترل و نظارت بهتر بر خودروهای سازمان

 

سازمان های دولتی و خصوصی می توانند همواره با استفاده از فناوری مدرن ردیاب و جی پی اس خودرو، بر روند کاری کارمندان و خودروهای سازمان خود کنترل و نظارتی کامل داشته باشند. همانطور که در بالا اشاره کردیم مدیران سازمان با نصب یک ردیاب و جی پی اس خودرو قادرند تا هر لحظه روی نقشه بصورت آنلاین علاوه بر موقعیت لحظه‌ای خودرو از میزان سوخت مصرفی، وزن بارگیری شده، رفتار راننده، تعداد ترمزها و شتاب‌ها، سرعت خودرو و حتی وضعیت کمربند ایمنی نیز آگاه شوند. بدیهی است که این فناوری هم به بهره وری و خدمات بهتر پرسنل سازمان کمک های شایانی می کند و هم رضایت بیشتر مشتریان سازمان را به همراه خواهد داشت.

فناوری ردیاب و جی پی اس خودرو برای سازمان هایی که خدمات اورژانس و اضطراری ارائه می کنند، مانند بیمارستان ها و آتش نشانی یک ضرورت محسوب می شود. زیرا آنها می توانند نزدیک ترین خودرو را در کوتاهترین زمان ممکن به محل مورد نیاز بفرستند.

 

 کاهش هزینه های سوخت

 

سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی که دارای ناوگان حمل و نقل می باشند، با مشکلات بزرگی در خصوص مسائل فنی خودروهای خودو میزان مصرف سوخت آن روبرو هستند. این مشکلات و چالش ها علاوه بر اختلال در کنترل، به صرف هزینه های هنگفتی برای سازمان منجر می شوند. در نتیجه با افزایش مشکلات اقتصادی، اهمیت صرفه‌جویی در مصرف سوخت در بین مردم و شرکت‌ها بیشتر از قبل شده است .به جرات می توانیم  بگوییم که مدیریت مصرف سوخت یکی از مهم ترین مزایای فناوری ردیاب و جی پی اس خودرو به شمار می رود. در چند سال اخیر با پیشرفت تکنولوژی، دیدگاه و سیاست مدیران سازمان ها در مورد مدیریت هزینه های مصرف سوخت خودروهای سازمان تغییر کرده است. زیرا با بالا رفتن هزینه سوخت، مدیران سازمان ها در پی یافتن راهی در جهت صرفه جویی و کاهش هزینه سوخت در سازمان هستند. مسلما یکی از بهترین گزینه ها برای مدیریت مصرف سوخت استفاده از فناوری ردیاب جی پی اس خودرو در سیستم مدیریت ناوگان می باشد. این فناوری به کاربران کمک می کند تا با مشاهده مسیرهای حرکت خودروها روی نقشه و با انتخاب کوتاه ترین مسیر و کنترل سرعت،  مصرف سوخت خود را کاهش بدهند.

 

سازماندهی بهتر حمل و نقل

 

از دیگر مزایای فناوری جدید ردیاب و جی پی اس خودرو، سازماندهی بهتر حمل و نقل می باشد. به این معنی که سازمان می تواند هماهنگی بین بخش حمل و نقل و بخش ارتباط با مشتری را به بهترین شکل ممکن به انجام برساند و مشتری را راضی نگه دارد. همچنین این فناوری باعث می شود تا واحدهای درون سازمان نیز کاملا اتوماتیک مدیریت شود. در نتیجه سازمان از سیستم حمل و نقل خود اطمینان حاصل می کند و از وقوع خطرات احتمالی که باعث ایجاد خلل در کسب و کار سازمان شود، جلوگیری می کند.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)