موسیقی خیابانی، مشکلات و دغدغه های نوازندگان خیابانی

در سال های اخیر ما شاهد رونق پدیده ای به عنوان نوازندگی خیابانی هستیم که در آن گروه ها و جوانان نوازنده گاها با تحصیلات آکادمیک موسیقی در کوچه و خیابان های شهر به اجرای موسیقی زنده می پردازند. البته اجرای موسیقی خیابانی چیز جدیدی نیست و سابقه ای طولانی در فرهنگ ایران و جهان دارد. امروزه سالانه در بسیاری از کشورها فستیوال های موسیقی خیابانی با نوازندگان دوره گرد نیز برگزار می‌شود.

اگر گشتی در شهر بزنید، در خیابان‌ها و معابر پر تردد شهر جوانانی را مشاهده می کنید که به تنهایی و یا در قالب گروه‌های کوچک با اجرای نوازندگی خیابانی، عابران را برای مهمان صدای موسیقی خود می کنند. باید بگوییم مشکلات و دغدغه های نوازندگان خیابانی زیاد است زیرا هنوز آنطور که باید حمایتی از این گروه‌ها صورت نگرفته و در بیشتر مواقع به آنها به چشم مجرم و مزاحمان خیابانی برخورد می شود.

 

اهداف، مشکلات و دغدغه های نوازندگان خیابانی

 

نوازندگی خیابان

نوازندگی خیابانی نوعی اجرای خیابانی است که با هدف سرگرم کردن مردم و دریافت نوعی پاداش از آنان، توسط یک هنرمند و یا گروهی از هنرمندان در خیابان و معابر اجرا می‌شود. هر کدام از نوازندگان خیابانی برای اجرای برنامه خود اهداف متعددی را دنبال می کند ولی شهرت و کسب درآمد را می توان از اهداف مهم این دست از افراد نام برد.

 

*شهرت و دیده شدن

تقریبا همه ی نوازندگان خیابانی به دنبال شهرت و دیده شدن هستند زیرا هزینه ای برایشان ندارد و از اینكه با ارایه هنر خود می توانند دل مردم خود را شاد كنند، راضی به نظر می رسند.  البته برخی هم معتقدند علاوه بر اینکه زودتر به هدف خود می رسند، دیگر نباید نگران مشكلاتی مانند برنامه ریزی و پیگیری برای گرفتن مجوز و در نهایت لغو برنامه باشند.

 

*کسب در آمد

برخی دیگر از نوازندگان خیابانی هم نوازندگی را برای به دست آوردن پول و امرار معاش انجام می‌دهند. اگرچه آلات موسیقی گران قیمت است ولی نوازندگان خیابانی به جز این، هزینه ی دیگری متحمل نمی شوند و با اجرای نوازندگی می توانند براحتی کسب در آمد و امرار معاش کنند.

 با همه ی اینها شاید بزرگترین دغدغه و نگرانی آنها، سرقت آلات موسیقیشان باشد. شاید شما بارها و بارها آن را دیده و یا شنیده باشید که آلات موسیقی یک گروه نوازنده که تمام دارایی با ارزش آنها، معیشت و روح آنهاست، توسط دزدان به سرقت رفته است. متاسفانه امروزه سرقت تجهیزات موسیقی در حال افزایش است زیرا آلات موسیقی قیمت بالایی دارند و می توانند طعمه ای پرسود برای دزدان محسوب شوند.

 

نوازندگی خیابانی

 

در عصر فناوری امروز، استفاده از دستگاه ردیاب GPS هوشمند یکی از مدرن‌ترین شیوه‌های جلوگیری از سرقت اشیاء مختلف و به طور ویژه تجهیزات الکترونیکی است که می تواند یک ضرورت و راه حلی مطمئن و موثر برای حل این مشکل باشد.

ردیاب هوشمند، ردیاب کوچکی است که به عنوان یک بخش اضافی به ابزارهای موسیقی اضافه می‌شود. استفاده از این ردیاب از این جهت اهمیت دارد که با دقت بسیار بالایی می‌تواند محل کالای مسروقه را تشخیص دهد و احتمال بروز خطا در آن خیلی پایین می باشد.

ردیاب های GPS به شما این امکان را می دهند که با ردیابی سازهای موسیقی (موسیقی) خود در هر زمان و هر مکان ، آرامش خود را حفظ کنید. برخی از ردیابها در هر خرید شامل یک برنامه تلفن و یک لوازم جانبی پیوست می باشند که می توان از آنها به وسیله ابزار استفاده کرد. با استفاده از این برنامه ، مالک قادر به ردیابی ساز موسیقی است و از آن برای هشدار پلیس به محلی که این ساز به آنجا آورده می شود، استفاده کند.

 

 

ردیاب در انواع مختلف و با برندهای متنوع در بازار موجود می باشند. ردیاب خودرو، ردیاب شخصی، ردیاب حیوانات، ردیاب هوشمند و ... از انواع ردیاب به شمار می آیند. ردیاب‌ها تجهیزات الکترونیکی مجهز به جی پی اس هستند که اطلاعات آنها بلافاصله توسط دستگاه گیرنده دریافت شده و محل کالای مورد نظر رصد می‌شود.

اکثر ردیاب های GPS امکانات و ویژگیهای متعددی دارند و به دلیل داشتن پوشش سیلیکونی ، در برابر آب مقاوم هستند. پس لازم است قبل از خرید، به خوبی در مورد انها تحقیق کنید و حتی با پرداخت هزینه ی بیشتر، بهترین را انتخاب کنید. در هنگام انتخاب به خدمات پس از فروش و میزان گارانتی آن توجه ای ویژه داشته باشید.

 

این مطلب را بخوانید: 7 فاکتور مهم خرید ردیاب

 

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)