چگونه امنیت خودروی خود را افزایش بدهیم؟

سرقت خودرو و سرقت لوازم خودرو دو نوع سرقتی است که به مالکان خودرو خسارات زیادی را وارد می‌کند. طبق آمار بین‌المللی سارقان برای ورود به هر خودرویی به بیش از ۳۰ ثانیه و برای سرقت آن به بیش از ۲. ۵ دقیقه زمان نیاز دارند. بر این ‌اساس بسیاری از کارشناسان بر استفاده از وسایل ضد سرقت خودرو و تجهیزات پیشرفته مانند ردیاب خودرو، سیستم دزدگیر، قفل کامپیوتر و ...  به ‌منظور ایجاد تاخیر در این مدت زمان و بالابردن سطح ایمنی خودروها تاکید دارند. هر چند این محصولات به ‌طور صددرصد مانع انجام فعالیت سارقان نمی‌شود، اما تا حد بسیار زیادی می‌تواند از سرعت انجام کار آنها بکاهد و در نتیجه آنها را از تصمیم سرقت در مواجهه با این‌ گونه تجهیزات باز دارد.

همواره یکی از اهداف اصلی شرکت‌های خودروسازی، طراحی یک سیستم حفاظتی با کارایی و عملکرد بالا می باشد. امروزه به دلیل سیستم‌های ردیابی و استفاده از تجهیزات پیشرفته و الکترونیک، دزدگیر، آژیر و قفل ضد سرقت در خودروها، کار برای سارقان خودرو بسیار سخت تر از گذشته شده است. در خودروهای مدرن، حتی در صورت ورود سارق به خودرو، وادار کردن آن به حرکت بسیار مشکل است .اگر شما نیز به دنبال افزایش امنیت خودروی خود هستید و در انتخاب وسیله ضد سرقت مناسب تردید دارید، با ایران اسمارت همراه شوید تا انتخابی مطمئن داشته باشید.

ردیاب خودرو

1. استفاده از سیستم ردیاب خودرو

 

سیستم‌های ردیابی انواع متنوعی از قبیل ردیاب خودرو، ردیاب شخصی و حیوانات و ... دارند که رایج‌ترین آن‌ها دستگاه‌های ردیاب خودرو می‌باشد. قطعا استفاده از ردیاب خودرو، یکی از بهترین روش ها برای افزایش امنیت خودروها در هر شرایطی محسوب می شود. سیستم ردیاب ماشین به کاربران کمک می کند تا بدون هیچ محدودیت زمانی و جغرافیایی بر روی خودرو خود کنترل لازم را داشته باشند.

دستگاه ردیاب به کمک فناوری جی پی اس قادر است موقعیت خودرو را روی نقشه ردیابی کند، بنابراین در صورت سرقت ماشین می‌توان به راحتی مسیر حرکت را دنبال کرد و ماشین را پیدا کرد. دستگاه‌های ردیاب خودرو علاوه بر ردیابی ماشین امکان هشدار در صورت باز شدن درها یا روشن شدن موتور ماشین را به راننده می‌دهند. همچنین راننده می‌تواند ماشین را از راه دور خاموش کند و مانع از سرقت ماشین خود شود.

سیستم ردیاب خودرو امکانات فوق العاده ای را در اختیار صاحبان خودرو قرار می دهد. کار با این وسیله بسیار آسان است و به کمک یک کامپیوتر، تبلت یا موبایل هوشمند می‌توان از راه دور با ردیاب خودرو کار کرد. نصب آسان ردیاب بر روی خودرو در کمترین زمان از مزایای ردیاب ماشین به شمار می آید. هم‌چنین به علت کوچک بودن اندازه‌ی آن، سارقان قادر به تشخیص دادن ردیاب نیستند، بنابراین نمی‌توانند آن را غیرفعال کنند. این دستگاه باعث می‌شود کاربر به آسانی موقعیت خودروی خود را روی نقشه ردیابی کند و در صورت سرقت می‌تواند براحتی مسیر حرکت را دنبال کرده و ماشین‌ خود را سریع پیدا کند.

جی پی اس

ردیاب‌های خودرو جدید از امکانات ویژه  نمایش موقعیت خودرو به صورت لحظه ای برخوردار هستند و همچنین قادرند جزییات دیگری مثل سرعت، مسافت طی شده و ... را نیز برای کاربر فراهم ‌کنند. در گذشته ردیاب‌ ها بیش‌تر توسط شرکت‌های تجاری برای ردیابی وسایل نقلیه‌ استفاده می‌شدند، اما امروزه با بالاتر رفتن آمار سرقت، مردم عادی نیز برای حفظ امنیت روی خودروهای خود دستگاه‌های ردیاب نصب می‌کنند.

بهتر است در هنگام خرید ردیاب خودرو برای اینکه یک انتخاب مناسب و درست داشته باشید ابتدا خواسته و هدف خود را مشخص کنید و سپس در مورد انواع سیستم‌های ردیاب خودرو و مزایا، معایب و تفاوت آنها، میزان دقت ردیاب و همچنین شرکت فروشنده و خدمات پشتیبانی آن شرکت اطلاعات کاملی به دست آورید. درآخر با توجه به بررسی‌های خود سیستم مورد نظر را انتخاب و خریداری کنید. مسلما قیمت ردیاب خودرو در خرید آن نقش تعیین کننده ای دارد ولی به یاد داشته باشید که لزوما گرانترین ردیاب خودرو بهترین گزینه خرید برای شما نمی باشد زیرا مطمئنا قابلیت های زیادی دارد که شاید به کار شما نیاید و در مقابل ارزانترین ردیاب خودرو، بدترین نوع ردیاب نیست و شاید شما بتوانید با کمترین هزینه به اهداف مورد نظر خود برسید.

ردیاب خودرو انواع مختلفی دارد. ردیاب آهنربایی یکی از بهترین ردیاب خودرو می باشد که بسیار کارآمد است و بر خلاف دیگر مدل های انواع ردیاب خودرو نیازی به نصب ندارد و کاملا به صورت پرتابل می باشد و حتی خود شما می توانید آنرا هر جایی از ماشین بچسبانید. با توجه به آهن ربای قوی ردیاب می توان آنرا در نقاطی دور از دسترس سایرین همانند زیر بدنه خودرو، درون دربها، زیر داشبورد، درون سقف، سپرهای جلو و عقب، صندوق عقب و سایر نقاط نصب نمود. باطری اینگونه ردیابها قوی بوده و با توجه به مدلهای مختلف موجود در بازار می تواند مدت طولانی بدون نیاز به تعویض کار کند. ردیاب خودرو در واقع امنیت بالا و آسایشی بدون دغدغه و کنترلی هوشمند به دنبال دارد که در بین دیگر روش ها در افزایش امنیت خودرو در بالاترین رتبه قرار دارد.

 

2. استفاده از سیستم دزدگیر

 

سیستم دزدگیر و آژیر به منظور ترساندن سارقان و جلوگیری از دزدیده شدن ماشین و محتویات آن طراحی شده‌اند و معمولا با ایجاد صدای بلند، چراغ زدن و در بعضی سیستم‌ها با استفاده از یک پیجر، به مالک خودرو احتمال وقوع دزدی را اطلاع می‌دهند. راننده پیش از سوار شدن به خودرو با استفاده از یک ریموت می‌تواند قفل‌ها را باز و بسته کند.

سیستم دزدگیر خودروها از لحاظ ظاهر در انواع و اشکال مختلفی در بازار موجود می باشند. با این حال همه آن ها دارای یک ساختار مشترک هستند. اکثر دزدگیرها دارای خط تحریک باز و خط تحریک بسته هستند. این همان محل وصل حسگر باز و حسگر بسته می‌ باشد. همچنین این دزدگیرها شامل کلید معمولی یا سوئیچ آلفا یا قفل رمزی یا کلید کنترل از راه دور نیز هستند. این کلید جهت روشن و خاموش کردن دستگاه می‌ باشد.

 

3. استفاده از تجهیزات جانبی مانند قفل فرمان، قفل ترمز و قفل پدال

 

قفل فرمان یکی از کاربردی ترین لوازم جانبی ضد سرقت خودرو محسوب می شود. اگر چه این وسیله به صورت صد در صد از سرقت خودرو جلوگیری نمی کند اما در برخی موارد می تواند مانع سرقت خودرو شود. نصب دزدگیر، قفل فرمان، قفل پدال و سایر لوازم ایمنی رایج می باشند اما از بین این لوازم قفل فرمان و دزدگیر همه گیرتر می باشند.

قفل فرمان

تنها وسیله ای که می تواند به شما کمک کند که ماشین خود را برگردانید نصب ردیاب خودرو است. به واقع با قفل پدال و قفل فرمان و نصب دزدگیر سارقان کوتاه نمی آیند فقط شما می توانید با نصب ردیاب خودرو باعث شود هنگام سرقت ماشین سریعا از موقعیت مکانی خودرو مطلع شوید و قبل از اوراق شدن ماشین آن را بیابید.

دیدگاه ها (سوال و نظر خود را با ما در میان بگذارید)